Puvun peseminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Klatskin

Banned
Sanokaapas nyt miten puku oikein kannattaa pestä että sen saisi puhtaaksi? Tuntuu että vaikka sitä miten usein pesisi niin kohta se alkaa muuttua kellertäväksi. Joku väitti, että jos laittaisi etikkaa likaisimpiin kohtiin niin auttaisi. Aika äärimmäiseltä tuntuu.

Eli jos niksejä löytyy, saa kertoa.

Mulla ollut jo tuo yksi puku käytössä jo kohta kaksi vuotta. Vieläkin näyttää siltä kun olisi just ostettu. Pesen sen aina valkopesuohjelmalla, valkopesuun tarkoitetulla pyykinpesujauheella ja silloin tällöin pesen sen 90 celsiuksessa. Yleensä annetaan ohje että pitää pestä 40 asteessa mutta sillä lämpötilalla ei vain yksinkertaisesti tule valkoista. Kun puvun pesee yhden kerran 90 asteessa niin se ei sen jälkeen enää kutistu. Ja aina kannattaa ottaa puku treenin jälkeen tuulettumaan ettei se hiki jää muhimaan sinne saumoihin päiviksi.

Riippuu vähän puvusta, muuta ainakin riisikuviopuku tulee jäykäksi ysikympissä koska se kutistuu.

Voin kokemuksesta kertoa että ei kannata pestä kahta pukua samaan aikaan. Pyykkikoneen lisäksi hajosivat kaksi Adidaksen takkia, á 100 euroo. :david:

Mul on nyt reilun vuoden ollu sininen puku. Ah ku ihanaa! Ei oo koskaan tarvinnu pestä, ku se lika ei vaan yksinkertaisesti näy siinä. Ainoa mitä teen on, että tuuletan enimmän hajun pois siitä.

Eikös se niin ole, etää todellinen taistelija ei pese koskaan treeni kamojaan. Muistan kun itse skidinä treenasin nyrkkeilyä ja valmentaja kehoitti minua pesemään hammassuojat. Olin käyttänyt niitä pesemättä neljä kertaa viikossa kahden vuoden ajan.

grappling sanoi:
Eikös se niin ole, etää todellinen taistelija ei pese koskaan treeni kamojaan. Muistan kun itse skidinä treenasin nyrkkeilyä ja valmentaja kehoitti minua pesemään hammassuojat. Olin käyttänyt niitä pesemättä neljä kertaa viikossa kahden vuoden ajan.
:eek: :urjo:

whiteboy sanoi:
Mul on nyt reilun vuoden ollu sininen puku. Ah ku ihanaa! Ei oo koskaan tarvinnu pestä, ku se lika ei vaan yksinkertaisesti näy siinä. Ainoa mitä teen on, että tuuletan enimmän hajun pois siitä.

Tähän voisin sanoa, että hyi vi**u. Luuletko että reenivaatteita pestään vain näkyvän lian takia.

grappling sanoi:

:rock: juuri näin!!!

Art2 sanoi:
Tähän voisin sanoa, että hyi vi**u. Luuletko että reenivaatteita pestään vain näkyvän lian takia.

No meillä ei tosin kovinkaan moni harrasta pukujen pesua. Ja sit ku miettii, et siin on 20-30 tyyppiä vääntämässä samassa tilassa, niin haju on vähintäänkin tosimiehen tasoa.

whiteboy sanoi:
No meillä ei tosin kovinkaan moni harrasta pukujen pesua. Ja sit ku miettii, et siin on 20-30 tyyppiä vääntämässä samassa tilassa, niin haju on vähintäänkin tosimiehen tasoa.

Onneksi en treenaa teidän seurassanne. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä ole mitään ongelmaa ollut puvun puhtaana pitämisen kanssa. Pesen sen yleensä kerran viikossa kuudessakympissä, ja muutoin tuuletan sitä treenien jälkeisen yön parvekkeella.

Ite pesen kerran viikossa, viikossa siis kolmet treenit. 40 astetta ja hienopesu ja hyvää tulee. Puku kyllä dunkkaa niin lahjakkaasti kolmien treenien jälkeen että kyllä se on parempi pestä.:D

Kyllä tuo puku tuli ainakin kerran viikossa pestyä silloin kun vielä harrastelin. Mahdottomuudeltahan tuo puvun pesemättömyys kuulostaa. Aina tuli niin "nolo" olo, kun oli jäänyt puku pesemättä ja vanhat hiet rupesivat tuoksahtelemaan.

Mua ainakin vituttaa hienohelmat jotka itkee jostain hienhajusta.

Jos omistaa yhden puvun ja käy kolmet-neljät treenit viikossa niin eipä niitä rytkyjä vaan oikein voi pestä useammin kuin kerron viikossa.

Kyllä itsellä ainakin tulee käytetty BJJ-Gi pestyä kerran viikossa ja samoin myös käytetyt rashguardit jne. Hammas-suojat tulee kanssa puhdistettua ihan vanhalla hammasharjalla. Munasuojia en pese koska linkouksessa pitää niin hirveetä kolinaa.
Gi kannattaa pestä jo ihan senkin takia että puhdas gi kuluu käytössä vähemmän kuin hikinen. Hiki on loppujenlopuksi aika happoa. Lycraset rashguardit haisee ihan erikeepperille ja jo oman nenän takia pesen jo muutaman treenikerran jälkeen. :)

sivarinlötkö sanoi:
Mua ainakin vituttaa hienohelmat jotka itkee jostain hienhajusta.

Jos omistaa yhden puvun ja käy kolmet-neljät treenit viikossa niin eipä niitä rytkyjä vaan oikein voi pestä useammin kuin kerron viikossa.

Lienee kuitenkin hieman eri asia pestä kerran viikossa kuin ostaa sininen puku jottei tarvitse pestä ikinä. Minä kommentoin ainakin lähinnä sitä että kuukausia tai vuosia samalla pinttyneellä puvulla vääntäminen on tasan yhtä miehekästä kuin perseen pyyhkimättä jättäminen.

Javu sanoi:
Lienee kuitenkin hieman eri asia pestä kerran viikossa kuin ostaa sininen puku jottei tarvitse pestä ikinä. Minä kommentoin ainakin lähinnä sitä että kuukausia tai vuosia samalla pinttyneellä puvulla vääntäminen on tasan yhtä miehekästä kuin perseen pyyhkimättä jättäminen.

Joo ja itämaisiin mättölajeihin kuuluu yleensäkin siisti pukeutuminen ja hyvä käytös, eikä mikään "vittu antaa mennä" meininki.
Puvun väristä sen verran, että mun tkd mestari totesi, että treenipuvun tulee olla normaali valkoinen joko valkoiselle tai mustalla kauluksella. Eikä mikään ultramariini kultaisella kauluksella jenkkityyliin.

Avv sanoi:
Joo ja itämaisiin mättölajeihin kuuluu yleensäkin siisti pukeutuminen ja hyvä käytös, eikä mikään "vittu antaa mennä" meininki.
Puvun väristä sen verran, että mun tkd mestari totesi, että treenipuvun tulee olla normaali valkoinen joko valkoiselle tai mustalla kauluksella. Eikä mikään ultramariini kultaisella kauluksella jenkkityyliin.

Hokutoryu puvun pidän moitteettomassa kunnossa. Eli pesu kerrran viikossa jne. Mut toi BJJ kun on salietiketiltään jo muutenkin semmoista vittu antaa mennä tyyliä, ni siellä se puvun pesemättä jättäminen on normaalia toimintaa. Ja tosiaanki haju BJJ-treenien jälkeen on aina uskomattoman tosimiestä meidän salilla!!:kippis1: :kuola: !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom