Raejuuston huuhtelu?

Luin eka "Raejuuston huutelu"

Mä siivilöin sen liemen pois salaattia tehdessä, koska ärsyttää se salaattikulhon pohjalla lilluva alkuliemi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kronosis sanoi:
no hohhhoh jos on noin heran puutteessa niin lusikallinen pussista...

meneeköhän joillakin toi proteiinin metsästys vähän yli??

No jos tuon suolan takia pesee raejuustot nii miten edes voi elää, siis aattele melkein 2 grammaa :piis:

Mulle tulee ainakin tosi löpö olo ja lihaksista häviää kaikki paine varsinkii näin dieetillä jos en saa tarpeeks suolaa. Ja sit tulee muitakii hermostollisii oireit, huimausta ja nykimistä jos on vaikka hikoillu ihan vitusti eikä ota mitään suolasta sen jälkeen. Liika on tietty liikaa mut ei sitä tastä ruokavaliosta liiaks tule kuitenkaan.

Nöf, mul menee raejuustoo väh. 4 purkkii päivässä. 4 x 1,6 geetä alkaa oleen jo omalla kohdallani ihan turhaa kuormitusta kun suolaa mätetään nykyään niin moneen elintarvikkeeseen... huuhtelemalla raejuustosta tulee muuten helvetin paljon raikkaamman makuista varsinkin ananaksen taikka banskun kera. TJEU! Herat tulee mulla palautusjuomasta, joten sen perään ei niinku mitään hinkua. Aaamulla ja treenin jälkeen kelpaa nopee protsku, mutta muutoin ei niinku mitään välii...

Tomi sanoi:
Mikäs ihmeen suolakammo tässä nyt on kyseessä? Liika suola on pahasta, mutta liian vähäsuolainen ruokavalio laittaa elimistön reniini-angiotensiijärjestelmän ja elektrolyyttitasapainon ennen pitkää sekaisin. Lisäksi kilpirauhasen toiminta saattaa häiriintyä, jos suolaa saadaan todella vähän. Paljon urheileva henkilö kuitenkin hikoilee varsinkin helteellä hurjan paljon, joten mineraalisuolaa vaan joka ruokaan. :)

Jeps! Toisaalla yks kauhistelee keltuaisen rasvoja ja sitten perään täällä toinen raejuuston suolaa :jahas:

Täällähän porukka väärinkäyttää pyhää tavaraa!
Kaikki on syötävä, liemi juotava, ja purkista saa hyvän tuikkualustan

Itsehän nimenomaan lisään raejuustoon suolaa :kuola: joskus salaatin kanssa mustapippuria ja oliiviöljyä lisäksi.

kronosis sanoi:

No ei sitä poiskaan tartte heittää :)

kronosis sanoi:
no hohhhoh jos on noin heran puutteessa niin lusikallinen pussista...

no turhaa siinä tapauksessa käy raejuustoakaan syömään, saahan sen kaiken sitten herapussista :)
Niin ja eihä raejuusto edes maistu melkein miltään et kaikki menee liemiä myöten alas nimim. ei makuaistia

Timba79 sanoi:
Ei tueta tollaista pelleilyä täälläkään. Itseasiassa mä juon ne liemet sieltä purkin pohjalta jos niitä sattuu sinne jäämään, eikä tämä ollut sitten mikään vitsi.

Miä juon sillon tällön suolakurkkupurkista nesteet! :rock:
Maku on ihan ookoo ja rapula lähtee!!
On kokeiltu

Mun resepti:

Kansi pois purkista.
Lusikka käteen.
Kauho ääntä kohti.

Täällä suunnalla menee liemet raejuuston kaverina mukisematta alas. No paitsi silloin, jos avokki hyökkää saman purkin kimppuun. Silloin täytyy hieman kaadella liemiä pois.

Jos haluaa vähentää suolaa ruokavaliosta niin jätä ne leivät, makkarat ja valmisruuat vähemmälle. Eihän raejuuston suolalla ole mitään merkitystä.

Tietoisku:

Natrium
· kehossamme noin 100 g
· tasapaino kaliumin kanssa tärkeä
· säätelee happo- emästasapainoa, hermoimpulssin johtumista hermosolusta toiseen, lihasten supistumista, adrenaliinin ja aminohappojen tuotantoa sekä verenpainetta
· puutos harvinainen, voi syntyä munuaisten sairauksien ja voimakkaan hikoilun vuoksi; puutos aiheuttaa pahoinvointia, huimausta ja lihasheikkoutta
· ongelmana liika saanti (suola!), nostaa verenpainetta, aiheuttaa turvotusta ja migreeniä
· ruoka-aineiden natrium riittäisi turvaamaan saannin ilman suolalisää
· suolaa suositellaan saatavaksi enintään 5 g päivässä nykyisellä kaliumin saantitasolla; 1 g suolaa sisältää 400 mg natriumia
· suomalaisten keskimääräinen suolansaanti: miehet10,5 g, naiset 7,2 g
· suosi mineraalisuolaa; tarkkaile liemivalmisteiden ja mausteseosten suolamääriä...

Elikkäs neljästä purkista raejuustoa saat suolan suositusmaksimin täyteen ja menee jo ylikin. Runsas hikoilu tietty muuttaa asioita suuntaan jos toiseenkin... jokainen miettikööt omat tarpeensa. Itse olen vichyn ystävä ja juon sitä janooni, jostain on siis vähän kevennettävä, olkoon se sitten raejuusto, reissumiehestä on esim. paljon hankalampaa lähtee erottamaan suoloja... (oonhan mä vähän nihilisti... myönnetään. :wall: )

Oon huomannu että aamuaerobisen jälkeen ei ole niin paska olo jos vedän vesilasin jossa puol teelusikkaa pansuolaa.

Hikoilu on ehkä 2-3 litraa, paidan saa vääntää:D
Kannattais varmaan sen mukaan miten hikoilee, tuota suolaa kiskoa/karttaa. Ja seurata oloa ja kroppaa jos rupee pöhöttää niin ehkä vähentäminen tarpeen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom