Raa'at kaurahiutaleet vaarallisia?

hc-audio sanoi:
Kuulin kerran puhuttavan, että kaurahiutaleiden vetäminen raakana olisi epäterveellistä

Tuo perustuu luultavsti siihen, että kuivat kaurahiutaleet turpoaa. Joidenkin kuitupuristeiden kanssa on ilmeisesti mahdollista saada suolitukos, ellei juo riittävästi, mutta kohtalaisen epätodennäköistä kaurahiutaleiden kohdalla, kun niitä kaiketi kumminkin tulee pureskeltua.

Väittäisin, että kovin iso annos kaurahiutaleita kerralla saattaa tehdä massun kipeäksi, eipä juuri muuta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse laitan yleensä maitoa ja mehukeittoa siihen rahkamössön sekaan... Joskus vettä ja funlightia. Joskus maitoa ja fun lightia. Monta vaihtoehtoa löytyy :)

mä vetelen yleensä 1 dl kaurahiutaleita ja tuntuu että turpoo mahassa, ei o nälkä vähään aikaan. voi olla että on luulosairautta, mutta siltä se välillä tuntuu.

Luin joskus että hiutaleisiin jne. olis hyvä pistää jonkun verran nestettä sen vuoksi että niiden GI-arvo laskisi; liittyy liukeneviin kuituihin.

Onpas osa huumorintajutonta porukkaa :) No, taidan ottaa silti varman päälle ja ostaa niitä pikakaurahiutaleita, ettei sitten 60-vuotiaana löydy jotain oravanpesää tuolta peräsuolen seudulta..

Timba79 sanoi:
Kokeilkaapas huviksenne o´light mehua, vastaavaa kun funlight, mutta hakkaa tämän maussa 6-0. Ei ehkä ihan jokaisesta pikkukaupasta löydy, mutta isoimmissa marketeissa on ainakin näkynyt ja hintakin taisi olla vähän funlightia halvempi, tosin ei mitään oleellista eroa.

:offtopic: Mä käytin pitkään noita o´light mehuja nimenomaan maun takia, kunnes viime viikolla ostin pitkästä aikaa mansikka fun lightia. Oli aivan tolkuttoman hyvää kun ehrmannin sillä maustoin! Huomasin että olin alkanut noihin o´lighteihinkin kyllästymään, eli kai noita makuja ja merkkejä pitäis vaihdella mahdollisimman usein.

Takaisin aiheeseen... Mulla menee 5-12 dl raakoja kaurahiutaleita päivässä, eikä mitään ongelmia. Ei möyri maha eikä turvota eikä mitään muutakaan. Syön hiutaleet maidon kanssa (tulee hyvää jos vielä pilkkoo banaanin sinne sekaan), ja rahkat sitten erikseen fun lightin kanssa. Jotenkin tuollaset rahkahiutalemehumössöt ei uppoa, joten sen vuoksi hiutaleet erikseen.

Täällä kanssa tulee vedeltyä kaura ja ruishiutaleita raakana...40 - 70g / annos...ja välillä spelttiäkin

Minä olen etsinyt hyllystä aina sellaisen tuotteen jonka kypsytysaika on pisin...ajatuksena että myöskin tällöin hiilihydraatin imeytyminen on kaikkein rauhallisinta.

Hiutaleiden kera kun käyttää reilusti jotain vesipitoista nestettä ja annos on kohtuullinen niin pötsikin tykkää ja voi hyvin.

Mulla tulee vähän liiankin raskas ja turvonnu olo jos vetelee viheltimestä alas ison satsin raakoja hiutaleita. Ottaa pahukset vielä sulaakseen aikasta hitaasti. Oon tällä erää jättänyt pois kokonaan rehuruokinnastani.

Heh, tässä varmaan päivän paras:

Tämän tytön HERKKUA on kaurahiutaleet KUIVILTAAN. Jostain syystä ne vaan maistuu musta älyttömän hyvälle, ja joskus kun on kova nälkä, on mennyt ainakin kolme-neljä desiä kuivia kaurahiutaleita. Eikä maha tunnu yhtään turvonneelta, mutta toki täysi olo tuosta tulee, mutta sehän on tarkoituskin :D !...Ilmeisesti mulla vaan on teräsvatsa ja oudot makuhermot :hyper: !

Ei todellakaan sovi meikäläisen vatsalle raa'at kaurahiutaleet. Ähky tulee. Mutta meillä lapset (liiankin) mielellään syövät "ryyniä" eli hiutaleita, sokeria ja maitoa. Hyvänä päivänä seassa menee rusinoita ja hasselpähkinärouhettakin.

Yhtä#Hauista sanoi:
Huh miten porukka vetää noita hiutaleita!!!!
Eikö teitä pieretä?? :david: Luulis että aikamoinen sirkus kävis masussa... :rock:
Luulis että kuitu vaan vähentäis pierettämistä? No en kyllä tiä, ei oo ongelmia. Yhdessä välissä vakkari-aamupala oli jogurttia, rahkaa, kaurahiutaleita iso lautasellinen. Tuokin oli melkoista kittiä jo.

Miten voi syödä kuiviltaan muka noita? Sama ku vetäis protskujauhoa lusikalla pussista.

Weeboom sanoi:
Miten voi syödä kuiviltaan muka noita? Sama ku vetäis protskujauhoa lusikalla pussista.
:hyper: Ihan heran vetäminen kuiviltaan ei kuitenkaan edes mulle tulis mieleen, kaurahiutaleiden kylläkin :D . Normaalisti syön kaurahiutaleet juuri maidon kanssa ns. "penkkivellinä" lapsuudesta oppimaani sanaa käyttäen. Muihinkin nimiin olen täällä törmännyt..

Raakoihin kaurahiutaleisiin vielä: Eka kokeiluni lähti mulla muistaakseni siitä, että olin kerran aikeissa syödä tätä "penkkivelliä". Olin kaatanut jo kaurahiutaleet valmiiksi lautaselle, jonka jälkeen menin hakemaan maitoa jääkaapista. Harmikseni kuitenkin totesin, että maito olikin päässyt loppumaan(tämä taas on mulla äärimmäisen harvinaista: Maitoa on OLTAVA jääkaapissa aina :lol2: ). Koska puuroa taas en sillä kertaa halunnut, piti kokeilla kuiviltaan: Siitä se herkkuni sitten syntyi :kuola: .

Olihan tämä hieman :offtopic: , mutta tästäpä kuulette kuinka joku voi olla näinkin OUTO :lol2:

Weeboom sanoi:
Luulis että kuitu vaan vähentäis pierettämistä? No en kyllä tiä, ei oo ongelmia.

Jostain luin (oon kova lukeen kaikenlaista mutten ikävä kyllä pidä päiväkirjaa mistä mikäkin on luettu :jahas: ) raa'assa viljassa ja mm. maapähkinöissä on jonkin verran jotain hiilaria jota ihmisen ruoansulatuselimistö ei luontaisesti sulata (puuttuu siihen tarvittava entsyymi). Ruoka joka ei ylempänä ruoansulatuselimistössä ole kunnolla sulanut mätänee tai kaasuuntuu sitten alempana. Siksi mm. rupsuttelut.

tokkopaisto sanoi:
Jostain luin (oon kova lukeen kaikenlaista mutten ikävä kyllä pidä päiväkirjaa mistä mikäkin on luettu :jahas: ) raa'assa viljassa ja mm. maapähkinöissä on jonkin verran jotain hiilaria jota ihmisen ruoansulatuselimistö ei luontaisesti sulata (puuttuu siihen tarvittava entsyymi).

Joo. Sitä sanotaan just kuiduksi.

tokkopaisto kyllä nyt murskasi sanomani ihan täysin ;)

tokkopaisto sanoi:
Jostain luin (oon kova lukeen kaikenlaista mutten ikävä kyllä pidä päiväkirjaa mistä mikäkin on luettu :jahas: ) raa'assa viljassa ja mm. maapähkinöissä on jonkin verran jotain hiilaria jota ihmisen ruoansulatuselimistö ei luontaisesti sulata (puuttuu siihen tarvittava entsyymi). Ruoka joka ei ylempänä ruoansulatuselimistössä ole kunnolla sulanut mätänee tai kaasuuntuu sitten alempana. Siksi mm. rupsuttelut.
Niinkuin jo mainittiin toistamiseen:
Weeboom sanoi:
Luulis että kuitu vaan vähentäis pierettämistä?
No siis kuitu on aika tärkeää vatsan toiminnalle, jotain kuuloistais oudolta... Ellei sit luontoäiti ole tarkoittanutkin röpsäyttelyä hyväksi jutuksi. :evil:

offtopic-kyssäri: Paljonko maapähkinöiden hiilareissa (~25% painosta) on muuten kuitua?

Puolukkapöperö on aivan sairaan hyvää!
-kaurahiutaleita
-puolukkahilloa
-maitoa
:kuola:

No niin, Elovenat on sitten ostettu. Huomenna alkaa uudet aamupalakokeilut. :kuola:

Yksi kaveri heitti muutaman desin raakoja naamaan lähes ilman nestettä juuri kisadieetin lähestyessä loppua. Meinasi puristaa sillä vielä viimeisetkin nesteet pois ja niinhän siinä kävikin. Tosin tiputukseen joutui ja kisat jäi kisaamatta. Eli järjen käyttö sallittu!

Dr_Anabolic sanoi:
Yksi kaveri heitti muutaman desin raakoja naamaan lähes ilman nestettä juuri kisadieetin lähestyessä loppua. Meinasi puristaa sillä vielä viimeisetkin nesteet pois ja niinhän siinä kävikin. Tosin tiputukseen joutui ja kisat jäi kisaamatta. Eli järjen käyttö sallittu!

??? Miteniin se joutu tippaan?? Kerro.
BTW, onko kukaan ikinä paistanu kaurahiutaleita pannulla öljyssä? On herkkua kun paistat noita ja vedät uuniomenan/paistetun omenan ja kanelin sekä vaniljajugurtin/rahkan kanssa :kuola: :kuola:
Meni taas :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom