Rahkaa ynnä muita "herkkuja"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maiju
  • Aloitettu Aloitettu
Re: rahkasta

Originally posted by pikkuinen
Olen ihan uusi täällä, joten moikka vaan kaikille!

Seurasin tuota rahkakeskustelua, ja huomasin että se normi rahka tökkii muillakin. Kokeilkaas tytöt Ehrmannin rahkaa (sellainen vihertävä neliskanttinen purkki, löytyy useimmista kaupoista), on paljon parempaa ja halvempaakin kuin se tavallinen. Itse vedän sen ananasmurskan kanssa ja voi että on hyvää!!

Huomaa todellakin viestistäsi, että olet uusi täällä. Ehrmannin rahka on kyllä löydetty jo miljoonaan kertaan, mutta kiva, että sinäkin olet huomannut sen erinomaisuuden. Tervetuloa vaan palstalle pikkuinen! ;)

Re: rahkasta

Originally posted by pikkuinen
Seurasin tuota rahkakeskustelua, ja huomasin että se normi rahka tökkii muillakin. Kokeilkaas tytöt Ehrmannin rahkaa ...

Hmm... Ite olen kokeillut vaikka mitä rahkoja mutta poikkean massasta. Itelläni katsos menee PALJON paremmin alas esim. Pirkan ja Valion rahka kuin tuo Ehrmann-ällötys :urjo: . Mutta totta on että kun sekoittelee sauvasekoittimella mehukeiton tai hedelmien kanssa niin nannaa tulee :kuola: ja sheikkerissa matkaan mukaan.

Niin ja tervetuloa palstalla vain pikkuinen

Mä tykkään syödä raejuuston yhdessä tonnikalan ja Raguleton tomaattikastikkeen kanssa, se on tosi hyvää!
Rahka on hyvää jos sen sekottaa parin kananmunan ja Fun lightin kanssa. Esim. 3 kananmunaa, 0.5 desiä Fun light tiivistettä + 1,5 dl vettä ja sit 1,5 purkkia rahkaa. Toi on kyllä miesten annos et siitä voi vähän vähentää.. :)

Itse olen nykyään aivan ihastunut tonnikalatahnaan, johon tulee tonnikalan lisäksi purkillinen rahkaa ja mausteita maun mukaan (itse tykkään pippurisekoituksesta ja/tai sitruunapippurista). Paras tonnari tähän mössöön on mielestäni Rainbow'n tillillä maustettu öljytonnari (hyviä rasvoja... ;) ). Olen syönyt tätä mössöä niin pastan, perunan kuin leivänkin kanssa, ja aina maistuu!

Makeista herkuista uusin ihastukseni on rahkaherkku á la Maija Lehtonen (bongasin ohjeen uusimmasta Bodaus-lehdestä Maijan haastattelusta): rahkapurkilliseen sekoitetaan yksi Riisifrutti, ja aijaijai ku on hyvvee :kuola:

Olettekos muuten jo ehtineet maistaa Lidlistä löytyvää Milbonan rasvatonta rahkaa? Itse ostin sitä eilen, ja se oli rakkautta ensi lusikallisesta lähtien :love: Tuo Milbona maistuu minun suussani pitkälti samalta kuin rasvaton luonnonjogurtti, eikä siinä ole sellaista hapanta "rahkaista" sivumakua, mikä muista merkeistä - myös Ehrmannista - löytyy. 500 gramman purkki maksaa 99 senttiä, ja protskua on 12,2 g/100g. Kokeilkaahan!

Mä sauvasekoittelin eilen iltapalax tällaisen sörsselin: yx banaani, vajaa desi pakastepuolukoita, vähän rasvatonta maitoa, paljon rasvatonta maustamatonta jogurttia, Rainbowin bran flakes-muroja + protskujauhe (vaniljanmakuinen)

oli sit SAIRAAN HYVÄÄ! Kokeilkaa!

kyllä minäkin annan äänet sille ehrmanin
rahkalle , sinne sekaan bonaa tai hedelmiä
ja hyvää on....
mun mielestä se valion rahka on niin paksua ettei sitä saa kurkusta alas
:(

Mun herkkurahka tulee siten, että vatkaa pari valkuaista vaahdoksi ja sekaan puoli purkkia rahkaa, vähän makeutusainetta, tilkka maitoa ja sit marjoja/bonaa. :kuola:

Eilen tuli tehtyä raejuustopannaria, jota kaikkien muidenkin kannattaa kokeilla. Paljon terveellisempää kuin tavallinen pannari, mutta ei toki sovellu joka päivä syötäväksi. Ohjeesta tulee uunipellillinen. Paistetaan 200 asteessa noin 40-45 minuuttia. Kaikki ainekset sekoitetaan keskenään.

6 dl maitoa
4 kananmunaa
400 g raejuustoa
1/2 tl suolaa
2 rkl sokeria
2 tl vaniljasokeria
3 dl vehnäjauhoja
(loraus rasvaa)

Hei mimmit!!! Vinkki, jos haluatte munavoita, niin sitä voi tehdä raejuustosta ja keitetyistä kananmunista eli prk raetta ja n.5keitettyä munaa 1-2 keltuaista, jotta vähän rajotetaan rasvaa, mutta saadaan makua eikä silti mene kaloreissa lähellekään aidon munavoin tasoa, makukin on mielstäni parempi, kun rasva ei jää kitalakeen.Tippa maitoa helpottaa, kun kaikki ainekset survotaan joko sekoittimella tai käsin haarukalla,joka toki vie enemmän aikaa...mutta kokeilkaa ja ripaus yrtejä ja leivän päälle, niin se on siinä!!
Terveisin,Maija Lehtonen IFBB Pro

Mä oon kai niin hullu, että musta tavallinen maitorahka on hyvää, kun se on niin pahaa. Ehrmann on kyllä makeempaa ja nyt kun näköjään masu kestää sitä ainakin yhden purkin päivässä, olen siirtynyt käyttämään sitä, ihan hinnan takia.

Mutta pitääpä kokeilla noita ohjeita.

Minäkin uutena..
Asiaan: tykkään myös kyseisestä Ehrmannin rahkasta ja siihen sekasin ananasta/appelsiiniä ja 1 banaani..naminami.
Pitääkin kokeilla mainitsemianne mehukeittoja yms. , tuore tapaus kun olen niin kaikki vinkit pitää ottaa mietintään! ;)
Raejuuston syön yleensä tomaatin ja kurkun kanssa.

Gillyanne sanoi:
Itse olen nykyään aivan ihastunut tonnikalatahnaan, johon tulee tonnikalan lisäksi purkillinen rahkaa ja mausteita maun mukaan (itse tykkään pippurisekoituksesta ja/tai sitruunapippurista). *klips*
Olettekos muuten jo ehtineet maistaa Lidlistä löytyvää Milbonan rasvatonta rahkaa? Itse ostin sitä eilen, ja se oli rakkautta ensi lusikallisesta lähtien :love: Tuo Milbona maistuu minun suussani pitkälti samalta kuin rasvaton luonnonjogurtti, eikä siinä ole sellaista hapanta "rahkaista" sivumakua, mikä muista merkeistä - myös Ehrmannista - löytyy. 500 gramman purkki maksaa 99 senttiä, ja protskua on 12,2 g/100g. Kokeilkaahan!
Tein tänäaamuna tuota tonnikalatahnaa; tomaattitonnikalapurkki, vesitonnikalapurkki ja rahkapurkki sekoitettuna yhteen. :kuola: Löytyi mullekin oikein herkkujen herkku. Ai että on hyvää ! :kuola:

Nyt kun täällä Vaasassakin on Lidl, käytiin ostoksilla ja löysin tuota Milbonan rahkaa. Oon samaa mieltä Gillyannen kanssa, tuosta rahkasta puuttuu se hapahkon karvas maku, joka muissa rahkoissa on. Laitan lorauksen maustamatonta jugurttia mukaan että saan vähän pehmeemmäksi.

Koittakaas tätä "punttimimmin riisifrutti"
Keitä riisi (esim. 60g) suolattomassa vedessä, lisää kypsään kylmään riisiin rahkaa (250g) ja purkki ananasta (210g) sekä soijalesitiiniraetta (1-2rkl). Jaa kolmeen osaan ja saat 3 annosta herkullista riisifruttia...

herkkuu

moi, aattelin viimein rohkaistua ja kirjoitella tänne ihan ekaa kertaa!! :)

aloittelin pariviikkoo sit laihduttaa/treenaa ihan vaan et saisin noi massumakkarat pois kesäks.. :rolleyes:
syön tosi protskupainotteisesti ja yks ehdoton herkku on rahkaa ja luonnonjugurttii sekaisin ja sit sekaan makeutusjauhetta, ja vaihtelen makuja esim vanilija esanssi, sitruunamehu ja kaneli. on tositosi hyvää!! :thumbs:
yks herkku on kans ku laittaa vanilijamansikka protskujauhetta luonnonjugurtin sekaan..!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom