Purkamista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindel
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
41
Täällä yksi turhautunut mimmi taas :jahas: Reenit on kulkenut tosi hyvin ja lihaakin on tullut näkyvästi lisää...Mutta mutta...Mikä siinä on, että vatsan seudulta ei vaan tunnu "sulavan" mitään pois??!! Usko alkaa oikeesti loppua...ei muuten mutta kun istuu tai on kasassa nii tulee se iki ihana makkara vyötärölle :curs: 3-4 kertaa salia viikossa ja pari aerobista...ihmeellistä...Muuten kyllä olen tyytyväinen kehitykseen jne...kun vatsaa jännittää nii "yläpalat" näkyy ja on semmoine muoto kuitenkin koko vatsassa...mut mut...Äh! tajuskohan kukaan :dance2: Kokemuksia mimmit! ja piiskatkaa mua :whip:

Heitä välillä viikossa sellanen kaloririkas päivä eli reilusti kaloreita vaan! elimistö on sulla varmaan säästöliekillä! sen jälkeen taas normireeniä ja eri vattalihasliikkeitä vaan peliin niin kyllä se ylimääränen siitä irtoo!!

Mä niin tiedän miltä Sindel susta tuntuu... Itellä on vähä samaa ongelmaa. Huomannu et toi laskee ainaki mulla motivaatiota aika paljon :jahas: Mut ei auta ku painaa eteepäin ja toivoo et ne makkarat siitä sulaa pois. Kuinka paljon plussalle sit pitäs mennä? Nyt on menny noin 2000. Normipäivinä syön 1000-1500. Tuolla aloittelijoiden palstalla sanottii et mun pitäs muutenki syyä enemmä, mut jos syön tota 2000 ni tulee heti kiloja lisää ja persus leviää... Eli neuvoja tääki kaipailis. :worship:

Ihan yleisesti vain muistutan siitä, että ei ne muutokset itsestään tai helposti tapahdu. Jos haluaa muokata kehon ulkonäköä parempaan/timmimpään suuntaan, niin sen eteen on oikeasti tehtävä paljon työtä.

Ensimmäinen ja tärkein asia on mielestäni saada keho toimimaan normaalilla ja mahdollisimman energiatehokkaalla tavalla. Toisin sanoen kehon oma aineenvaihdunta on saatava kunnolla rullaamaan ja tehokkaaksi. Tämä onkin varmasti suurimmalla osalla se ongelma, sillä oma keho on ajettu ihan lukkoon syömällä liian vähän / huonosti. Tällaisen kituuttamisen seurauksena keho ei enää itsessään toimi niin tehokkasti kuin olisi tarve, minkä seurauksena laihtuminenkaan ei onnistu toivotulla tavalla.

Kehon aineenvaihdunnan ja yleistoimintojen normalisointi lähtee siitä, että ravinnonsaannilla ja liikunnalla keholle annetaan mahdollisimman paljon ärsykkeitä ja kiihdykkeitä. Tämä taas tarkoittaa lisää ruokaa ja mahdollisesti lisää liikuntaa.
Ravinnonsaannin suhteen pätevät ne perussäännöt: tasaisin väliajoin pieniä aterioita, paljon kasviksia ja kuituja, runsaasti proteiinia, rasvaa ja hiilihydraattia tarpeeksi yms.
Liikunnan osalta taas monipuolisuus on valttia: raskasta kehittävää salitreeniä (perusliikkeitä jne.), intervallitreenejä, liikkuvuusharjoitteita, erilaisia kimmoisuusharjoitteita, pidempää tasasykkeistä aerobista, palauttavaa liikuntaa...

Eli yhteenvetona: lisää ruokaa ja lisää monipuolista liikuntaa! :)

En todellakaan oota muutoksia yhdessä yössä, mutta en haluaisi tehdä turhaan työtäkää, jos teen väärin ja siks kyselen. Syön monipuolisesti ja pyrin syömää parin tunnin välein. Treenailen myös monipuolisesti. Tiedän myös peruskulutukseni, mutta miten syöminen tulisi esim siihen suhteuttaa?

ei muuten mutta kun istuu tai on kasassa nii tulee se iki ihana makkara vyötärölle

Miten hoikka pitää ihmisen olla, että istuessa, saati sitten kasassa istuessa, vatsa pysyy sileänä?
En ole koskaan nähnyt elävää ihmistä (tai ainakaan naista) joilla vyötärölle ei tulisi yhtään makkaraa. Malleja ja näyttelijöitä toki kuvissa:)

ja yks juttu mikä mulle aukesi vasta muutaman vuoden itsekseen treenailun jälkeen, että siellä salilla pitää oikeasti treenata kovaa, jos meinaa niitä tuloksia saada. Varsinki meidän naisten. Ite en ainakaan ymmärtäny mitä se tarkottaa ennenku yks pitkän linjan kehonrakennustyyppi treenautti mua puolisen vuotta. Tuli semmonen olo, että "ahaa... tätä siis on tosissaan treenaaminen". Enkä vieläkään oikeesti tiedä kovin paljoa. Opittavaa riittää edelleen syömisestä ja treenistä ja ennenkaikkea oman kehon toiminnasta. Nyt opettelen nauttimaan tästä matkasta, koska valmistahan ei ikinä tulekaan, vai mitä :)

Miten hoikka pitää ihmisen olla, että istuessa, saati sitten kasassa istuessa, vatsa pysyy sileänä?
En ole koskaan nähnyt elävää ihmistä (tai ainakaan naista) joilla vyötärölle ei tulisi yhtään makkaraa. Malleja ja näyttelijöitä toki kuvissa:)
Tätä kyselisin minäkin. Saa olla tosi laiha jotta vatsa on ihan sileänä kun istuu.

Ja niitä mallien tms. kuviakin photoshopataan rankalla kädellä.

Mä niin tiedän miltä Sindel susta tuntuu... Itellä on vähä samaa ongelmaa. Huomannu et toi laskee ainaki mulla motivaatiota aika paljon :jahas: Mut ei auta ku painaa eteepäin ja toivoo et ne makkarat siitä sulaa pois. Kuinka paljon plussalle sit pitäs mennä? Nyt on menny noin 2000. Normipäivinä syön 1000-1500. Tuolla aloittelijoiden palstalla sanottii et mun pitäs muutenki syyä enemmä, mut jos syön tota 2000 ni tulee heti kiloja lisää ja persus leviää... Eli neuvoja tääki kaipailis. :worship:

Mä kyllä väitän että et treenaa kovaa jos 2000 kaloria ja perse leviää heti välittömästi.

Tästä tuli mieleeni eräs teinien käymä keskustelu julkisissa:
-Ei vitsi, mun tekis mieli jätskii
-Joo, niin munkin. Mä en vaan voi syödä yhtään sellasta, koska heti lihon. *näyttää vatsaansa* Kauhee kun se näkyy ihan heti!
:lol2::lol2::lol2:

Istuessa ei välttämättä tule makkaraa, jos osaa käyttää syviä vatsoja --> vatsa pysyy litteänä. Rutistuksia tehdessä yms vatsa menee kurtulla väittäisin että kaikilla, tiukimmilla kurtut tosin ovat pelkkää ihopoimua eikä mikään rasvamakkara. Mulla on istuessa vatsan keskellä juova mutta ei mulla varsinaisia makkaroita kyllä ole, ellen lysäytä itseäni kasaan... Joten sanoisin, että monella ne "makkarat" ovat vain ihopoimuja, joista ei pääse eroon.

Edit: kaljamahakaan ei muuten mene makkaralle! :P

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mä kyllä väitän että et treenaa kovaa jos 2000 kaloria ja perse leviää heti välittömästi.

Tästä tuli mieleeni eräs teinien käymä keskustelu julkisissa:
-Ei vitsi, mun tekis mieli jätskii
-Joo, niin munkin. Mä en vaan voi syödä yhtään sellasta, koska heti lihon. *näyttää vatsaansa* Kauhee kun se näkyy ihan heti!
:lol2::lol2::lol2:

Mun moka oli laittaa toi sana heti tohon väliin... syötyäni kaks viikkoa 2000 kaloreilla treenattua samanlailla ku ennenki, tosin enemmä aerobista kuin salia. Tuli kiloja lisää ja kroppa oli löysempi, tosin samaa aikaa mulla oli menkat menossa kun tämä muutos tapahtu... Mustakin tää nyt vaa kertoo että teen jotain väärin, mutta en vaa tajua mitä :)

Mun moka oli laittaa toi sana heti tohon väliin... syötyäni kaks viikkoa 2000 kaloreilla treenattua samanlailla ku ennenki, tosin enemmä aerobista kuin salia. Tuli kiloja lisää ja kroppa oli löysempi, tosin samaa aikaa mulla oli menkat menossa kun tämä muutos tapahtu... Mustakin tää nyt vaa kertoo että teen jotain väärin, mutta en vaa tajua mitä :)

Löytyskös jostain sun treenejä/ruokailuja? ilman niitä on hankala arvailla. ;)

Vähän :offtopic: mutta kuitenkin:
mikä teillä muilla on ollut suurin "ahaa" kun olette löytäneet sen kovaa treenamisen verrattuna aikaan jona ehkä ajatteli treenaavansa kovaa muttei sitten kuitenkaan...? :rolleyes:

Löytyskös jostain sun treenejä/ruokailuja? ilman niitä on hankala arvailla. ;)

Illalla voisin lisää iha päiväkirjan tänne, mutta tässä nyt jotain.

Eli viikossa treenailen 3kertaa salilla, kolmejakosella ohjelmalla. Lisäksi käyn spinnaamassa 1-2 kertaa viikossa. Kerran viikossa pilateksessa. Aamujuoksut teen 1-2 kertaa viikossa ja 1-2 kertaa käyn illalla pitemmällä juoksulenkillä. Kuitenkin niin että viikkoon tulee 3 salia ja 3 aerobista + plus aamulenkit.

Eilinen ruoka meni jotenki näin:
Aamupala: Mustikkarahka, 1 reissumies, 2 kinkkusiivua, kurkkua, ovariiniä
töissä: rasvaton jugurtti, vihreetä teetä
Lounas: tonnikalarisottoa, vihreetä teetä
välipala: 2 mandariiniä, teetä
Illallaninen: possun filepihvi, tummaa makaroonia, kasviksia, reissumies, kinkkua ja kurkkua päälle
välipala: ananasta paloina
Iltapala: rasvaton jugurtti

Eilen kävin salilla ja työmatkat poljin (4km suunta). :)

Vaikka puhutaankin "aloittelijan nopeasta kehityksestä", on tosiaan hyvä ottaa huomioon, että ne muutokset ovat hitaita. Kuukaudessa tai parissa ei todellakaan tapahdu ihmeellisiä keholle, ja varsinkin normaalipainoisilla naisilla ei mitään äkillistä fitnesstytyksi muuntautumista vain yksinkertaisesti tapahdu, tämä on realiteetti. Minusta kannattaisi opetella iloitsemaan niistä pienistäkin muutoksista ja opetella suhtautumaan treeniin, ruokaan ja terveellisyyteen elämäntapana, ei kuurina vatsamakkaroille. Pelkkä ulkonäön tuijottaminen on todellakin melko lyhytkantoista ja myös masentavaa, sillä silloin puhutaan vuosien projektista. Onhan tästä monesti puhuttu, mutta sen pitkäjänteisyyden ihan konkreettinen ymmärtäminen on aluksi todellakin hankalaa.

Pia^^, liikut kyllä valtavasti, joten pikemminkin epäilisin kohdallasi liian vähäistä kuin liiallista syömistä, ts. aineenvaihduntasi on aika satavarmasti jumissa, jos vedät tuollaisia liikuntaviikkoja 1000 kilokalorilla. Toisaalta tuo esittämäsi ruokapäiväkirja vaikuttaa ihan hyvältä ja monipuoliselta, joskaan määriä et kerro (puoli lautasellista makaronia on aika lailla eri asia kuin neljäsosa ja niin edelleen).

.,.

Niin, onhan se tervettä että naisella on sitä pehmeyttäkin vatsassa ja ehkä minä nyt vaan tartun liikaa yhteen kohtaan kropassani...Se on totta, että pitää olla todella laiha että vatsaan ei tule minkäänlaista kumpua kun istuu tms......Minä en todellakaan odota tuloksia yhdessä yössä, en edes kuukaudessa mutta tämä kun on ollut ongelmani pitkään...ja luulenpa että kroppa on vaan niin säästöliekillä koska ei tule syötyä tarpeeksi suurimman osan aikaa...ja ei ole kyse siitä ettenkö reenaisi kovaa! Punttitreenin teen siihen asti että lihakset on väsytetty loppuun ja lopuksi ihan tärisee kovasta reenistä......ja hiki lentää :) Pitää varmaan nyt eka ruveta syömään kunnolla plussalla ja sen jälkeen katsoa jos pudottelis kaloreita ja sais jotai aikaiseksi :rolleyes: Tämä on vaan tätä pakollista purkamista välillä kun rupeaa kyttäileen liikaa peilikuvaa :jahas:

Punttitreenin teen siihen asti että lihakset on väsytetty loppuun ja lopuksi ihan tärisee kovasta reenistä......ja hiki lentää :) Pitää varmaan nyt eka ruveta syömään kunnolla plussalla ja sen jälkeen katsoa jos pudottelis kaloreita ja sais jotai aikaiseksi :rolleyes: Tämä on vaan tätä pakollista purkamista välillä kun rupeaa kyttäileen liikaa peilikuvaa :jahas:

Tämähän se sun ongelma juuri onkin: treenaat kyllä ja rasitat itseäsi, mutta et etene kohti päämääriä, koska et syö kunnolla etkä huolehdi palautumisesta. Sinun kohdallasi nyt todellakin kehottaisin keskittymiseen siihen syömisen opetteluun ja ruokasuhteen tervehdyttämiseen ennen kuin ajattelet yhtään mitään kalorinlaskuja tai dieettejä. Luultavasti pääsetkin päämääriisi paremmin syömällä, treenaamalla ja kiihdyttämällä aineenvaihduntaa kuin kitkuttamalla yhtään enempää.

Niinpa - tuntuu etta monet naiset kuvittelevat "treenaavansa kovaa" kun kayvat vaikka kolme kertaa viikossa salilla, pari kertaa jumpassa ja kerran holkalla. Tuntejahan noista varmasti kertyy, mutta tulokset saattavat olla heikkoja jos jokaisen treenin intensiteetti on matala. Tassa nyt jotain huomioita joita olen itse tehnyt pitkan liikunta- / urheilu-uran aikana.

Ennen kun aloin treenata valmentajan kanssa minakin kuvittelin etta tein tiukkaa treenia salilla ja etta jumpat ja spinningit olivat kovaa treenia. Mutta nyt vasta olen huomannut etta ei se treenaaminen valttamatta kesta enempaa kuin tunnin, mutta kun se tehdaan oikeasti kovalla intensiteetilla niin tulokset ovat ihan muuta kuin mita niista aiemmista 3 tunnin sessioistani sain.

Nyt aina vahan etukateen hirvittaa kun tietaa etta treeni valmentajan kanssa on edessa. Ja oikein nautin siita yhdesta palauttavasta treenipaivasta (joka vastaa varmaan sita mita ennen kaikki treenit olivat). Ja sitten kun se elimisto saadaan kayntiin niin kalorit palavat humisten, ja sen kylla tuntee, oikeasti tuntuu etta saa syoda koko ajan etta elimistolla riittaa poltettavaa :D

Mina syon suunnilleen 2500 kaloria paivassa, puhtaita kaloreita, ja ylimaaraista painoa ei ole kylla kertynyt yhtaan. Paljon kasviksia ja hedelmia, runsaskuituisia hiilareita, vaharasvaisia maitotuotteita ja lihaa & kalaa. Salilla treenaan 3 kertaa viikossa, joista kaksi on kovia harjoituksia trainerin kanssa (ohjelmaa muutellaan joka kerta, siihen sisaltyy seka kovaa nostamista etta omalla painolla tehtavia nosto-, loikka- ja ketteryysharjoituksia - syke on koko treenin ajan 140 - 170 valilla, ja tama siis salitreenissa), yksi on enemman core, tasapaino ja ketteryys painotteinen treeni. Lisaksi yksi intervallitreeni juosten (joko matolla tai radalla, tai portaissa - juoksumatto on hyva koska siina ei voi fuskata), yksi pitka hitaampi lenkki joko juosten (1.5 - 2 h) tai pyoralla (3 - 4 h). Ja sitten yksi palauttavampi paiva, sekin yleensa salilla. Siihen kuuluu noin tunti aerobista, erilaisia kuntoutusliikkeita pienemmille lihasryhmille (ehkaisemaan urheiluvammoja), venyttelya ja joskus viela allasjuoksua.

Sykemittari voi olla hyva apu sen treeni-intensiteetin arvioimiseen. Jos syke ei koskaan treenatessa nouse yli 120 tai 130 niin silloin ei varmaan ole tullut puristettua ihan tarpeeksi. Varsinkin niilla joilla ei ole aiempaa urheilutaustaa on taipumus valtella niita kovia sykkeita, koska alussa niin kova treeni ei tosiaankaan tunnu kovin mukavalta. Mutta siihen tottuu kylla ajan myota, ja elimisto tarvitse valilla tuollaista vaihtelua ja intervallia etta edistysta tapahtuisi.

Ja muutenkin kannattaisi ajatella liikunnallisuutta vahan kokonaisvaltaisemmin - se treeni on useimmille meille ehka 5 - 10 tuntia viikossa, mutta jos ne muut tunnit tulee vietettya TV:n edessa tai tyopoydan aaressa niin ei ne tulokset varmaan taydellisia ole. Itse teen paljon muutakin liikunnallista kuin varsinaiset treenit. Esimerkiksi kesalla tulee pelattua paljon tennista ja myos vaellan / kiipeilen paljon. Ja viikonloppuna huhkin pihahommissa. Ja siina TV:n edessakin voi venytella tai tehda muuta lihashuoltoa.

Niinpa - tuntuu etta monet naiset kuvittelevat "treenaavansa kovaa" kun kayvat vaikka kolme kertaa viikossa salilla, pari kertaa jumpassa ja kerran holkalla. Tuntejahan noista varmasti kertyy, mutta tulokset saattavat olla heikkoja jos jokaisen treenin intensiteetti on matala. Tassa nyt jotain huomioita joita olen itse tehnyt pitkan liikunta- / urheilu-uran aikana.

Ennen kun aloin treenata valmentajan kanssa minakin kuvittelin etta tein tiukkaa treenia salilla ja etta jumpat ja spinningit olivat kovaa treenia. Mutta nyt vasta olen huomannut etta ei se treenaaminen valttamatta kesta enempaa kuin tunnin, mutta kun se tehdaan oikeasti kovalla intensiteetilla niin tulokset ovat ihan muuta kuin mita niista aiemmista 3 tunnin sessioistani sain.

Nyt aina vahan etukateen hirvittaa kun tietaa etta treeni valmentajan kanssa on edessa. Ja oikein nautin siita yhdesta palauttavasta treenipaivasta (joka vastaa varmaan sita mita ennen kaikki treenit olivat). Ja sitten kun se elimisto saadaan kayntiin niin kalorit palavat humisten, ja sen kylla tuntee, oikeasti tuntuu etta saa syoda koko ajan etta elimistolla riittaa poltettavaa :D

Mina syon suunnilleen 2500 kaloria paivassa, puhtaita kaloreita, ja ylimaaraista painoa ei ole kylla kertynyt yhtaan. Paljon kasviksia ja hedelmia, runsaskuituisia hiilareita, vaharasvaisia maitotuotteita ja lihaa & kalaa. Salilla treenaan 3 kertaa viikossa, joista kaksi on kovia harjoituksia trainerin kanssa (ohjelmaa muutellaan joka kerta, siihen sisaltyy seka kovaa nostamista etta omalla painolla tehtavia nosto-, loikka- ja ketteryysharjoituksia - syke on koko treenin ajan 140 - 170 valilla, ja tama siis salitreenissa), yksi on enemman core, tasapaino ja ketteryys painotteinen treeni. Lisaksi yksi intervallitreeni juosten (joko matolla tai radalla, tai portaissa - juoksumatto on hyva koska siina ei voi fuskata), yksi pitka hitaampi lenkki joko juosten (1.5 - 2 h) tai pyoralla (3 - 4 h). Ja sitten yksi palauttavampi paiva, sekin yleensa salilla. Siihen kuuluu noin tunti aerobista, erilaisia kuntoutusliikkeita pienemmille lihasryhmille (ehkaisemaan urheiluvammoja), venyttelya ja joskus viela allasjuoksua.

Sykemittari voi olla hyva apu sen treeni-intensiteetin arvioimiseen. Jos syke ei koskaan treenatessa nouse yli 120 tai 130 niin silloin ei varmaan ole tullut puristettua ihan tarpeeksi. Varsinkin niilla joilla ei ole aiempaa urheilutaustaa on taipumus valtella niita kovia sykkeita, koska alussa niin kova treeni ei tosiaankaan tunnu kovin mukavalta. Mutta siihen tottuu kylla ajan myota, ja elimisto tarvitse valilla tuollaista vaihtelua ja intervallia etta edistysta tapahtuisi.

Ja muutenkin kannattaisi ajatella liikunnallisuutta vahan kokonaisvaltaisemmin - se treeni on useimmille meille ehka 5 - 10 tuntia viikossa, mutta jos ne muut tunnit tulee vietettya TV:n edessa tai tyopoydan aaressa niin ei ne tulokset varmaan taydellisia ole. Itse teen paljon muutakin liikunnallista kuin varsinaiset treenit. Esimerkiksi kesalla tulee pelattua paljon tennista ja myos vaellan / kiipeilen paljon. Ja viikonloppuna huhkin pihahommissa. Ja siina TV:n edessakin voi venytella tai tehda muuta lihashuoltoa.

Hyvää tekstiä . Nyt mun ei tarttekaan kirjoittaa enää mitään. ;)

Täälläpä yksi varsinainen ääripääesimerkki aiheeseen liittyen. Reilu 10 vuotta sitten päivän ruokavalio oli kutakuinkin: muutama kananmunanvalkuainen, rahkapurkki, hapankorppu, 1/2kananrinta, 1/2 peruna, salaattia ja illalla närkin jotain. Ja päivän liikuntaresepti: 10km juoksulenkki, 1 1/2 "kovaa" punttia ja 1 1/2h aerobista. Juu olin tosi laiha, mutta aika vakiona se paino pysyi.

Tällä hetkellä kulutukseni on 3500 kalorin luokkaa. Olen ollut kisadieetillä muutaman viikon 2700lla ja paino on pudonnut kilo/vko ja vatsasuonet alkaa kivasti pullottaa.

Elikkäs minulla meni kymmenisen vuotta aivan totalitaariseen muutokseen. Ensin olin 43kiloinen ruipelo(mittaa 160cm). Sitten rupesin syömään (ehkä vähän liian nopeasti ja mässyä liikaa), jolloin paisuin 67kiloiseksi. Mutta aineenvaihdunta sai oikein turbopotkun. Lopetin typerän itseni rääkkäämisen liialla liikunnalla ja rupesin treenaamaan oikeasti kovaa, eli todella verenmaku suussa totaaliväsymykseen asti (siihen riittää 40-50min!) Johan alkoi tulosta tulla. Patti kasvoi ja rasva tirisi. Tuloksena on 58 kiloinen patikas ja suonikas kroppa (on siis se dideetti päällä).

Siinä välissä olen pyöräyttänyt pari pienokaistakin. Päivä on kaikenlaista aktiviteettia täynnä. Sohvalle pääsen lysähtämään siinä vaiheessa, kun lapset on sängyssä ja kotihommat hoidettu ja sieltä saakin usein siirtyä samantien itsekin sänkyyn.

Tämän pälpätyksen tarkoitus oli ilmentää sitä, että muutokset todella kestävät ja duunia pitää tehdä. Täydellä teholla toimiva aineenvaihdunta on ihan must juttu täydellisen kropan metsästyksessä eikä matkalla tavoitteeseen pidä pelästyä muutamaa "extrakiloa"!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom