Pullovesi = turhaa tuhlausta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu
Sama homma kun meillä koululla on "lähdevesi automaatti" siitä sitten meidän koulun hieno perseet lipittää sitä vettä päivät pitkät.Viime vkolla huomasin, että tästä vehkeestä menee vesijohto seinään..talkkarilta vahvistin asian:vesi on johtovettä.
Kerroin sitten näille tyypeille, että se on samaa vettä kuin vessan hanassa, niin suuttuivat ja sanoivat vihaisesti, että olen vain kateellinen heille.

Voisiko joku kertoa mitä tuossa yhteydessä "kateellinen" tarkoittaa?:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tajua, suomi on ainut maa missä voi juoda huoletta putkivettä, kaikkialla muualla maailmassa (paitsi norja, ruotsi, upola, eesti) putkivesi on jotenkuten likaista mitä ei kannata juoda.

Säästäkää rahat johonkin käytännöllisempään.

Kovarääpäle sanoi:
En tajua, suomi on ainut maa missä voi juoda huoletta putkivettä, kaikkialla muualla maailmassa (paitsi norja, ruotsi, upola, eesti) putkivesi on jotenkuten likaista mitä ei kannata juoda.

mitä käytännöllistä ostaisit 80 sentillä?? puolikkaan kondomin? pää puutuu vain..

Tähänkin tarvittiin tutkimus ennen kuin ymmärrettiin kuinka NAURETTAVAA toi pulloveden ostaminen on - ainakin Suomessa. Pullovesi kuvastaa hyvin nyky ihmisten turhamaisuutta ja järjettömyyttä.

siinäpähän ostavat ihmiset vettä pulloissa jos haluavat...:rolleyes:
mä koitan välttää sitä, VAIKKA aika monessa raflassa lasillinen maksaa jopa 2 egeä...pullovesiä en ole ostanut, vaan jotain muuta juotavaa sitten...

Eihän pullovettä Suomessa kannata ostaa, mutta tosiaan jos on liikkeellä ja ei halua rapakosta juoda niin tulee ostettua lähdevettä. Mistähän tuollaisen Voss-pullon löytäis..

Jossain kahvilassa taisi olla 2,5€ jäävesi..

Mike sanoi:
Niin ja noi Calvin Kleinin pullot on ihan vitun siistejä, tosin en mä siitä vedestä mitään maksais, mutta tommoinen pullo rokkais.

Kieltämättä toi pullo on hieno, tosin ainakin lasisena vähän epäkäytännöllinen mukana kannettavaks. Muovipulloja taitaa löytyä hotellien minibaareista. Tällainen löytyi:

Mecca sanoi:
@Nyt sitä saa Suomessakin! Mecca on ensimmäisten joukossa kun maailman parhaaksi vedeksikin valittu norjalainen VOSS-vesi vihdoin rantautuu Suomeen. Lisäesittelyä löytyy mm. heidän kotisivulta www.vosswater.com

Lähdet Mike kuvaamaan niitä kisoja Osloon ja voit ostaa samalla matkalaukullisen noita pulloja.

Itse otan yleensä ihan tyhjän 0,5 L limupullon mukaan, jos tiedän lähteväni kesällä patikoimaan tmv. sitä sitten täytellään milloin missäkin. Ei sillä olen minäkin pullovettä ostanut, mutta aina halvinta ja vain pakosta.

_RAIDER_ sanoi:
Itse otan yleensä ihan tyhjän 0,5 L limupullon mukaan, jos tiedän lähteväni kesällä patikoimaan tmv. sitä sitten täytellään milloin missäkin. Ei sillä olen minäkin pullovettä ostanut, mutta aina halvinta ja vain pakosta.
Näin teen minäkin. Mukana tosin kenttäpullo. Mitä se ny vetäis, ehkä 8-9dl, ei ihan litraa vissiin.

Ei ole mikään pakko lähtiessä ottaa jotain 4l tonkkaa/kanisteria messiin, vähemmälläkin pärjää, kun sen pienemmän pullon tankkaa täyteen esim. vessan hanasta aina välillä.

Tiesittekö muuten, että junissa voi pyytää konduktööriltä vettä? Jep. Heillä on semmoisia vissiin 1,25dl vesipurkkeja muutama laatikko (oisiko joku 20 purkkia per laatikko). Kai se joku sääntö on, että moinen juomavesivaranto pitää junassa olla paitsi konnarien juomistarpeisiin, niin myös mahdollisen onnettomuuden sattuessa matkustajille. Olen huomannut, että mulle ei toi kenttäpullollinen ihan riitä esim. 4-5h pituisella junamatkalla, joten haen yleensä konnarilta lisukkeeksi muutaman pikkutötsän, ilmaiseksi. :D

Kovarääpäle sanoi:

Itseasiassa vesijohtovesi on aivan juomakelpoista kaikkialla länsi-euroopassa. Briteissä se tosin maistuu hieman kalkilta, kuten espanjassa ja portugalissa myös.

Ulkomailta raahatut merkkivedet on kyllä harvinaisen turhia.

Sen sijaan ne firmojen auloissa yms. olevat lähdevesiautomaatit on kyllä ihan fiksu keksintö. Voihan sitä vettä hakea vessastakin, mutta ei ole kauhean ekologista, jos jokainen laskee vettä aina useamman minuutin ajan kylmää vettä odotellessa. Automaatista saa aina samantien kylmää.

täytyy hommata tota voss:a se tekee varmasti hyvää iholleni kun pesen kasvot sillä joka aamu.....

lapissa on tullut ostettua välillä pullovettä kun siellä tuo vesi maistuu mielestä erikoiselta. tai kai se hiukan eri makuista joka puolella suomea on.

Harim sanoi:
Ulkomailta raahatut merkkivedet on kyllä harvinaisen turhia.

Sen sijaan ne firmojen auloissa yms. olevat lähdevesiautomaatit on kyllä ihan fiksu keksintö. Voihan sitä vettä hakea vessastakin, mutta ei ole kauhean ekologista, jos jokainen laskee vettä aina useamman minuutin ajan kylmää vettä odotellessa. Automaatista saa aina samantien kylmää.

No eipä sekään kamalan ekoloista ole että on yötäpäivää kylmäkone kylmettämässä:)

Mniska sanoi:
tai kai se hiukan eri makuista joka puolella suomea on.
Kyllä. Eroja on paljon. Veden maku riippuu mm. seuraavista tekijöistä:

1) Mineraalien pitoisuudet.
2) Onko vesi pohja- vai pintavettä.
3) Puhdistusmenetelmät ja siten myös klooripitoisuus.

(varmaan muitakin makuun vaikuttavia tekijöitä on, mutten maallikkona niitä tiedä)

Esim. Oulun vesi on Oulujoesta otettua pintavettä. Täten se joudutaan klooraamaan, mikä tietenkin hieman maustaa vettä. Mua ei haittaa, raanavettä kittaan silti päivittäin, nam. :kuola:

Vesiautomaateissahan on tutkitusti raanavettä likaisempaa vettä, koska automaatissa vesi seisoo. Oulun Hintan vedenpuhdistamon eräs pamppu selosti kerran, että raanaveden suhteen monesti säästellään liikaa, koska silloin laatu kärsii. Hän oli sitä mieltä, että jos ihmiset haluavat laatuvettä, niin ainakin juomaveden suhteen vettä saisikin laskea ihan reippaasti, että pitää valita joko kitsailun tai veden laadun välillä. Suihkussa tai kylvyssä tuntitolkulla läträäminen on sitten asia erikseen, siis vedenkulutuksen suhteen. Kuulemma esim. opiskelija-asuntoloissa on ongelmana se, että kesäisin ei vettä lasketa yhtään, joten viemärit rupeavat haisemaan, kun putkistoissa lillii vanhaa vettä. Nykyään kuulemma tästä syystä isännöitsijät käyvät moisissa tapauksissa pitkin kesää silloin tällöin asunnoissa laskemassa vettä.

Turun vesi kesäisin on ihan Kabul-tasoa, oksettavan hajuista ja makuista pashaa, eikä alle 15-asteista vettä saa raanasta millään. Pitää laittaa aina jääkaappiin kannuun kansi auki, niin hapettuu ja kylmenee, sitten voi juoda.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom