Pyykinpesukone-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hilppa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Kertokaas kokemuksia hyvistä ja huonoista pesukoneista? Pitäis hankkia kone kotiin ja ei mulla ole hajuakaan mikä on hyvä ja mikä on huono. Tilaa on just se 40x60cm eli semmoinen slimmi päältätäytettävä kone olis hakusessa.

:worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on just sellanen siisti vm.-82 blondi pesukone. Sekin on omien mieltymysten mukaan päältä tahi sivulta täytettävä ja mahtuu oikein mainiosti mainitsemaasi tilaan. Baareista sellaisia yleensä löytää.

279,- saa gigantista 40cm leveen koneen. Mulla on semmonen ollu jo vuoden himassa ja hyvin pelittää! Merkki on Whirlpool.

Kparta sanoi:
279,- saa gigantista 40cm leveen koneen. Mulla on semmonen ollu jo vuoden himassa ja hyvin pelittää! Merkki on Whirlpool.

Mutta kannattaa varautua pettymyksiin. Arvatenkin tässä on kyseessä sama malli kuin itsellänikin (se halvin kapea päältä täytettävä whirlpool siis) ja oma yksilö kolistelee aika kovaa aina välillä. Muuten toki toimii ihan hyvin, mutta kyllä tuollainenkin häiritsee. Iskarit siihen vaihdettiin ja kaiken piti olla ok, mutta kolisee silti. No halvalla ei saa hyvää ja kyllähän tuon kanssa toimeen tulee silti.

Halvalla ei kumminkaan saa hyvää yleensä ja jos olisin nyt tekemässä ostopäätöstä niin varmaan investoisin laadukkaampaan myllyyn saksan suunnalta.

Täällä on uusi päältä täytettävä 500 euron hintainen pyykinpesukone, mainoksessa sanottiin että Suomen ostetuin, ja hyvin pelittää.

Mielestäni oikeasti tärkeitä ominaisuuksia on se, että tavallisten pesuohjelmien lisäksi löytyy ns. pikaohjelma. On mukava pestä vähän likainen pyykki 40 minuutissa sen sijaan, että kaikkeen pyykinpesuun menisi 2h per kerta.

Vähemmän tärkeä, ja mielestäni turhaan hypetetty ominaisuus, on joku äärimmäisen nopea linkous. Meinasin ostaa toisen valmistajan koneen, jossa on linkous 1100 kierrosta minuutissa. En olisi tehnyt sillä ominaisuudella mitään, koska pienen testailun jälkeen huomasin että 800 kierrosta minuutissa riittää paremmin kuin hyvin. On turha laittaa linkoukseen täysiä kierroksia koska se kuluttaa vaatteiden pintaa. Ja rummun laatu ratkaisee enemmän, kuin linkousnopeus.

Hilppa sanoi:
Tilaa on just se 40x60cm eli semmoinen slimmi päältätäytettävä kone olis hakusessa.

Mun kone on slimmi kuin mikä, mahtuu näppärästi vessan nurkkaukseen eikä vie juuri yhtään tilaa. Päältätäytettävät koneet on rock.

Päältä täytettävä whirlpooli mulla. Takkuaa kokoajan, tällä hetkellä päästää vedet alleen noin joka viidennellä pesukerralla. Eli just sopivasti ettei haluta viedä huoltoon, mutta riittävästi että ottaa kaaliin. :curs:

EDIT: pesuohjelma, täyttöaste, letku, pesuaine tai pesulämpötila ei vaikuta alle laskemiseen.

Mulla on upon pesukarhu 4100. suht pieni ja suht hyvä

Rankkuri sanoi:
Mulla on just sellanen siisti vm.-82 blondi pesukone. Sekin on omien mieltymysten mukaan päältä tahi sivulta täytettävä ja mahtuu oikein mainiosti mainitsemaasi tilaan. Baareista sellaisia yleensä löytää.
Et maininnut ollankaan kyseisen pesukoneen hintaa.. Olen kuullut, että osassa malleista on aika kovat huolto- ym. ylläpitokustannukset vaikka varsinainen hankintahinta saattaakin olla melko kohtuullinen. Niin ikään minulle on myös kerrottu, että kaikissa malleissa ilmenee melko vakavaa laatua oleva, muutamia päiviä kestävä toimintahäiriö noin kuukauden välein.

Voisko joku kapean pikku whirlpuulin omistaja kertoa kuin pitkään teillä ruksuttelee kone ennen kuin pyykit on valmiina? Ostin juuri kyseisen kapistuksen ja siinä nappula liikkuu 1mm tunnissa. Ohjelman läpivienti kestää ilman kohtuullista väkivaltaa n. 6 tuntia :nolo: En kehtaa kysyä äidiltäkään :nolo:

MHK sanoi:
Voisko joku kapean pikku whirlpuulin omistaja kertoa kuin pitkään teillä ruksuttelee kone ennen kuin pyykit on valmiina? Ostin juuri kyseisen kapistuksen ja siinä nappula liikkuu 1mm tunnissa. Ohjelman läpivienti kestää ilman kohtuullista väkivaltaa n. 6 tuntia :nolo: En kehtaa kysyä äidiltäkään :nolo:

Tuossa oli käytössä joku alle vuoden vanha moinen hökötys. Hyvä oli ja pesu kesti 1h 30min - 2h riippuen mitä nappuloita näppäili.

Luulis ainakin tulevan sun koneella puhdasta. :D

protsku sanoi:
Vähemmän tärkeä, ja mielestäni turhaan hypetetty ominaisuus, on joku äärimmäisen nopea linkous. Meinasin ostaa toisen valmistajan koneen, jossa on linkous 1100 kierrosta minuutissa. En olisi tehnyt sillä ominaisuudella mitään, koska pienen testailun jälkeen huomasin että 800 kierrosta minuutissa riittää paremmin kuin hyvin. On turha laittaa linkoukseen täysiä kierroksia koska se kuluttaa vaatteiden pintaa. Ja rummun laatu ratkaisee enemmän, kuin linkousnopeus.

Faktana voisi sanoa että vaateiden kokonaiskulumisesta n.3-5% johtuu pesukoneesta. 800 ja 1100 linkouksen ero on huikea ,kun laitat pyykit narulle niin huomat kuivumisajassa.
Rummunlaadulla ei ole juurikan merkitystä , enemmän merkitsee linkousnopeus. (toki laatu pitää olla =terästä)
Nimimerkki: myynyt yli 10 000 pesukonetta.

PS.Kannattaa huomioida että samaa pesukonetta myydään monilla eri merkeillä mutta täysin eri hinnoilla.

PS.Kannattaa huomioida että samaa pesukonetta myydään monilla eri merkeillä mutta täysin eri hinnoilla.[/QUOTE]

=> kerro lisää :D
bosch on hyvä kone, itse pidän.....

Ei kai nuo mitään valtio salaisuuksia ole..

Kaikkien tietämät Bosch ja Siemens ovat samoja (merkityksettömiä eroja löytyy jotta mallit eroittaa). Tämä siis pesukoneissa.

Zanussi,Elektro-Helios, Rosenlew ovat melkeinpä identtisiä (samoilta tehtailta), paitsi hinnaltaan. Zanussilla on jotain malleja mitä Rosenlewilla ei ja päinvastoin, mutta perusmallit on ihan samoja . Eri design erottaa.

Upon koneet (edestä täytettävä) tehdään Italiassa ja täältä tehtaasta tulee "kaikki" halpis merkit.Asko ja Upo on samaa tavaraa.

Electrolux ja AEG koneet aika usein samoja mutta eri design.

Euroopastahan ei montaa pesukone tehdasta edes löydy muta merkkejä on reilusti yli 300.

Tossa nyt muutamia esimerkkejä

protsku sanoi:
Mielestäni oikeasti tärkeitä ominaisuuksia on se, että tavallisten pesuohjelmien lisäksi löytyy ns. pikaohjelma. On mukava pestä vähän likainen pyykki 40 minuutissa sen sijaan, että kaikkeen pyykinpesuun menisi 2h per kerta.
Täysin samaa mieltä. Reenaavana (eli paljon hikisiä vaatteita tuottavana) ihmisenä arvostan suuresti oman pesukoneeni 32 minuutin pikaohjelmaa. Sopii keinokuituisille, matalaa pesulämpötilaa vaativille treenivaatteille oikein hyvin. Myös norppiohjelmille löytyvä pesuajan lyhennysmahdollisuus on hyvä, eli tarvittaessa nappulaa painamalla kone vähentää pesu/huuhteluvaiheita niin, että ohjelma menee lyhyemmässä ajassa läpi.

Oma kone on siis semmonen 40 cm kaponen päältä täytettävä ElektroHelios, maksoin siitä vuosi sitten Markantalossa vajaan 500 eskuudoa ja olen ollut varsin tyytyväinen.

Edittiä: Tais muuten myyjä tuolloin mainitakin, että toisella valmistajalla on tasan sama kone vähän eri näkösessä kuoressa ja hinnassa ainakin satasen verran merkkilisää..

Niin kuin olen aikaisemmissa pesu- ja tiskikonetredeissä sanonut, kannattaa satsata laatuun. Meillä oli vuosia sitten halvat upot. Ne oli aivan paskoja ja loppupeleissä kalliimpia kuin hyvät koneet. Korjata sai ja moneen kertaan. Nyt meillä on joka kodinkone imuria myöten Miele ja korjaaminen loppui siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom