Pyöreät kivet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla löytyy autotallista parikymmentä purkkia ostlundia ja kunto näyttää siltä, että oma "ura" ei enää montaa prk kuluta - laita priven kautta meiliä jos kiinnostavat..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiinnostaa!

Yritin ainakin sun omaan profiiliin laittaa mailia, privaa en voi laittaa kun en ole vippi :)

Ja joo...mailiahan sinne profiiliin tosiaan laitetaan...huoh :dance:

Kiinnostaa!

Yritin ainakin sun omaan profiiliin laittaa mailia, privaa en voi laittaa kun en ole vippi :)

Ja joo...mailiahan sinne profiiliin tosiaan laitetaan...huoh :dance:

vastasin sun vierasviestiin...ei ole vippiä täälläkään ja tälläiselle teknisesti rajoittuneelle kaikki on mail tai txt mikä sähköisesti kulkee :)

Moro Joni!

Me tarvittas tänne Suomeen kunnon pihkaa ku tuntuu et mistään ei tahdo löytyä!
Onko sulla itelläs kokemusta ton kaveris kaupan pihkoista ja mikä niistä olis parasta näihin suomen olosuhteisiin?

Ostettas sitten kerralla enemmän jos on hyvvee ;)

Moro Teemu!

Me tilattiin Kokkolasta pihkaa kesällä. Se on ollut oikein hyvää ja tais olla 15e purkki+postikulut. Voin kaivella jostain sulle sen urheiluliikkeen nimen ja laittaa viestillä sulle.

Perjantaina näkee ekan kiven kestävyyden, paino 30kg (koktäeilukivi, ei viittiny isoo tehä). Kattoo kuinka kesvä tulee, jos kestää niin sitten alkaa tulemaan kuulia päälle pari kappalta.

Itseäkin alkoi kiinnostaa tuollaisen noin 30kg:sen kiven tekeminen, vaikka ei tässä mitään voimamiehiä ollakkaan.

trnaja pystytkö pistämään hiukan speksejä tuosta valmistusprosessista, teitkö kuten tuossa videossa?
Lähinnä löysitkö tuollaisen 'sopivan' muotin jostain vai teitkö itse (miten)? Miten paljon tavaraa tuohon 30kg:hen menee?
Mitä materiaaleja käytit ja kuinka paljon tuohon upposi rahaa?

Kysymyksiä, kysymyksiä... :)

Osta 2 kpl jotakin boolikulhoja/muovisia kippoja, kun pistää niitä 2 kappalta vastakkain niin tulee tasainen pallo reunoista eli kipoissa reunat eivät saa levitä. Halkaisija pallolla on arviolta 40-50cm. Eli kun ostat kippja niin muistaakseni tilavuus oli 7 litraa per kippo ja yhden kipon korkeus on puolet tuosta 40-50 senttimetristä.
Sitten teet toisen kipon pohjaan reiän, joku 10cm (ei tarvitse olla tasainen) ja teippaat kipot tosi tukevasti kiinni toisiinsa. Sitten pistät kippoihin ilmastointiteipillä roikkumaan jotakin rautalankaa/vastaavaa (itse tein niin) ja sitten betonia sisään. Kipon pitää olla betonin kaadon ja sen kuivumisen ajan jossain sangon päällä. Kun pistät betonia sisälle niin heiluta vähäsen kippoa/sankoa ja hakkaa VAROVASTI vasaralla reunoihin niin betoni tasoittuu. Sitten kun olet pistänyt betonit sisään (itse pistin eilen) niin annat sen olla varjossa ja pistät jonkun muovipussin teipillä päälle kiinni niin ei pääse ollenkaan neste haihtumaan (jotenkin tälläin). Sitten perjantaina kerron kuinka kävi, otan illalla muotin pois ja pesen kiven ja sen jälkeen kastelen sitä arvioilta 3 kertaa päivässä ( viikon tai 5 päivää aamulla, päivällä,illalla) sen verran että se kastuu päältä niin siihen ei tule halkeamia. Pistän tänä iltana vielä pari kuvaa ja perjantaina saatte tietää tulokset. Ja käytä kokoajan ilmastointiteippiä ja tohon meni 1 25kg säkki valmisbetonia ja jouduttiin lisäämään vielä lisää hiekkaa joten osta sitten 2 säkkiä tai enemmän.

Ja itse tein näin, tulokset kuulette perjantaina ja tekstissä saattaa olla pieniä virheitä koska en jaksa toiseen kertaan tarkistaa joten kysykää jos on jotain selitetty hankalasti :D

Perjantaina näkee ekan kiven kestävyyden, paino 30kg (koktäeilukivi, ei viittiny isoo tehä). Kattoo kuinka kesvä tulee, jos kestää niin sitten alkaa tulemaan kuulia päälle pari kappalta.

En saakeli tiä sekoileeko kone vaiko pakkotoisto kun tähänkin tekstiin on tullut muutoksia, en ihan näin kirjoittanut kun tarkistin vielä sen.....

Zone-sarja -42%
Kuulostaa jännältä tuo pallon tilavuus, mä tein palloja joiden halk on 50cm ja niiden vetoisuus on ilman mitään täytteitä n,125kg valmis betonia... no oon tietenki voinu kässätä jotain väärin. Vai laitoitko Esim styroksia sisään?

Kiitoksia ohjeista. Täytyy lähteä tässä joku päivä ostoksille.
Pidättekö tuon kuivumisajan palloa ihan ulkona vai oletteko siirtäneet sisätiloihin, esim. autotalliin/varastoon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ittellä on navetalla kuivumas, ilmottelen tänään tarkemmin noita juttuja (esim. mitat) kun käyn kattomas vähäsen sitä palloo.

Nonniin nyt pistän mahdollisimman selvästi :D
Pallon leveys on n.40cm ja paino arviolta 30kg-40kg. Kuvia en tänään jaksa pistää, ovat toisella koneella ja tähän meni 1kpl 25kg säkki valmisbetonia ja vähäsen hiekkaa. (0,5-0,7l)

Kuulostaa tännekin hullulta..no ehkä tuo kivi on lentävän lautasen mallinen. Mulla on kivimuotin halkaisija 46cm, tilavuus muistaakseni 51 litraa. Betoni painaa n.2,35kg litralta. Umpibetoninen kivi painaa 120kg näillä mitoilla. Raskaampiin sitten rautaa sisälle ja kevyempiin styroxia.

No sitten kivi on iso, vertasin sitä 20kg levypainon kanssa mutta kun se kuivuu niin punnitsen sen. Kaupassa ilmoitettiin, että kippo vetää sisäänsä 7l mutta kyllä sinne enemmän menee, jos pistän sinne sen 7 litraa vettä niin tyhjää tilaa jää 5 senttiä (esimerkki tuo tilavuus) ja kivi on siis ihan pallo, kipon pohjat ovat tasaiset ja toisesta on otettu pohja pois ja reiästä on joku sentti ilmaa ja sitten alkaa betoni. Jos yhtään selvensi.

Jos muotin halkaisija on noin 40cm, niin kiven painoksi pitäisi tulla noin 84kg.

Pitäs itekkin hommata jostain sopiva muotti ja pyöräyttää muutama pallo.

Nyt alkaa kuulostamaan oudolta jo :D. Pistän parempaa tietoa viikonloppuna kun saan punnittua kiven.

Jos muotin halkaisija on noin 40cm, niin kiven painoksi pitäisi tulla noin 84kg.

Pitäs itekkin hommata jostain sopiva muotti ja pyöräyttää muutama pallo.

Jep, ton verran sen pitäisi painaa. Mulle ainakin liian raskas aloitus palloksi niinpä suunnittelin 35cm halkaisijaa muutamalla rautahippusella niin se ois 60kg. Ihan hyvä varmaan tekniikka palloksi.. :D

Avaan näillä näkymillä huomenna muotin ja pistän kommenttia, tänään ei kiinnosta mikään.

Tosiaan niinku tossa mainitsin niin mulla nuo kivet on noin 50cm ja 120kg kivessä on 10 litran kanisteri sisässä, 90kg kivessä on aika paljon styroxia, betoni kuorta on noin 7-8cm ja sitte tehtiin vielä velipojan kaa tommonen 73kg aloitus pallo, siinä kuorta ei ole kuin jotain 4-5cm. eipä tuota 120kg palloa oo saanu muuta ku reisille, koska aina kun oon yrittäny nostaa niin pito ei riitä ja vatsan puolelta pyörähtää. Siitä tulikin mieleen,että onko tapana sotkea uudetkin pallot kunnolla pihkaan vai tahriintuuko ne ajan kans sopiviksi?

Mistä olette löytäneet noita muotteja, esim. puolipallon muotoisia kulhoja?
Itselle ei ole tullut vastaan kuin muovisia 'booli'kulhoja mutta noissa kaikissa on ollut pohjassa pieni tasainen kohta, eli pallosta ei tulisi täysin pyöreä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom