Punttimimmien lisäravinteet

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kysymys punttimimmeille! Onko joku kokeillut Creatine pyruvatea? Muun muassa SportLifelta löytyy ja sitä ei pidä tankata vaan otetaan ennen treeniä, eikä pitäisi kerryttää pahemmin sitä naisille useimmiten epämiellyttävää nestettä kehoon. Itsellä on kyllä treenilaturissa vähän creaa, mutta ihan pikkuinen parin gramman luokkaa oleva määrä.

Kiinnostaisi testailla ja tietty kuulla kokemuksia ylipäätänsä kreatiinin käytöstä naisilla :-)

Itse käytän kreatiini monohydraattia, joka on tutkimuksissa todettu parhaaksi. Täällä lisää asiaa ja linkkejä tutkimuksiin: Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä | Lihastohtori

Käytän kreaa 1-2g/pv. En tankkaa lainkaan. Nestepöhöä ei ole näin syntynyt ja yksi syy välttää nestepöhöä on se, että se aiheuttaa lihaksiin pumppia (koska kanavat on pöhön vuoksi ahtaalla ja pumppi heikentää lajisuorituksia), enkä liioin halua ylimääräistä nestepainoa, kuollutta painoa, koska kiipeilen. Oman kokemukseni mukaan krea on saattanut auttaa räjähtävässä lihastyössä. Itselläni vallitsee niin sanottu hidas lihaksisto ja olen vahvimmillani staattisessa sekä hitaassa työssä. Olen tarkoituksella pyrkinyt hermottamaan lihaksistoani räjähtävään ja dynaamiseen työhön. Tätä vasten peilaten on vaikea sanoa mikä krean osuus on ollut, olenko siis onnistunut hermottamaan lihaksistoni räjähtävään työhön pelkällä treenillä vai voisiko krealla olla joku muutaman prosentin osuus syntyneisiin tuloksiin. Mene ja tiedä.

Mulla tuli kreatiinista finnejä ja pöhötystä. Never again.

Käytän l-tyrosiinia, msm:ää, pascoeta, monivitamiinia, D-vitamiinia, omegoita, probioottia, magnesiumia ja macaa. Ja välillä joitain muitakin nappeja, jauheita ja litkuja, female recovery -paikkaria+hera- ja riisiproteiinia.

Mulla on tällä hetkellä käytössä:

Heraproteiini palariin, välipalaproteiini, protein pudding silloin tällöin
Maltodekstriini
BCAA
Beeta-alaniini
Glutamiini
Kreatiinipuryvaatti
MSM-jauhe
Monivitamiini ja c-vitamiini
Sinkki
Kromi
Magnesium
Omega-3
Vihreä tee
(ja betakaroteeni ja Piimax+biotiini ulkonäkösyistä :D)

Oon käyttäny myös macaa, spirulinaa, vehnänorasta ym superfoodeja mut ne on vähän jääny nyt. Fastin burnereita käytin kans kun pääpaino oli rasvanpoltolla.

Kreatiinin käytön aloitin vasta vajaa viikko sitten joten siitä ei ole vielä paljoa kokemusta. Toistaiseksi en oo huomannut mitään negatiivisia vaikutuksia.

Olen hieman muuttanut lisäravinteitani. C-vitskuporeen jätin pois, kun ärsytti mahaani!
Magnesium, D-vitsku, Omega3, Maitohappo ei muuta.
Salilta tulessa otan heran+banskun/omppu tms palautukseen.

Boostit jätin pois kun sydän ei tykännyt niistä. Rasvanpolttotuotteet oksetti. C-vitskut sattui vatsaan.
Salilla treenaan nykyään sydämen ääntä kuunnellen :) Rasvaa poltan pitkäkestoisella liikunnalla. C vitamiinit appelsiinina.

Monivitamiini, omega3, kreatiini ja tarvittaessa extra d-vitamiini menee päivittäin.
Treenipäivinä palkkari, tästä lähtien myös EAA treenin aikana, ja jos on kiireinen aikataulu tai muuten vaan ei "huvita" aina syödä oikeaa ruokaa, niin lisäprotsku.
Täytyisi hommata kaapintäytteeksi myös protein puddingia, vihreä tee kapseleita ja rahavarojen antaessa myöten green coffee tabuja rasvanpolttoa vauhdittamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom