Puudutusaineestako oireilua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
Käväsin tänään aamulla ennen töihin tuloa hammaslääkärissä. Hammasllääkäri halus leikata pikkusen mun ientä (taas) ja pisti sen takia puudutusainetta. Kaikki tähän asti ihan okei. Mikään ei tuntunut kipeeltä.
Operaation aikana rupes tuolta nielun ja nenän välistä polttamaan/kirvelemään, se kuitenkin laantui kun töihin tultuani imaisin vähän vettä sisään nenän kautta. Nyt sitten on parin n. kolmen tunnin ajan päätä särkenyt oikeen kunnolla.
Oliskohan vaan tulossa flunssa päälle, vai voiko johtua puudutusaineesta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puudutusaineessa on adrenaliinia, ja sen tason nousun ja sen jälkeen laskun seurauksena voi tulla pääkipua. On tapahtunut itselläkin useasti. Kerran, kun puudutusainetta oli ruutattu ikeniin oikein tunteella ja moneen paikkaan, oli takaisin töihin ajo hoidon jälkeen yhtä road ragea.

Itselläni hammaslääkäri puudutti tonne syvälle poskeen, hetken päästä alko korvissa surisemaan ja päässä heittämään, meni kuitenkin ohi parin minuutin kuluessa. Poski oli kuitenkin tajuttoman kipeä seuraavat pari päivää ja kipu säteili siitä lähimpiin poskihampaisiin, lievää päänsärkyäkin oli. Liekö puudutusainetta lipsahtanut vähän muualle kuin oli tarkotus. Saattoi lääkäri pistää varmaan johonkin lihakseen tms.

Olen lukenut että puudutusaineessa (paikallisesti injektoitava) olisi jotain säilöntäainetta, joka joillain reagoi päänsärkynä. Selkäydinpuudutuksissa varsin yleinen sivuvaikutus on päänsärky. Itsellä intin hammaslääkäri valutti ihanasti nieluun puudutusainetta, olo ei ollut hirveän hyvä jälkeenpäin.

Olin itse hammaslääkärissä pari viikkoa sitten ja lääkäri piikitti kolme kertaa ikeneen. Päästä huimasi koko päivän sen jälkeen ja muutenkin oli aika letku olo. Oli vielä tentti noin pari tuntia sen lääkärin jälkeen ja täysin vituralleen meni kun ei vaan aivot pelanneet. Eli eiköhän noista puudutusaineista jonkinmoisia sivareita tule.

jiiii sanoi:
Puudutusaineessa on adrenaliinia, ja sen tason nousun ja sen jälkeen laskun seurauksena voi tulla pääkipua.
Itseltäni kun leikattiin viisaudenhampaat niin lääkäri puudutti ilmeisesti hieman tujummalla aineella, koska pulssi pomppasi aivan järjettömiin lukemiin ja tuntui muutaman minuutin ajan että henki lähtee kun sydän tilttaa. Ei ole koskaan muulloin ollut mitään ongelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom