Rahaa palaa!?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beeibe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
April sanoi:
Mun täytyy kyllä myöntää, että treenivaatteisiin menee rahaa ehkä enemmän kuin ois tiukasti tarpeellista. Toisaalta, en ota siitä ollenkaan huonoa omatuntoa, koska ne on kuitenkin niin kovassa käytössä jatkuvasti. Tässä asiassa oon valmis maksamaan laadusta (kengät on toinen, mistä en tingi!). Huonolaatuiset vaatteet alkaa haisemaan pahalle nopsaan ja värjääntyy (esim. valkoiset paidat). Just nyt pitäis sijoittaa taas yksiin urheilurintsikoihin...

Ja voihan sitä aina välillä palkita itseään kaikella kivalla. Minusta on ainakin mukavaa ostaa välillä joku uusi reenitoppi vaikkei sitä välttämättä tarvitsisi. Kyllähän se motivoi reenaamaan. :)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mäyräkoira sanoi:
Ja voihan sitä aina välillä palkita itseään kaikella kivalla. Minusta on ainakin mukavaa ostaa välillä joku uusi reenitoppi vaikkei sitä välttämättä tarvitsisi. Kyllähän se motivoi reenaamaan. :)

nii on...tulee sit lähdettyä salilla paljon mieluummin ku pääsee vetään jotai uutta päälle. ja paidat yt ei onneksi oo mitään ihan hillittömän kalliita :rolleyes:

Mulla menee harrastukseen, jos lasken vain omat kulut enkä myös miehen, seuraavasti:
- Ruoka 150 e
- Sali 49 e
- Lisäravinteet, vitamiinit n. 50 e
- Hieronnat 50 e
Yhteensä: 299 euroa

Muutama huomio:
*salivaatteisiin kuluu satunnaisesti 50-100 e (uudet housut ja/tai paita)
*limua saa juoda töissä ilmaiseksi niin paljon kun haluaa (jos ei saisi, niin varmasti tulis ostettua 20-30 egellä kuukaudessa)

Tuo ei ole mielestäni yhtään paha kun ajattelee, että meidän taloudessa kuukaudessa palaa tonni jos toinekin kahden auton ja kahden prätkän ylläpitoon...

Jos olisi tiukkaa niin en tinkisi:
terveellisestä ruoasta, salista tai hieronnoista. Oma auto on myös tärkeä, kun työnpuolesta pitää kulkea ja roudata kamaa. Ja saahan autolla ne jättimäiset ruokakassitkin kannettua kotiin niin kätevästi...

Ensimmäisenä nipistyslistalla olisi ns. turha shoppailu eli vaatteet, kengät, kemikaalit (hius, meikki jne.) yms. joita en välttämättä tarvitse. Kalliiden merkkituotteiden esim. ihonhoitotuotteiden käyttäminen ei välttämättä näy päällepäin - useimmiten niiden hyödy on täysin korvien välissä. Tällaisten tuotteiden ostamatta jättäminen/edullisempaan vaihtaminen säästää yllättävän paljon rahaa.

...huseeraan jokaisessa mielenkiintoisessa tredissä, kun töissä ei taaskaan ole mitään tehtävää...:rolleyes:

Rahan käytön kanssa saa kyllä olla tällainen pienipalkkainen tarkkana, että se riittää kuun loppuun saakka. Lasten kustannukset on jaettu niin, että minä vastaan tytön ja isä pojan kustannuksista. Asumistukia yms en saa, palkan lisäksi tulee vain lapsilisä.

Minulla ei mene rahaa elokuviin (kattelen dvd:ltä kotona), ulkona syömiseen(ihan harvoin ja lasten kanssahan se on pizzaa/hampurilaista ja suhtkoht edullista) ja kosmetiikkaan ( olen aika laiska meikkaamaan, enkä muutenkaan innostu mistään meikkausuutuuksista, meikit ostan marketista). Kampaajalla käyn hyvässä liikkeessä, mutta työharjoittelijalla,leikkaus 10€/pitkät hiukset, 50€ raidat pitkiin hiuksiin+leikkaus. Hiustenhoitotuotteet ostan myös marketista. Lehtiä en tilaa kotiin, käytän paljon kirjastoa, määräsin itteni kirjojenostokieltoon, kun niitä tuli osteltua aivan liikaa, heikkouteni ennen.

Vaatteita ostan harvakseltaan, makuni on niin klassinen/urheilullinen, että siinä ei paljoa kauden trendijutut pääse loistamaan. Nyt olen uusaamassa kaikki liikuntavaatteeni, kun ovat niin pahassa kunnossa jo, niitäkin metsästän aina urheiluliikkeiden alennuksista.

Nyt 4 vuotta eron jälkeen alkaa koti olla aika valmis ja kivan näköinen, ettei sinne oikeastaan enää tarvii ostaa kuin astioita ja liinavaatteita, aloitin nimittäin ihan tyhjästä, sänkynä oli kierrätyskeskuksesta 10€ ostettu laveri:nolo: mutta pikkuhiljaa olen ostellut huonekaluja ja saanutkin osan ja nyt kämppä näyttää kivalta:rolleyes:

Unohtui, salille menee 7€/VUOSI/3KRT/VKO + epäsäännöllisen säännöllisesti kaupungin saleilla 2,5€/kerta, silloin kun ei ole ehtinyt tuolle halpasalille

Oikeesti voisi tehdä jotain hyödyllisempää kuin istua koneen ääressä..:nolo:
Noh. Tätä on tänäänkin tullut mietittyä.
Salilla käynti 17€/kk
Vimeksi viikon ruokiin 20€
Protskuihin 12€/kk
Koirien ruokaan 38€/kk (kolme foxia) onhan noissa vaikka mitä muita kuluja..
urheiluvaateisiin (kengät ja kaikki,ehkä keskimmäärin) 5e/kk
=152€/kk tosin aina ei omien ruokien lasku jää noin pieneksi.

Ruokakuluja pienennän hiiviskelemässä loppukesästä lumentuloon marjassa:D , käyttämällä paljon porkkanoita ja halpatuotteita sekä yksi ilmainen ateria koulussa. Leivät ja leikkeleet jää ostamatta, kaurapuuro kuuluu aina aamupalaan. Ruokalaskua kasvattaa kummasti se ettei mikään vehnäinen sovi, pitää olla hyla, runsaasti kuitua, kasviksia, pehmeitä rasvoja, hyvä glykogeeminen indeksi sekä hyvälaatuista proteiinia. Onhan siisti ruokavalio kalliimpi kuin 'pikaruoka ja einekset'. Mut sitä voi kuvitella tasapainottavansa jättämällä kaiken turhan herkun pois. Pitäis ihan oikeasti kirjata useampana viikkona ylös kaikki ja laskea, sitten verrata jonkun laskuun joka syö rennosti/"normaalisti", onko se oikeasti kuinka paljon kalliimpaa?

Koirat ovat harrastus ja elämäntapa, samoin alkaa olla salilla käynti (kauanko täytyy olla harrastanut että niin voi sanoa?) Ihan järkihinnoissa pysytään, mielestäni. Kaks noista koirista kyllä hirveän hintaisella erikoisdieetillä.

Baari, elokuvat ja muu sellane jää muutamaan kertaan vuodessa. Ärsyttää kun opiskelijana en pysty tasapuolisesti osallistumaan vuokraan ja ruokalaskutkin usein hoitaa kumppani, muu ei hänelle oikein sovi,mutta asiain tolalle tulee parannus jahka siirryn kesällä työelämän puolelle.

Mistä tinkisin?:( Kai sitä kaikesta: jollei ole rahaa niin sitä ei myökään kuluteta.. En menis sanoon että tuossa kuitenkaan hirveästi on säästämisen mahdollisuuksia, siihen kun on pyritty muutenkin.

Minä laitan rahaa ihan perusjuttuihin mitä on jo tullutkin esille eli
-Ruokaan
-Vaatteisiin, yleisiin käyttötarpeisiin
-Asumiseen
-Satunnaisiin baari-iltoihin sisäänpääsylipun merkeissä (alkoholi ei maistu!:hyper: )
-Lisäksi silloin tällöin matkusteluun, leffoihin, lehtiin ja isompiin satsauksiin kuten dvd soittimeen/suksiin/lenkkareihin

Näistä voisin tinkiä ainoastaan asumiskustannusten pienentämisessä ja joskus vaatteissa, mutta niidenkin osto silloin tällöin piristää mieltä ja tekee olon mukavammaksi. Ruoasta en tinkisi koskaan, se on periaate ja hyväolokysymys. Ostaisin enemmänkin Luomutuotteita jos rahatilanne antaisi suinkin periksi.
Kuitenkin oon melko säästäväinen eli katson mitä ostan (myös ruoassa) ja jos voin valita edullisemman laadun tai maun kärsimättä toki ostan sen. Lisäksi en kuluta rahaa saliin (ilmainen sali koululla :D), alkoholiin tai cd-levyihin. Kulutan paljon kirjastoa!

Ja P.S Vaikka sitä rahaa olisikin enemmän aina se johonkin tuhraantuisi. Tämä onkin niin kumma juttu, että ihminen tulee kyllä toimeen melko vähällä rahalla, mutta toisaalta saa suuretkin summat häviämään kuin tuhka tuuleen:eek:

Eipä tämä niin kallista touhua ole. Mietitäänpä viimevuotta.

Salikortti 290/vuosi. Treenivaatteet vanhoja riepuja, uusia riepuja ostin n. 50 eerolla. Hierojalle sellaiset 100e viime vuonna, olisi kai mennyt ilman salitreeniäkin. Ruoka, siitä en sitten tingi, sitä on oltava riittävästi ja hyvää.

Latest posts

Back
Ylös Bottom