Puoli kiloa kasviksia talviaikaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olenko sokea vanha homo(ei tartte vastata ;) ), vai eikä kukaan ole ehdottanut HeVi-shotteja? Niihen nyt on puristettu hetelmiä ja marjoja 200g/purkki. Pari semmosta ja parit banaanit ja ollaan jo liki.

^imo ovat aika turhakkeita vrt. iha ite omassa tehosekoittimessa väsätyt marja-hedelmä-kasvissmoothiet, joihin saa sekaan piilotettua myös heraprodee ja vaikka mitä jännää :)

Rahkan kanssa: omenasosetta, ananasta, vadelmia, mansikoita, mustikoita.

Mehuna: viinimarjat, appelsiini, greippi jne

Laatikkoruokina: kaalit, punajuuri, lanttu, porkkana, kukkakaaligratiini - ja on vielä edullista.

Sosekeittona menee melkein mikä vaan: sipulia, tomaattimurskaa, kaalia, selleriä, persiljaa, porkkanaa (jos haluaa pehmeämpää makua). Tämä on myös hyvä dieettiruoka, mutta tarvii roimasti protskua mukaan.

Pavut, linssit, pähkinät, maissi, herneet, avokado, salaatit, retiisi, idut, sienet.

Hedelmiähän on ihan sikanaan tuoreina ja säilykkeinä ja just noina hevishotteina.

Mulla tulee kasviksia reippaasti yli puolikiloa päivässä, koska en puputa leipää, pastaa, perunaa, riissiä.

Tempase vaikka vegaanien keittokirjaa ja tai reseptisivustoa netistä, niin saat ideoita riittämiin. Martoilla on taas niitä perinteisempiä ja todella edullisia reseptejä.

- - - Updated - - -

^imo ovat aika turhakkeita vrt. iha ite omassa tehosekoittimessa väsätyt marja-hedelmä-kasvissmoothiet, joihin saa sekaan piilotettua myös heraprodee ja vaikka mitä jännää :)

Reissutyöläisille ne on mainioita, saa melkein joka Nesteeltä/ABC:ltä ja säilyy (kuvittelen ainakin) paremmin kuin omat sörssäykset. Joo, helpompaa, halvempaa ja monipuolisempaa tehdä itse, mutta kyllä nuo shotit sellofaanisämpylät voittaa :)

Ööö, jokaiselta ABC:lta saa ihan oikeitakin hedelmiä, kuten myös esim. tomaatteja joten en näe Hevi shoteille mitään roolia. Itellä moiset turhakkeet ovat täysin boikotissa. Ja juu, käytännössä olen reissutyöläinen ja myöskin 100% yötyöläinen nyt. Välillä on vähän vaikeaa säätää syömisiä, mutta mulla on aina eväinä pari protupatukkaa (nyttemmin Bullet Mealeja myös, koska on kerrankin suolainen vaihtoehto protupatukoille, joiden makeus on tökkinyt pahasti jo pitkään), pari omenaa ja pakasterasiallinen pähkinöitä. Noilla saa kätevästi koostettua kaksi noin 500-600kcal ateriaa. Lisäksi on kaksi kenttäpullollista raanavettä (noin 2L siis) ja puolen litran termarillinen teetä.

Joka päivä menee pussi tai pari tommosta apetit ameriikansekotushässäkkää, tulee helposti se 300-600g päivää kohden.

Arvelen käyttäväni samaa. On muuten hyvää varsinkin kanasuikaleiden seassa :) Nykyään tuleekin sekoiteltua pakastevihanneksia + tuorevihanneksia samalle pannulle good ol' chickenin kanssa...

Porkkanaa, keräkaalia, lanttua ja omenoita menee eniten. Maksavat noin 1e kilo ympärivuoden, joten ei jää rahasta kiinni. Tottakai menee myös tomaattia, kurkkua, salaattia, kiinankaalia jne, mutta vähemmän kuin aiemmin mainittuja.

Kaalista saa oliiviöljyn ja viipaloidun kananfileen/tonnikalan kanssa todella hyvää "salaattia". Kaalin kanssa voi sotkea samaan purkkiin melkeen mitä vaan lihaa tai kalaa, liraus oliiviöljyä ja ripaus suolaa päälle niin hyvää tulee.

Porkkanat menee sellaisenaan kuorittuina ja myös lanttu on hyvää kuorittuna. Mulla menee kasviksia vähintää kilo päivässä, usein jopa 2kg, koska yksinkertaisesti pidän niistä ja ne ovat terveellisiä.

Kotimaisia juureksia saa eurolla kilo. Kotimaiset kaalit eli valko- ja punakaali.

Kotimaisia omenoita.

Pakastealtaassa on vaikka mitä sekotuksia halvalla, joten saa nopesti jonkinsortin wokin tehtyä.

Reseptejä on netti pullollaan.

Itse suosin kotimaista taikka luomua.

Pari pussia pakastevihanneksia =400g.Muutama banaani=about 200g.Pussillinen pakastemarjoja=200g.Eli vähintään se 800 grammaa menee joka päivä helposti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom