Purkamista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindel
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tämä on nyt vähän ehkä off-topic mutta mä olen siitä tyypillistä omena-vartalotyyppiä joka lihoo pelkästään vatsaan ja vähän yläkroppaan. Mulla on vahvat vatsalihakset mutta päällä valitettavasti sellainen sitkeä silavakerros. Kyllähän se jatkuvasti siitä vähenee, nyt alan jo olemaan melkein tyytyväinen (= ei tule kompleksia makoilla bikineissä rannalla, kuten eilen tuli todettua).

Anyways, itse asiaan. Mulla valmentaja otti ohjelmasta pois kaikki sellaiset vatsalihasliikkeet jotka voi paksuntaa vyötäröä. Eli käytännössä ei mitään sivusuunnassa, saan kyllä tehdä istumaannousuja niin että alastullessa taivun jommalle kummalle sivulle, mutta ei mitään muuta. Nyt treenataan pelkkää suoraa vatsalihasta sekä vatsalihaksia staattisilla pidoilla ja kaiken maailman mukavilla jumppapallo-virityksillä. Itse asiassa treenaan vatsoja nyt muutenkin paljon vähemmän, koska valmentajan mielestä ne kai tulevat jo jumpatuiksi muun treenin aikana. Eikä niitä vatsoja edes tarvitse paljon treenata, koska en halua isompia lihaksia kuin jo on, haluan vaan sen rasvakerroksen sitä pois samalla kun ylläpidon nykyistä lihasmassaa.

En tiedä auttaako tämä, jos ongelmana tosiaan on pelkästään vatsamakkarat niin ei auta. Mutta jos on leveä vyötärö niin voin tätä suositella, mulla on ainakin vyötärönseutu alkanut näyttämään paljon paremmalta.

Tämäkin on offtopic...Mutta täytyy tuohon sykemittari asiaan kommentoida, että toivon treenaavani kovaa ja sykekin nousee (esim. mavessa syke nousee sarjan lopuksi lähes aina yli 170! :wtf: ). Valitettavasti en kyllä usko tuon sykkeen kertovan vain kovasta treenamisesta vaan myös huonosta kunnosta. Noh, kait siitä jotain hyötyä on!

No se on tietenkin totta etta syketasot muuttuvat sita mukaa miten kunto kehittyy. Ja unohtui muutenkin sanoa tuossa aiemmassa viestissa, etta sita kovaa treenaamista varten pitaa rakentaa tietenkin pohja, eika aloittaa repimaan verenmaku suussa sykkeet tapissa. Hyva pohjan rakentamiseen menee varmaankin 6 - 12 kuukautta, lahtotasosta riippuen. Ja siina vaiheessa kannattaa tehda paljon keskivartalon tukilihaksiin kohdistuvaa treenia, tasapainoa ja ketteryytta parantavaa treenia, ja aerobista treenia hapenottoa parantamaan (niita intervalleja voi alkaa lisailla kun hapenotto paranee). Ja sykemittari on erittain hyva apu kunnon kehityksen seuraamisessa, koska siita nakee pystyyko tekemaan saman suorituksen matalammalla sykkeella, ja milla syketasolla alkaa hengastyttaa. Vaitan kylla myos etta huonokuntoinen ei pysty vetamaan tunnin treenia lapi 170 sykkeella vaan palaa loppuun aika nopeasti...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom