Sinänsä mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe, sillä viimeisen parin vuoden aikana olen jo muutaman fyssarin kuullut sanovan, että staattinen venyttely ei olekaan yhtä kriittistä ja tärkeää palautumisen ja vammojen ennaltaehkäisyyn kannalta kuin mitä ollaan aina luultu. Varsinkin Instagramissa joka toinen fyssari tätä tuntuu painottavan. Jotkut sanovat, että ovat kokonaan jättäneet staattisen venyttelyn pois ja keskittyvät tekemään vain erilaisia liikkuvuusharjoitteita, sekä foam rollailua.
Itse uskon siihen, että monipuolinen kehonhuolto on kaikista tärkeintä eli vähän kaikkea; venyttelyä, foam rolleria, liikkuvuusharjoitteita ja vähintään kerran kuussa hierojalla.
Tälläkin palstalla on useita alan ammattilaisia, niin mielelläni kuulisin mitä itse suosit? Ja onko se staattinen venyttely tosiaan niin "turhaa", kuin mitä monet ammattilaiset nyt väittää?
Itse uskon siihen, että monipuolinen kehonhuolto on kaikista tärkeintä eli vähän kaikkea; venyttelyä, foam rolleria, liikkuvuusharjoitteita ja vähintään kerran kuussa hierojalla.
Tälläkin palstalla on useita alan ammattilaisia, niin mielelläni kuulisin mitä itse suosit? Ja onko se staattinen venyttely tosiaan niin "turhaa", kuin mitä monet ammattilaiset nyt väittää?