Rööperi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nämä kaikki köttpullarit sun muut vitsit olivat kuitenkin ihan oikeita juttuja eikä vaan tähän leffaan varten tehtyjä, ei välttämättä samojen ihmisten sanomina mutta kuitenkin. Hyvin oli lisätty.

Widowmaker: Mustalais-Kari ei ollut niin reppana kuin Rööperi antoi ymmärtää. Jos olet kirjan lukenut, niin huomaat eron ja miten paljon asioita elokuvaan oli muutettu.

long-john: Ja isäni siis oli vuodesta-99 halvaantumisen takia hoitokodissa siihen asti kunnes menehtyi toukokuussa 2008. Vankila-ajat oli 80-luvulla ja sitä ennen.

Monet ihmetelleet Pääkkösen roolia. Korppuhan oli fiktiohahmo, niin siksi varmaankin niin epäuskottava. Itse kyllä pidin roolista, toi elokuvaan ns.nyky-aikaa.. Mikä ei kyllä toisaalta sopinut 60- ja 70-luvulle :D

Widowmaker: Mustalais-Kari ei ollut niin reppana kuin Rööperi antoi ymmärtää. Jos olet kirjan lukenut, niin huomaat eron ja miten paljon asioita elokuvaan oli muutettu.

No näin arvelinkin, juurikin sen pohjalta mitä siinä kirjassa kerrottiin ja mitä olen muualta kuullut. Että sen suhteen tossa leffassa vähän mettään mentiin. Kari oli muuten kuvien ja kuulopuheitten mukaan aika kovassa kunnossa nuorena.

long-john: Ja isäni siis oli vuodesta-99 halvaantumisen takia hoitokodissa siihen asti kunnes menehtyi toukokuussa 2008. Vankila-ajat oli 80-luvulla ja sitä ennen.

Monet ihmetelleet Pääkkösen roolia. Korppuhan oli fiktiohahmo, niin siksi varmaankin niin epäuskottava. Itse kyllä pidin roolista, toi elokuvaan ns.nyky-aikaa.. Mikä ei kyllä toisaalta sopinut 60- ja 70-luvulle :D

Jep kiitos korjauksesta,tuli muistettua väärin :)

Väitän että kirja on mielenkiintoisempi kuin elokuva. Oikeastaan elokuvaa ei voi verrata kirjaan, koska tapahtumat mitä elokuvassa on ovat suurimmaksi osaksi totta mutta ihmiset ja teot eivät mene yksi yhteen.

On vanhojen valokuvien mukaan ihan kovassa kunnossa ollut, voitti painin suomen mestaruudenkin nuorten sarjassa joskus. Veti kuulemma Ukia turpaan, mutta sopivat sitten myöhemmin ja olivat ihan hyvissä väleissä. Ainakin kerran käytiin sen luona vierailulla, itse en kyllä siitä muista kun oon ollut vielä taapero.

pååtta: Kyllä varmaan kirja aika monesta paikasta löytyy. Ja netti-kirjakaupoista varmana myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjaa en ole lukenut mutta leffa on hyvä. Huumori kukkii ja juoni kulkee jouhevasti eteenpäin. Ulkokohtauksia olisi saanut olla enemmän. Toki on hankala saada kulissiksi uudennäköisiä 60-luvun autoja nykyaikana mutta miljöön kuvaus huolellisemmin olisi syventänyt katsojan elämysaikamatkaa.

Peter Franzenilta loistava suoritus Krisuna! Mies osaa todellakin näytellä yhteiskunnan hylkiöiden rooleja. Jasper Pääkkönen ei mielestäni ole huono rosvopäällikkönä. Halveksiva ja säälimätön käytös ilmentää hyvin psykopaattista mielenlaatua. Korppu on Rööperissä se oikeasti paha mies, muilla on enemmän tai vähemmän inhimillisyyttä jäljellä.

:4:

Kyllä leffassa sai nauraa, mut oli pikkasen pettymys. Häjyt jyrää suomalaisten leffojen ykkösenä.

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=753&a=6600

19. joulukuuta 1976 Postin konttoriin Annankadulla murtauduttiin. Pankkiholvi polttoleikattiin auki. Sen enempää jälkiä jättämättä murtautujat pakenivat paikalta.

Saaliin arvo oli yli neljä miljoonaa markkaa. Murto oli harvinaisen röyhkeästi tehty ja polttoleikkaustapa oli erikoinen.

Jäljet johtivat tutkijat Ukiin, joka oli kovanluokan rikollinen. Niin sanotun vanhan kaartin miehiä. Mutta todisteita olettamuksien tueksi tutkijat eivät saaneet.

Moniulotteisimpi rikollinen tuo Uki taisi sittenkin olla kuin mitä leffasta ilmeni.

Itseänikin kiinnostaisi kuulla Mustalais-Karin edesottamuksista. Huomenna käyn ostamassa tuon kirjan.

Kunpa tietäisinkin sen menneisyydestä, muuta kuin tuon paini-jutun ja jotain muuta vähemmän hohdokasta.. Faija ei koskaan puhunut menneistä ajoista. Isäni äiti puhui mulle niistä joskus, lähinnä isäni lapsuusaikaan liittyviä asioita vain, mistä lukee vähän kirjassakin.
Kirjasta löydät pååtta edesottamuksia.

Back
Ylös Bottom