Radeon 9800Pro vs. G-Force Fx 5900

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AsteriX
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan täälläkin kävijöistä usealla on koneessa kunnon pelivalmiudet ja niimpä olisikin kiva kuulla mielipiteitä Radeonin ja G-Force Fx Piirisarjojen korteista.
Mitä ongelmia havaittu kyseisissä korteissa, miten pelit pyörii tmv.
Itse ajattelin pukinkonttiin laittaa Herculeksen Radeon 9800Pro:n ja toivon että uudet tulevat pelit toimisi ongelmitta. Esim. nämä uutuudet -->
http://www.mbnet.fi/pelihalli/peliluola/messut/e303/

Eli avautukaa ja haukkukaa tai kehukaa Grafiikkakiihdyttimiänne.
...Tai muuten vaan infotkaa Kortin hankkijoita.

Yksi josta itse kallistan vaakakupin radeonin puolelle, on sen hiljaisempi tuuletin ja pienempi lämpeneminen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
9800 pro.
5900 ultra on kyllä vähän nopeampi mutta turha maksaa 100-150€ ekstraa marginaalisesta nopeusedusta. Muutenkin nvidian toiminta epäilyttää nykyisin ajurihuijausten vuoksi.

Tuosta 9800 perusmallista kun löytää sopivan valmistuerän niin sen saa toimimaan samoin kun tuon Pron. Jotkut firmatkin esitestaavat ja päivittävät ajurit niihin.

Originally posted by AsteriX
Yksi josta itse kallistan vaakakupin radeonin puolelle, on sen hiljaisempi tuuletin ja pienempi lämpeneminen.

Kuinka äänekäs se G-force sitten oikein on :(. Ainoat vehkeet mitkä kotelossa pitävät kovaa/hieman häiritsevää ääntä (liian pieni tuuletin ja liian suuri pyörimisnopeus) ovat 9800 pro ja piirisarjatuuletin. Nestejäähdytys here I come. Muuten Radeon pelittänyt hyvin ja kellotuskin onnistuu.

Atit tällä hetkellä lähestulkoon kaikissa testeissä geforceja parempia..

aaattelin just vaihtaa mun geforcen Ati 9200 256mb:N

Originally posted by Prof
Atit tällä hetkellä lähestulkoon kaikissa testeissä geforceja parempia..

aaattelin just vaihtaa mun geforcen Ati 9200 256mb:N

Perus geforce 1-2:n vaihto tuohon varmaan kannattaa. Varmaan tiedätkin mutta mainitaan tietämättömille, käytännössä Ati 9200 = 9100 = 8500... että mitään mullistavaa siitä on turha odottaa, hyvä perus kortti kuitenkin. (Itselläni on tuo 8500 sarjalainen..)

Itelläni oli radeon 9800 SE, hintaa 250e (3dkarkit 3300), päivitin sen softalla 9800 Pro:ksi --> karkit 5400 todella hyvä ostos!

Ode1, miten tuo päivitys tapahtuu? Eikös tuossa 9800 SE:ssä ole 128 bittinen kaista (4 pipelineä) kun taas "oikeassa" 9800:ssa on 256 bittinen?

Originally posted by xjussix
Ode1, miten tuo päivitys tapahtuu? Eikös tuossa 9800 SE:ssä ole 128 bittinen kaista (4 pipelineä) kun taas "oikeassa" 9800:ssa on 256 bittinen?

Päivitys tapahtuu esim. ottamalla omega-ajuri käyttöön ( http://www.omegacorner.com/ ). Osa korteista toimii moitteettomasti kahdeksalla pipelinellä, osa ei. Jos ostat, osta siis postimyynnistä niin voit (ainakin teoriassa) palauttaa jos ei kortti toimi kunnolla kahdeksalla pipelinellä.

edit: postimyynnistä=nettikaupasta

Re: Re: Radeon 9800Pro vs. G-Force Fx 5900

Originally posted by Ripe
Nestejäähdytys here I come. Muuten Radeon pelittänyt hyvin ja kellotuskin onnistuu.

Mulla on käytössä hieman halvempi koneen hiljentämiskeino. Eli hommasin riittävän pitkät kaapelit hiirelle, monitorille, näppikselle yms rojuille mitä keskusyksikössä nyt onkaan kiinni ja laitoin koneen viereiseen huoneeseen, joka sattuu olemaan vaatekomero/huone. Vaatekaappi tms ajaa saman asian mutta hurina saattaa kuulua hieman läpi. Lattialla kiemurtelevat pitkät piuhat saa kuriin jos jaksaa nähdä hieman vaivaa ja köyttää ne yhteen ja tunkea lattialistojen taakse tai ostaa siihen tarkoitettua muovilistaa.

Netistä löytyy molemmista näytönohjaimista aivan valtavasti artikkeleita, arvosteluja, benchmarkkeja ym.. Laita hakusanaksi vaikka "GeForce FX 5900 review" tai "Radeon 9800 pro review"

Itse ostaisin ehkä ton radeonin. Ainakin Half-life 2 taitaa nvidioilla pyöriä aika nihkeesti (vaikka nvidia tietenkin lupaa kuun taivaalta uuden ajuripäivityksen muodossa, uskokoon ken tahtoo)

Originally posted by xjussix

mun tietääkseni noi bitit ei merkkaa mitään, niitä on myös 128 bittisiä 9800 pro-kortteja ( vai oliko muistia 128, en muista),tosiaan pitää asentaa van omegat ja toimii.

Välillä esim. jos pelaa CS:ää niin on jotkut pikselit eri värisiä kun pitäisi olla , ei kumminkaan häiritse, muissa peleissä ei oo tollasia ollu.

Kumpi ois mielestänne parempi hankinta, Radeon 9800 SE vai Radeon 9600 PRO ??

Jos tuo 9800 SE on tosiaan noin helppo päivittää proksi, niin kuulostais tosiaan melko järkevältä hankinnalta...

Originally posted by testo
Kumpi ois mielestänne parempi hankinta, Radeon 9800 SE vai Radeon 9600 PRO ??

Jos tuo 9800 SE on tosiaan noin helppo päivittää proksi, niin kuulostais tosiaan melko järkevältä hankinnalta...

Tuolla muropaketissa oli juttua tosta päivityksestä.Clubin korteilla toimii kuulemma parhaiten.
Sellasen käsityksen oon saanu, et ne kaikki toimii, mut jossain on niitä graffabugeja enemmän,joissain vähemmän, joissain ei ollenkaan.
Mullakin niitä on aina jonkin verran peleissä tai sellasissa ohjelmissa jotka vaatii näyttikseltä jotain , mut ei niin paljon et haittaa.
Lisäksi tuo mun radeoni kaatuu/kuumenee liikaa,kun se on heikommin tuuletettu kun orkkis pro (tosin uptimeä on ollut aina jotain 50h) eli itselläkin olis joku lisätuuletinpatentti hankinnassa.

Toi päivitys on helppo asentaa ainakin win 2k/xp,kun ei tartte muuta kun omegat, mutta 9x/me vaatii jo kikkailua (kumpiinkin oon asentanu ja on toiminut).

Originally posted by Ode-1

Lisäksi tuo mun radeoni kaatuu/kuumenee liikaa,kun se on heikommin tuuletettu kun orkkis pro (tosin uptimeä on ollut aina jotain 50h) eli itselläkin olis joku lisätuuletinpatentti hankinnassa.

Aattelin pistää samalla tilaukseen myös vesijäähyn. Se varmaan auttaa tuohon ylikuumenemiseen.
Ainiin! Onkos teillä kokemuksia noista vesijäähyistä? Ite aattelin tilata Jimm'spc-storesta...

Aattelin pistää samalla tilaukseen myös vesijäähyn. Se varmaan auttaa tuohon ylikuumenemiseen.
Ainiin! Onkos teillä kokemuksia noista vesijäähyistä? Ite aattelin tilata Jimm'spc-storesta...

Sieltä lähtee setti heti kun on aikaa koota se kasaan. Prossu, näyttis ja piirisarja blokit, pumppu & lauhdutin. Kyllähän siihen hintaa tulee (300-350), mutta etujakin tulee kivasti :lol2: Ei muuta kun koteloa mittailemaan vaan.

ps. tuo Zalmannin lisäjäähy näyttikselle ei omaan koteloon mahdu. Muuten olisin sitä voinut harkita. Ilmajäähylläkin hintaa tulee helposti 200 eur.

Oikeastaan taidanki tilata vesijäähypaketin only4prosta.
Only4Pro

Tuo tuosta, ja siihen vielä päälle optiona näyttiksen vesijäähy...
Kotelon tila pitäisi ainakin riittää?
Kotelo

Juu tuolta Pro:ltakin saa näppäriä sydeemejä. Itse en ihan noin isoa koteloa tahdo, plus sitten pitääkin miettiä kuinka kovaa meteliä tuon kotelon oma poweri pitää :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom