Pyöräilymaratoonit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maastossa tahko mtb 120 ja kangasala 24, lisäksi on finlandiapyöräily lahdessa.
lisää tietoa löytyy fillari-lehden keskusteluista

Maantiepyöräilijöille tuttu Pirkan pyöräily kesäkuun alussa (130 tai 221km), Lapland pyöräily loppusyksystä Levillä (eri matkoja 100-150km), Royal-pyöräily Lahdessa heinäkuussa 104km esimerkiksi.

Erilaisia lyhyempiä ja pidempiä tapahtumia Suomessa järjestetään runsaasti läpi kesän. Tuo mainittu Fillarilehti kertoo paljon lisää, myös suomen pyöräilyunionin sivuilta kuntopyöräily-osiosta löydät varmasti informaatiota. Linkkejä en uskalla laittaa.

Suomessahan monet tapahtumista ovat enemmänkin kuntoilutapahtumia kuin kilpailuita. Massakilpailuissa tärkeämpää on hauskanpito kuin palkinnot. Itse olen useammassa ollut mukana, ja voin suositella lämpimästi kokeilemista. Huonompikuntoinenkin jaksaa yllättävän hyvin, kunhan muistaa että matka ei tapa, vaan vauhti. (Ja peesailee tarpeeksi alkumatkalla)

Kiitos, viime kesänä mentiin kaveri porukassa 80-90km matka(koja),mutta vauhti oli sitten mitä oli(on siellä sitten sellasia 21km+21km tai 25km+25km matkoja useampi viime kesältä yksin tai kavereiden kanssa. Hieman kovempi tempoisia tietenkin osa). Ensi kesänä olisi tarkoitus vetästä 130km samassa porukassa. Mielenkiinnonvuoksi olisi mukava kokeilla mennä juuri tuollaiseen pyöräilyn harrastelija matkoja testailemaan, Minkälaista se on..

Ihan ensiksi voi hieman lyhempiä matkoja ja katsella sitten myöhemmin noiden päälle 100km matkoja.

Henk. koht. mie olen tykännyt Kilpisjärvi-Tornio Maraton pyöräilystä=)
yht. n. 500km jaettuna kahdelle päivälle. Vauhtivaihoehtoja kolme. Hyvä porukka on mulle aina osunut kohdilleen, huumoria, läppää ja sopivaa rääkkiä:hyper:

juupajooki

Olin viime kesänä matkalla mukana Väetternruntissa, joka on muuten maailman suurin pyöräilytaphtuma. yli 35000 osanottajaa. Todella hieno juttu. matkaa 300 km. Tosin nyt matkalla joku Puppeli oli laittanut tielle nastoja ihan sairaastija jengillä paukkui kumeja. Itselleni ei osunut yhtä huonoa ztägää.

Tänä vuonna otan osaa PIrkan pyöräilyyn. matkaa on 235 km. Tää on kuulemma paljon ryppyotsaisempi juttu kun Väettern.

Muuten ajalen espoosta inkooseen ja fiskarsiin, mustioon ja takas... :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom