Pyykkääminen

Naisihminen olen ja kyllä tungen kaikki pyykit samaan syssyyn ja 40:ssä pesen ja vielä pikaohjelmalla -ei mulla oo aikaa ootella :D . Ikinä ei oo mikään vaate menny pilalle tai värjääntyny. Tosin mulla on kyllä niin sikana vaatteita ettei tuo haittaiskaan.

(ja ne pyykit pestään vasta sitte kun se vuori tulee jo ovella vastaan)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sumutin123 sanoi:
Onneksi sä pysyt kylmän viileänä ja rauhallisena, minkä mukavat kuvat :wall: :curs: osoittavat. Onko sulla naisten aika kuukaudesta, jolloin ajotaito ja loogisuus laskee entisestään? Hei, älä huoli. Kunhan muistat liikkua yleisillä etkä yritä ihmeempiä miettiä niin kyllä se siitä helpottuu. Kun hasardi-aika on loppunut, voit taas lähteä liikenteeseen aiheuttamaan siedettävän määrän onnnettomuuksia.

Ainakin saat viihdykettä ja jännitystä näiltä siivous-palstoilta.

Kuules :david: , toi on postattu yli puoltoista vuotta sitten, ei varmaan kannata alkaa itkemään tollasista :piis:

Arzzka sanoi:
Koska puhdasta tuntuu tulevan jo neljässäkympissä. Kyllähän sitä tietty voisi kokeilla vähän kuumempaakin, ja että onko mitään eroa lopputuloksessa. Tänään onkin sopivasti pyykkipäivä ;)

Nimenomaan puhdasta tuntuu tulevan. Mutta oikeasti lakanoissa ja pyyhkeissä asustaa niin paljon pölypunkkejä, bakteeraja ja muita mukavia yllätyksiä, että ne kannattaisi pestä kuumemmassa, jotta noi kaikki varmasti lähtevät :)

Vähän :offtopic: mutta melkein osuu....

Miten saa mustetahran pois sohvan kankaasta?

Pesen kaikki vaatteeni 40 asteessa enkä lajittele pyykkiä, eli pesen kaikenväriset sekaisin. En ole koskaan huomannut että mikään vaate olisi värjääntynyt pyykissä toisen väriseksi.

Jyväbroileri sanoi:
Pesen kaikki vaatteeni 40 asteessa enkä lajittele pyykkiä, eli pesen kaikenväriset sekaisin. En ole koskaan huomannut että mikään vaate olisi värjääntynyt pyykissä toisen väriseksi.

Ei sitä yleensä heti huomaakaan. Saattaa vasta kuukausien päästä huomata että valkoiset paidat ovat hiukan harmaita sävyiltään ja mustat ovat haalistuneet.

Replay sanoi:
Vähän :offtopic: mutta melkein osuu....

Miten saa mustetahran pois sohvan kankaasta?

Näillä

p_ha_Fiskars_145x1991.jpg

Jos on normimustetta ja jotain suht normikangasta niin tuskinpa lähtee muulla.

Itse pesen yleensä mustat+värilliset vaatteet 40 asteessa ja erikseen valkoiset+vaaleat. Nuo petivaatteet ja pyyhkeet menee 60 asteessa, koska:

http://www.hengitysliitto.fi/astmaohjelma/siivous/ sanoi:
Päivähoitoon hankittavat peitot ja tyynyt ovat ontelo- tai pallokuitutäytteisiä, jotka kestävät 60 asteen vesipesun. Pölypunkit kuolevat 60 asteen lämpötilassa.

Tyynyliinat, aluslakanat ja pussilakanat ovat korkealaatuista puuvillaa ja ne pestään vähintään 60 asteessa. Tyynyliinat ja lakanat vaihdetaan vähintään kerran kuukaudessa.

Integrandi sanoi:
Jos on normimustetta ja jotain suht normikangasta niin tuskinpa lähtee muulla.
Kangas on alcantara ja muste tuli takataskuun hajonneesta kynästä. Onneksi sohva on tumman sininen, ei näy kovin pahasti.

Replay sanoi:
Kangas on alcantara ja muste tuli takataskuun hajonneesta kynästä. Onneksi sohva on tumman sininen, ei näy kovin pahasti.

Jos kovasti häiritsee niin käypä kysymässä jostain pesulasta vinkkiä. Eiköhän siellä tiedetä..

Replay sanoi:
kokeilitko jo vedellä ja pyyhkeellä hankausta? pitäisi lähteä alcantarasta tuolla. jos ei lähde niin varovasti kankaanpuhdistusaineelle.

http://www.softcare.fi

esim tuollaista olen käyttänyt. samalta firmalta vielä teflon-suoja niin ensi kerralla kaikki on helpompaa.
mulla on vaalean beige/keltainen sohva tara-kankaalla ja heti ensi viikolla sain siihen fillarin-ketjuista sellaista paksua paskasta öljyä.. tippa lämmintä vettä, hiukan pyyhettä ja voilá! mikrokuitukankaat rokkaa! :rock:

selene sanoi:
Nimenomaan puhdasta tuntuu tulevan. Mutta oikeasti lakanoissa ja pyyhkeissä asustaa niin paljon pölypunkkejä, bakteeraja ja muita mukavia yllätyksiä, että ne kannattaisi pestä kuumemmassa, jotta noi kaikki varmasti lähtevät :)

Juuri näin, petivaatteet kannattaa pestä väh 60 asteessa jotta pölypunkit kuolevat.

Huuhteluainetta ei kannata käyttää joustaviin materiaaleihin (esim treenivaatteet).. kangas menettää joustavuuden ja ryhdikkyyden. Monilla on nykyään sellaisia farkkuja jotka joustavat hiukan (enemmin naisten farkut) joten sääntö koskee myös näitä materiaaleja. Myöskin coretex ym vettä hylkiviin materiaaleihin ei saa käyttää huuhteluainetta, niistä lähtee se suojaava kalvo pois.

Itse pesen treenivaatteet aina käsin heti käytön jälkeen varsinkin jos ovat aivan hiestä märät. Koneella kestää niiden pesu liian kauan ja tuntuu että kangas kärsii hiukan koneellisesta pesusta... tai niistä tulee vähän tönköt.

Kannattaa muuten kaupassa katsella vaatteiden pesuohjeita, itse vältän sellaisten vaatteiden ostoa jotka vaativat kemiallisen pesun.

Niin ja naiset varmaan tietävät sen, että rintaliivejä ei saa pestä koneessa, jos haluaa niiden käyttöikää pidentävän. Materiaali kärsii koneellisesta pesusta ja kaarituet voivat lähteä irti ja rikkoa pesukoneen. Voihan sitä pesupussia käyttää jos aivan välttämättä tahtoo rintsikat pestä koneellisesti.

Ulkoistin tämän. Eukko pesee pyykit. Ei kiinnosta. :jahas:

En jaksa pestä ku kerran viikossa kaksi koneellista(toiseen valkeat,vaal.pun ja harmaat,toiseen kaikki muut värit.) vaikka kahden dieettaavan pyykkejä tuleekin ihan sairaasti.

Tungen koneen ääriä myöten täyteen koko kehon voimalla, tuli pyykistä puhdasta tai ei.:evil: Kaikki pesen 60C.
Kämppä on kuin tropiikissa kun ne kaikki miljoona vaatekappaletta kuivuu ympäriinsä:piis: , kuivausrumpua en käytä, enkä mankelia. Tsiisus kuka edes jaksaa?!:eek:

Fuuu.. tulipahan tuossa käytettyä ajohaalaria pesukoneessa. Eihän siinä lika lähti ihan ok, mut kun haalari on kaks värinen punainen ja rinnasta ylöspäin valkoinen niin voitte arvata onko se valkoinen osa nyt värjääntynyt. :face: Millä tuon sais taas valkoiseksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom