beeibe sanoi:
En iha heti tällasesta aiheesta löytänyt tuolta listoilta juttua. Olen juuri muuttamassa ensimmäiseen omaan asuntoon ja olen mietiskellyt kuinka paljon rahaa kuluu kuukaudessa ruokaan, lisäreihin, salikorttiin, vaatteisiin, jne... Oletteko hankkinut kotiin käsipainoja yms. vastaavaa? Kuinka paljon mimmeillä menee rahaa kuussa tähän harrastukseen/elämäntapaan ja jos on pakko tinkiä jostain, niin mistä tinkisitte ensimmäisenä ja mistä ette mistään hinnasta?
olikoha tarpeeksi sekvasti sanottu.... hetki kyl menee ku alkaa laskeen :D
Tätä samaa mä olen usein miettinyt..... Mulla menee yksin yhtä paljon rahaa ruokaan kuin yhdellä tuttava pariskunnalla kahden hengen ostoksiin
Tossa just yks päivä eksyin kauppaan samaan aikaan vanhempieni kanssa ja nauratti kun mun kärryssä oli enemmän ruokaa kuin heillä. Nauratti kassallakin sitten kun mulla meni aika paljon enempi mun ostoksiin rahaa, mutta todettiin sitten vain yhteistuumin, että terveellinen ruoka maksaa!!! Ja tottahan se on!!
Mutta onhan se totta, että se on ihan itsestä kiinni, että miten ja mihin sitä rahaa käyttää. Itse ainakin olen suurimman osan treenivaatteistani ostanut HM:stä tai jostain vastaavasta. Ja nyt joku varmasti heittäisi tähän, että parempi ostaa kunnon merkkituotteita niin ne ainakin kestää... No, totta joo, mutta voi halvemmallakin löytää hyviä. KOKEMUSTA ON!! Ei mulla oo ollu koskaan niin väliä sillä, että onko topin nurkassa joku muotimerkki vai ei. Tärkeintä on se, että vaatteet istuu ja niissä on hyvä olla. Ja en todellakaan ole ostamassa uusia treenivaatteita joka välissä niinkuin jotkut tekee. Mä kulutan kyllä vaatteni melkein puhki ennenkuin uusiin tuhlaan rahaa
Tottakai ostaisin vimpan päälle vaatteet, jos oisin miljonääri, mutta kun en oo niin sen mukaan pitää elää.
Ja ruoka on kyllä mun mielestä sellainen asia, josta ei kannata hirveästi tinkiä. Terveellinen ruoka maksaa paljon enemmän, mutta pidemmän päälle eikö oo parempi, että on terve ja hyvännäköinen kuin se, että vetää paskaa naamaan joka päivä, mutta säästääpä rahaa ainakin??!?!? Kyllä mä ainakin mielummin syön hyvin ja terveellisesti, vaikka rahaa meniskin tuplasti. Ja kun nyt salihullukin olen niin kyllä sitä valitettavasti pitää aina tarkkailla mitä kärryyn heittelee ja valitettavasti sali-ihmisenä sitä ruokaa pitää olla PALJON, jos jotain tulosta haluaa aikaan saada.
Mulla menee yksin varmaan ruokaan about 250 eur ja siinä ei sit oo mukana vielä mitään ravintolisiä yms.
Ja salimaksu... Mulla menee kuukaudessa salimaksuun 42 eur. Normaalisti tuolla salilla jossa käyn maksu on yli 60 eur ja se on kyllä jo aika helvetin paljon!!! Ite oon tehny jonain tarjousaikana mun sopparin niin siksi mulla on kk-maksu pienempi. Mutta en kyllä halvemmalle salille menis, sillä tulee käytyä kuitenkin niin usein salilla, jumpissa ja vielä solkussa niin on toi 42 eur ihan kohtuullinen hinta.
Tiedän, että moni kauhistelee, että miten paljon mulla menee harrastukseen rahaa, mutta yleensä ne kauhistelijat ei ite salilla käy ja sitten niillä saattaa mennä älyttömiä määriä johonkin muuhun juttuun johon mä en ikinä pistäis rahaa.
Yks hyvä esimerkki on mun ex. Se oli joka välissä mulle valittamassa kun mulla menee niin paljon salille ja kaikkeen siihen liittyvään. Aina se jaksoi kuittailla, että se ei kyllä niin paljoa rahaa pistäis salille jne. No, siihen sitten pystyin aina kuittaamaan, että äijä ite pistää moottoripyöräänsä koko omaisuutensa ja sillä ei voi ajella kuin kesäisin, joten paras olla vaan ihan hiljaa!!! Se oli sen harrastus ja sali on mun!!
Mä kyllä voin itsestäni sanoa, että tuosta saliasiasta ja siihen liittyvistä asioista (ruuasta yms.) en kyllä tingi, sillä se on mun elämäntapa.... Se pitää mut ELOSSA!!! Mielummin sitten tingin muusta....
Naisilla esim. on tapana joka välissä kierrellä kaupungilla rättikaupoissa niin mä olen sitä yrittänyt välttää, sillä kaappi pullottaa vaatteita niin ei sinne oo pakko joka kuukausi saada jotain lisää.
Tai sitten toinen asia on meikit. Monet varmaan pistää meikkeihin ihan hulluna rahaa, mutta ei niihinkään tarvi puolta omaisuutta laittaa, sillä halvemmallakin löytyy hyviä kun vaan viitsii etsiä ja oikeesti ei monissa meikeissä edes eroa oo, mutta kaikki haluaa ostaa sitä parasta merkkiä.....
Ja kolmas asia on joka vkonloppuiset biletykset. Mä en oo ite varmaan käynyt vuoteen missään bilettämässä ja ryypiskelemässä ja en varmaan hetkeen oo menossa. Ei edes oikeesti kiinnosta. Joskus oon kauhistellu yhen ystävän menoa kun sillä uppoaa baarireissuihin 100 eur/ilta!!! Siis käsittämätöntä!! Jos kuukauden aikanakin käy kahtenakin vkonloppuna niin sinne on sit menny kurkusta alas 200 eur! Sitä en pysty käsittämään!! Ja tämä tyyppi vieläpä urheilee paljon?!?!?! Tapansa kullakin.... :jahas: