SUPERCARB 1kg -40%

puntin kesto

Ennen meni 1,5h helposti lämmittelyjen kanssa, kun tuli säädettyä aina jotain kummallista liikkeiden välillä ja muutenkin ehkä oli kaikki vähän hakusessa. Nykyään olen huomattavasti tehokkaampi, niin aikaa kuluu sellainen 50min. :) Juuri sopiva aika, ettei kiinnostus lopahda kesken.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Peruspunttaajalle toi tunti taitaa olla aika pätevä, jos siellä ihan vaan kunnon takia käydään. Mutta se, niinkuin kaikki muukin on yksilöllistä ja riippuu paljolti myös siitä, ollaanko liikenteessä vesipullon vai jonkun kivan intra koktailin kanssa ja mitä lihasryhmää/lihasrymiä tehdään..Niinkuin jo todettu, voimatreeni kestää kauemmin: siinä vierähtää todella nopeasti se puolisen tuntia per pääliike, ku noustaan esim. viidellä lämmöllä sarjapainoon ja siellä tehään se viis sarjaa. Tossa on ehkä se suurin ero ku tehdään isoilla moninivelliikkeillä voimaa vastaan perus laitepunttia. Lihas ja nivelet vaatii aivan erilaisen valmistelun, ettei paikat pauku.

Luulisin, että paras sääntö on se, että kokeilee, mikä tuntuu parhaalta? Ja vaihtelu taitaa kaikessa olla se avain, lyhyempää ja intensiivisempää, sitten taas pidemmällä palautuksella toisella kertaa, jos vaikka viikonloppuna on enemmän aikaa... Ei jämähdetä muottiin.

Lopetan viisastelun ja vastaan alkuperäiseen kysymykseen: 45 min - 2,5 h :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Välillä tulee kyllä tuijotettua kelloa ettei "tulis tehtyä liian hutaseen" (ja joskus ettei tulis jäätyä asumaan). Olen kova vertaamaan, katson aina että muut muijat kiskoo ensin 20 min juoksumatolla, sitten 20 min crossarilla, näin vähintään, sitten kiikkuilee salilla vielä tunnin ennen kuin raahautuu bodycombattiin tai pumppiin. En tiedä mutta syyllinen ja laiska olo nipistää silloinkin kun joku uhoo tekevänsä 100 vatsalihasta joka ilta, vaikka sokeakin näkee että silloin tapahtuu jotain väärin. Määrä ja aika ei ole suhteessa laadun kanssa, mutta onko? "Paras" treenipäivä on itselleni kun en muista katsoa kelloa (1h20-1h40min lämpöineen, vedottomina päivinä 45-55min)

Riippuu pitkälti minkä lihasryhmien treeniä lähtee tekemään, mutta liikuu aina 45min-1h 15min tienoilla. Intensiivisesti kun tekee niin eipä kauheasti tota pidempään jaksais itse huhkia :)

Aika tarkalleen tunti menee yleensä. Pisimmillään tainnu nykyisellä ohjelmalla mennä 1h 15min, ja sekin vaan ruuhkan takia. Onneks ei yleensä tarvii ruuhka-aikaan reenailla.

Nykyään menee helposti yli tunnin, joku 1h 15 min - 1,5 h on aika perus. Nykyään teen vähän pidempiä lämmittelyjä ennen ja jälkeen treenin.

1 h 15-20 min alkaa olla aika vakio lämmittelyineen. Joskus rivakassa mielentilassa saattaa (ja riippuen treenistä toki) mennä alta tunti, eli normitreenissä taitaa olla pikkasen fiilistelyä. Eilen menikin 2 ja puoli tuntia. Musat korvilla ei reenistä meinannu tulla loppua, siihen vielä aeroopista perään ja venyttelyä.
Saiskin pitää pienen kuntokuurin noiden palautumisaikojen kanssa ettei siitä päästä pääse levähtämään homma.

Kuulun tähän perusjoukkoon, jolta menee noin 1 h treeniin, 1 h 15 min jos teen paljon esim. raskaita maveja tms. jossa palautusajat venyy. Itse treeniin menee yleensä kolme varttia, ja vartti suurinpiirtein lämmittelyyn (aerobinen, kehonpainoliikkeet, selän lämmittely). Itse olen ainakin tuon jälkeen jo sen verran hapoilla, että en tiedä, mitä hyötyä parin tunnin treeneistä olisi, ei jaksaisi enää tehdä tehokkaasti.

Salilla menee tavallisesti 1½-2 tuntia, sis. kaiken. Mulle tuo on osoittautunut juuri sopivaksi ajaksi, minkä jaksaa työskennellä tehokkaasti salilla. Tuo aika, mikä kenellekin on paljon tai juuri sopivasti, riippuu niin monesta asiasta. Ja kenenkään toisen tavoitteita ja tai harjoitusmenetelmiä tietämättä on siitä aivan turha sanoa mitään.

Melkeinpä aina se 1,5-2h tulee salilla tehtyä. Pääliikkeen miljoonaan sarjaan menee palautuksineen jo tunti ja risat ja kun siihen lisää vielä apuliikkeet, niin toi aika ei tunnu missään. Ja jaksan treenata hyvin koko ajan.

Itse pyrin siihen, että ei menis tuntia pitempään (sis. 10 min lämppäri) eli skaala on normisti 40-55 minsaa.....treenaan kyllä aamusin jolloin on hiljaista:dance:

Yleensä menee max tunti, treeni on tehokkaampaa lyhyillä sarjatauoilla. Joskus on kiva käydä pitkän kaavan mukaan: pitkät sarjatauot, jolloin voi ihmetellä ja ihastella miehiä ja nautiskella treenistä.

alkulämmittelynä ja loppujäähyttelynä toimii salille pyöräily ja pois, 10min suuntaansa, ja itse salilla treeni kestää sitten 40min-60min :) riippuu siitä, onko salilla ruuhkaa ja minkälaisessa mielentilassa treenaa, jos on kauhee tappomeininki päällä niin sarjapalauttelut jää sitten melko lyhyehköiksi :D venyttelyiden kanssa oon harmittavan epäjohdonmukainen, joskus jaksaa hoitaa sen kunnolla ajan kanssa, joskus vaan ei sitten huvita (ja siitähän kärsitään sitten seuraavana päivänä :'>)

Ihan järkyttävän kauan :) Mutta mulla ei olekaan mitään elämää viikolla, joten kiva se on iltaisin jotain hommailla. Itse punttien nosteluun ei mene kuin 30-45 min, mutta päivästä riippuen saatan tehdää pitkän aerobisen alkuun 30-45 min ja sitte oikein kunnolliset pitkät venyttelyt loppuun. Koska käyn myöhään illalla, voin käyttää ryhmäliikuntasalia eikä tartte venytellä punttipuolella. Mulle toi liikkuvuus on tärkeä juttu, joten panostan siksi venyttelyyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom