radeon 9800 se

osaisko joku kertoa että mistä johtuu kun kyseinen näytönohjain ei toimi emossani msi k7n2 delta, kaverillani on samanlainen emo jossa se toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti asennettu oikein eli kunnolla pohjaan asti laitettu? Tuulettimen virtapiuha kiinni? Loppuisiko ehkä powerista mehut? Kaverillani loppu powerist virta just tollasen näyttiksen kanssa. Minkälainen poweri sulla on? Kokeile kaveris powerin kanssa jos toimisi.

Voisiko emo olla rikki? Eikö kone boottaa ollenkaan näyttiksen kanssa vai puuttuuko vain kuva? Tälläistä löysin googlella: When he has his power supply connected to the AIW board, and powers up the
system, it turns on and a split second later, it shuts the system off. When he
disconnects the power cable from the AIW card, and boots up, it boots up just
fine, and then he connects the power supply to it and it works just fine. He
had a 300Watt power supply, and thought maybe it was too low, so bought a 350W
and it still does the same thing.
Eli koita bootata ilman että virtapiuha menee näyttikseen ja kytke piuha lennossa, saattaisi auttaa. Tosin tuo pitäis tehdä joka bootis, enkä tiedä edes onko toi boottaamattomuus ongelmasi... Tietenkin myös powerin valmistajalla on vaikutusta, laadukas 300W poweri saattaa jopa olla tehokkaampi kuin huono 350W poweri.

juu tota poweri hommaa oon harkinnut. kyl toi kone toimii mun entisellä gf4 kortilla mut atilla ei tuu näyttöön mitään

Biossin päivitys poisti multa kaikki probleemat 9800se ja 9800pro -korttien kanssa. Ennen päivitystä nuo kortit ei startannu Asuksen eikä Abitin emoissa.

Eli jos uudempaa biossia on emoosi tarjolla, niin kokeilepa tuota seuraavaksi.

Kannattaa emon BIOS päivittää ja kokeilla uudestaan. Fast write pois päältä BIOSista.

Minullakin joskus R9700 lakkasi yhtäkkiä toimimasta kun olin ottanut irti ja laitoin takaisin. Otin sen uudestaan pois ja laitoin takaisin niin toimi taas. En tiedä mikä sen aiheutti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom