Punttiohjelma dietin ajaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kata
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Viivi
Ensinnäkin on merkitystä sillä milloin sen liikunnan tekee, aamuaerobinen on ainut kunnon keino saada fläsää ympäriltään pois jos todella haluaa, myös sen "sisuskaluihin" kertyneen rasvan polttaa, kysy keltä vaan kehonrakentajalta tai fitnessimmeiseltä.!!!!!

Kuinka voit olla noin varma asiasta? :kuvia::kuvia::kuvia:

Minä henkilökohtaisesti uskon mielummin esimerkiksi Patrik Borgia. Hänen mukaansa on suhteellisen se ja sama, mihin aikaan vuorokaudesta aerobinen liikunta tapahtuu. Toi aamuaerobinen ennen aamupalaa on IMHO turhaa hifistelyä.

Täälläkin vannotaan aamuaerobisen nimeen, ja rasvanpoltto tehossa se on muihin aerobisiin verrattuna ylivoimainen. (ok, tosin treenin jälkeinen n. 20-30 minuutin aerobinen on kyllä myös tehokasta.)

Ja niistä kaloreista, sellanen periaate on hyvä, että laskee kalorit alemmas vasta kun on ihan pakko, ja mielummin vaikka hieman lisää aerobisen määrää, kun heti alkaa vähentämään kaloreita. Liike pitää koneen käynnissä.

Originally posted by Sakael
Kuinka voit olla noin varma asiasta?

Minä henkilökohtaisesti uskon mielummin esimerkiksi Patrik Borgia. .
.. ja minä henkilökohtaisesti en piittaa Patrik Borgin mielipiteistä ja näkemyksistä pätkän vertaa. Olen lukenut hänen kommenttejaan ja kuullut myös luennon, joten siltä pohjalta uskallan näin sanoa. Ja monesti juttu on vaan niin, että kokemus voittaa 100-0 ns. "kirjanoppineet".

Originally posted by Fiona

Me taidetaan puhua vähän toistemme ohi, ts. puhutaan hiilaritankkauksista, mutta tarkoitetaankohan me samaa asiaa?? :) Itse olen tarkoittanut hiilaritankkauksella ns. " herkkupäivää ", jolloin syödään hiilaria enemmän kuin normaalisti -- ja muina päivinä ehkä vähän pantataan kaloreita tuota päivää varten. Tietenkin olisi hyvä, että hiilaripäivänä " ylimääräinen " energia tulisi laadukkaasta ravinnosta ( täysjyvävilja jne ) eikä esim. karkeista.

Sain sellaisen kuvan, että Viivi tarkoitti hiilaritankkauksella näitä dieetin lopussa tehtäviä tyhjennyksiä ja tankkauksia?? Tai näin oletin, koska en ymmärrä, mitä vaikeaa on em. hiilaripäivän toteuttamisessa.. :love:

Olen samaa mieltä viivin kanssa, ettei kannata ruveta panttailemaan ennen tai jälkeen hiilaritankkausta. Kun tankkailee paljon hyvää ravintoa, ei panttaukseen ole mitään syytä. Kun laihduttaa ei kannata elää niitä tankkauspäiviä varten (niinkuin helposti käy). Tarkoitin edellisellä lauseella, että periaatteessa helposti käy niin, että viikko vedetään alhaisilla kaloreilla, että sillon mässypäivänä voi huoletta syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan.

Originally posted by Sakael
Kuinka voit olla noin varma asiasta? :kuvia::kuvia::kuvia:

Minä henkilökohtaisesti uskon mielummin esimerkiksi Patrik Borgia. Hänen mukaansa on suhteellisen se ja sama, mihin aikaan vuorokaudesta aerobinen liikunta tapahtuu. Toi aamuaerobinen ennen aamupalaa on IMHO turhaa hifistelyä.

kuinka niin hifistelyä...???Se on fakta, että aamuaerobinen tehtynä tyhjään vatsaan toimii paremmin rasvaa polttavana kuin esim. treenin jälkeen tehty. Kun esim. aamuerobista ennen syö pari leipää ottaa keho energian niistä syödyistä leivistä, mutta kun ei syö mitään, alkaa keho polttamaan suoraan omista rasvavarastoista. Tyhjään vatsaan tehty aamuaerobinen kannattaa toki olla vähän kevyempää...

Originally posted by Pinja
kuinka niin hifistelyä...???Se on fakta, että aamuaerobinen tehtynä tyhjään vatsaan toimii paremmin rasvaa polttavana kuin esim. treenin jälkeen tehty. Kun esim. aamuerobista ennen syö pari leipää ottaa keho energian niistä syödyistä leivistä, mutta kun ei syö mitään, alkaa keho polttamaan suoraan omista rasvavarastoista. Tyhjään vatsaan tehty aamuaerobinen kannattaa toki olla vähän kevyempää...

Fakta on se, että paaston ja raskaan punttitreenin jälkeen (silloin kun lihaksen glykogeenivarastot ovat tyhjät), aerobinen kuluttaa kehon rasvoja enemmän kuin muutoin tehty harjoitus. Mutta rasvaa enemmän polttavan harjoitteen jälkeen on hyvinkin todennäköistä, että keho kuluttaa vastaavasti vähemmän rasvaa energiaa. Tällöin olisi aivan sama, kuinka aerobisen tekee. Liikuntasuorituksen jälkeistä energiankulutusta ei käsittääkseni ole kukaan tutkinut. Ehkäpä sen takia on täysin turha kiistellä asiasta, josta asiantuntijatkaan eivät voi sanoa mitään varmaa.

Originally posted by Pinja
Olen samaa mieltä viivin kanssa, ettei kannata ruveta panttailemaan ennen tai jälkeen hiilaritankkausta. Kun tankkailee paljon hyvää ravintoa, ei panttaukseen ole mitään syytä. Kun laihduttaa ei kannata elää niitä tankkauspäiviä varten (niinkuin helposti käy). Tarkoitin edellisellä lauseella, että periaatteessa helposti käy niin, että viikko vedetään alhaisilla kaloreilla, että sillon mässypäivänä voi huoletta syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan.

Selitinkin tuolla jo aikaisemmin, että en tarkoittanut panttauksella sitä, että kituutellaan viikot 1000 kcal / päivä ja viikonloppuna syödään mitä huvittaa, ähkyyn asti. Tarkoitin, että esim. ma - pe kaloreista otetaan pois 100 / päivä, jolloin lauantaina saadaan syödä 500 kaloria enemmän kuin normaalisti, viikon keskiarvokalorien pysyessä kuitenkin samana.

"Mjaah.. Aamuaerobisen hyöty on kiistaton (??), mutta on aika rankkaa sanoa, että se on ainut kunnollinen keino. Esim. Anu Mäkinen on sanonut, ettei tee aamuaerobisia muuta kuin kahdella viimeisellä dieettiviikolla."

Saattaapi syy löytä siitä että Anu vetää kymmeniä jumppa tunteja viikossa!
Ei siinä enää hirveästi tarvitse aamuaerobista. Hyvä kun saa syötyä kulutustaan vastaavan määrän päivässä, ettei vaan kuihdu pois;)

Originally posted by Katariina
"Mjaah.. Aamuaerobisen hyöty on kiistaton (??), mutta on aika rankkaa sanoa, että se on ainut kunnollinen keino. Esim. Anu Mäkinen on sanonut, ettei tee aamuaerobisia muuta kuin kahdella viimeisellä dieettiviikolla."

Saattaapi syy löytä siitä että Anu vetää kymmeniä jumppa tunteja viikossa!
Ei siinä enää hirveästi tarvitse aamuaerobista. Hyvä kun saa syötyä kulutustaan vastaavan määrän päivässä, ettei vaan kuihdu pois;)

Niinpä, mutta tästähän huomaamme, että aamuaerobinen ei ole ainut keino saada rasvat alas :)

No ei todellakaan ole ainut keino se aamuaerobinen, mutta tehokkain!
Vrt. Aamuaerobinen 5*45 min/vko vai
Jumppatunti 10 krt/vko ?!!?

Kumpanen kuulostaa järkevämmältä?
Pitää huomioida että Anu on liikkuu ammatikseen ja on varmasti löytänyt omat keinonsa työn ja oman hyvinvoinnin balanssin löytämiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom