Pullea pallea..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siru
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Yritin etsiä haulla vastausta mieltäni askarruttavaan kysymykseen, mutta tuloksetta... Vatsaalihaksiinhan tämä littyy. Ongelmana on pullea pallealihas(ko), vai mikä ihme? Kun seison on tossa kylkiluitten välissä ihan selvä lihaspallo. Eli ei ole ravaa mitä olen joskus ajatellut vaan jännittäessä ihan kovaa lihasta. Hengityksellä sen muotoa ja kokoa pystyy muuttamaan... Jos makaan piirtyy ihan nätistikin vatsalihakset, pienen rasvakerroksen alla, kun jännittää. Onkohan mun mahdollista saada litteää vatsaa vai tuleeko se aina kaikesta treenistä huolimatta olemaan ylhäältä kumpuava.:D

Ymmärtääköhän kukaan mitä tarkoitan, saati onko kellään vastaavaa ongelmaa? Olisi ihan löytää jostain kuva tiukassa kunnossa olevasta mimmistä, jolla olisi tämmöinen samanoloinen (pallea)ongelma. Huoh!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Taidanpa tietää mistä puhut! Samaa nimittäin minäkin olen pohtinut.

Tuossa avatarin kuvassa olin kireämmässä kunnossa kuin tällä hetkellä, ja jopa siinä mielestäni on nähtävissä se, että pallea pullottaa (mikä yhteensointuva sanapari :D!). Myös nykyään, ei noin kireässä kunnossa, on niin, että vatsan pullottavin kohta on juuri pallea. Alavatsa taas on ihan "suora". Vatsalihakset on mulla suht. hyvässä kunnossa ja kuuluu parhaimpiin lihasryhmiini. No joo, ainakin näin luulen ja siltä näyttää.

Samaa olen kyllä huomannut ainakin parilla muulla tytöllä, joiden vatsalihakset pitäisivät kyllä olla kunnossa, kun sixpäk paistaa ja voimaa löytyy. Ehkä kyse on rakenteellisesta jutusta? Tästä olisi mukava saada faktaa!

Kiva kuulla, että mun pohdinnoissa saattaa sittenkin olla jotain perää. Olen itse myös sitä mieltä, että vatsat on yksi parhaista lihasryhmistäni.. Kireys kaukana, mutta kyllä ne sieltä vielä kesäksi vähän enemmän piirtyvät esiin.:D Faktatietoa olisi tosiaan kiva saada..

Siru, vaihda voimailuun, pulleasta palleasta lienee kyykyssä kovastikin hyötyä?!?

:offtopic: Mitä hyötyä siitä mahtais olla? Penkkiin vielä ehkä tajuaisin ett pullea pallea ja iso maha on etu mut kyykyssä?

On topic: Voisiko kyse olla syvistä vatsiksista/ hengitystekniikasta? Jos onnistuu hengittämään ikäänkuin selkään, pallea ei kohoa ainakaan hengityksen mukana.

On topic: Voisiko kyse olla syvistä vatsiksista/ hengitystekniikasta? Jos onnistuu hengittämään ikäänkuin selkään, pallea ei kohoa ainakaan hengityksen mukana.

Eli epäilet sitä että syvät vatsat ei olisi kunnossa?

Hmmm. Voihan tietenkin tämä mahdollisuus olla, mutta jotenkin en uskois sitä omalla kohalla, koska sanoisin että ne ne juuri eniten kunnossa mulla on. Alavatsa on kyllä ihan littana, ja olen antanu itseni ymmärtää että heikot syvät vatsat näkyy juuri alavatsan pömpötyksestä...

Tuo hengittämisasia taas on aika mielenkiintonen. Eikös hengittäminen olisi pitäisi olla juuri mahdollisimman kokonaisvaltaista koko ajan, niin, että hengitetään myös pallealla, eikä vaan keuhkojen "yläosalla"? Sanavalintani tässä on varmaan täysin väärää, mutta ehkäpä ymmärsitte mitä haen takaa. :rolleyes:

:offtopic: Mitä hyötyä siitä mahtais olla? Penkkiin vielä ehkä tajuaisin ett pullea pallea ja iso maha on etu mut kyykyssä?

no on ja aivan tasan 100 varmasti! Sitähän ne vatsalihakset pitää puristaa sitä vyötä vasten, että selkäranka pysyy hyvässä asennossa. No ei ainakaan IPF:ssä penkissä mitään hyötyä ole pulleasta palleasta!

Täällä ilmoittautuu myös yksi pp ihminen (hih)..;) minä olen aiemmin ajatellut sen johtuvan siitä kun on pienet rinnat, että siksi näkyy niin selvästi.. Mulla on myös hyvin ulkonevat kylkiluut, tiedä sitten liittyykö siihen.. En usko, että syynä on huonot vatsalihakset, koska olen harrastanut aina ja varsinkin YU:ssa niihin erityishuomio..

Ihan räysin en usko, että syy olisi syvissä vatsoissa. Niitä ei ole unohdettu ohjelmasta.:) Alavatsa ei pömpötä..Tolla hengitystekniikalla saa pallean pidettyä "sisällä". Ymmärrän kyllä mitä assis tarkoitat sillä selkään hengittämisellä. Alkaa tuntumaan, että rakenteestani löytyy kaikki elementit mitkä tätä ongelmaa tuovat esiin. Pienet rinnat, ulkonevat kykiluut ja juuri tuo lihas.

Täytyy vaan tehdä vielä lisää rankkoja vatsaliikkeitä ja syviä vatsoja. Samapa tuo jos tossa haluaa pullottaa kunhan ei ole rasvaa.

Zone-sarja -42%
Alkaa tuntumaan, että rakenteestani löytyy kaikki elementit mitkä tätä ongelmaa tuovat esiin. Pienet rinnat, ulkonevat kykiluut ja juuri tuo lihas.

Täytyy vaan tehdä vielä lisää rankkoja vatsaliikkeitä ja syviä vatsoja. Samapa tuo jos tossa haluaa pullottaa kunhan ei ole rasvaa.

Allekirjoitan kaiken tämän. Eipä meidän loppujen lopuksi pidä huolehtia tällaisesta,kun kyse tosiaan ei varmastikaan ole heikoissa lihaksissa ja liiallisesta rasvasta. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
älkää tytöt ihmeessä alkako hengittää niin ettei pallea pullottaisi! se on kuitenkin tärkein hengityslihas, ainakin näin olen ymmärtäny. tosiaan laulutunneilla on tullut käytyä pitempään, ja siellä opetetaan tätä oikeaa hengitystekniikkaa. enää en osaa "pelkästään" keuhkoilla hengittääkään, kuten monet tekee. laulaessa sen henhityksen pitäis tuntua ihan alaselässä asti, ja selkä tosiaan leviää silmissä :D katoin peilistä, niin mulla näyttäis myös pullottavan aika paljonkin pallea, vaikka ei siinä mitään ylimääräistä rasvakerrosta ole. eli ehkä me kaikki pulleapalleaiset ollaan vaan niin hyviä hengittämään :thumbs:

no on ja aivan tasan 100 varmasti! Sitähän ne vatsalihakset pitää puristaa sitä vyötä vasten, että selkäranka pysyy hyvässä asennossa. No ei ainakaan IPF:ssä penkissä mitään hyötyä ole pulleasta palleasta!

Nimenomaan, vatsa työnnetään vyötä vasten. Ulkoneva pallea sinällään tuskin suojaa selkää yhtään sen enempää kuin vähemmän pulleakaan vaan kyse on lihasten käytöstä.

Me tultiin viikonloppuna kotona siihen tulokseen, että ulkoneva pallea on rakenteellinen juttu. Ainakin silleen, että sivuprofiilissa pallea tekee kaaren.

Tuo hengityshomma tuli mieleen Method Putkiston kirjoista, joissa on selitetty monta erilaista hengitystekniikkaa. Yksi niistä on se, jossa hengitetään selkään niin ettei vatsa pullistu ulospäin. Kaipa se pallea silti siellä töitä tekee...

Nimenomaan, vatsa työnnetään vyötä vasten. Ulkoneva pallea sinällään tuskin suojaa selkää yhtään sen enempää kuin vähemmän pulleakaan vaan kyse on lihasten käytöstä.

Joo joo, mutta se ensimmäinen kommenttini oli tarkoitettu vitsiksi, ei mitenkään enemmän analysoitavaksi :) .

Joo joo, mutta se ensimmäinen kommenttini oli tarkoitettu vitsiksi, ei mitenkään enemmän analysoitavaksi :) .

No, mä olen tunnetusti ihan käsittämätön tosikko joka takertuu kaikkiin epäkohtiin ja haluaa selvittää ne perinpohjaisesti. :D Varmaan tutkijoiden ammattitauti, faktoilla ei leikitä. :lol2:

En ole ammattilainen mutta jos ajattelee vatsalihasten anatomiaa niin.. Vatsalihasten neliöt eivät ole täysin linjassa päällekkäin vaan vähän viistossa. Alimmaiset neliöt ovat lähempänä selkärankaa, ylemmät hieman kauempana. (Ihmisen sivulta katsottuna) Ja ylemmät neliöt treenaantuvat yleensä vahvemmiksi ja isommiksi koska ovat kooltaan pienemmät kuin alimmaiset neliöt. Eli pullea pallea ei ole "vika" vaan vahvat lihakset ;)

Kannan pullean palleani siis hyvin mielin..;)

Hah... ja minä kun luulin olevani jokin luonnonoikku. PP-täälläkin :thumbs: . Varsinkin nuorena, kun harrasti kilpatanssia ja olin tosi hoikka ja ryhtikin taatusti hyvä kylkiluitten välissä rinnan alla näkyi selvästi 'kumpu'. Kaikki hameetkin aina kiristi pallean kohdalta. Sittemmin vatsa on myös pullistunut :) joten ei ole anää niin silmiinpistävää. Mutta ehkä näkyy taas kunhan saan tuon ylimääräisen kerroksen pois vatsasta.

Itselläni tuo pallean pullotus tasaantui kyllä nimenomaa, kun nyt reilun 1 1/2 vuotta treenannut syviä vatsoja parilla pommin varmalla liikkeellä.(tai sitten joku muukin asia vaikuttanut...) Muuten oli vatsalihakset aikasemminkin ihan hyvässä kunnossa, ja kehittyi helposti... mutta kun sitten kerran eräs ammattilainen testasi syvien lihasten kunnon, tulos oli: surkea!
eli ei välttämättä kulje käsi kädessä nämä asiat, näkyykö päkki,ja kuinka kovat on syvät lihakset.
Toki, voi kai siihen pallean pullotukseen olla muitakin syitä!? (kuten kylkiluiden asento...)

Itselläni tuo pallean pullotus tasaantui kyllä nimenomaa, kun nyt reilun 1 1/2 vuotta treenannut syviä vatsoja parilla pommin varmalla liikkeellä.(tai sitten joku muukin asia vaikuttanut...) Muuten oli vatsalihakset aikasemminkin ihan hyvässä kunnossa, ja kehittyi helposti... mutta kun sitten kerran eräs ammattilainen testasi syvien lihasten kunnon, tulos oli: surkea!
eli ei välttämättä kulje käsi kädessä nämä asiat, näkyykö päkki,ja kuinka kovat on syvät lihakset.
Toki, voi kai siihen pallean pullotukseen olla muitakin syitä!? (kuten kylkiluiden asento...)

Kerro toki mitkä nuo pommin varmat liikkeet on?? :)

Anteeksi saivarteluni mutta pallea ei kylläkään näy millään tavalla ulospäin. Pallealihas on ikään kuin keuhkojen ja vatsaontelon välissä. Sisäänhengittäessä supistuu ja päästää keuhkot laajenemaan vatsaonteloon päin. Niin, että ei pallea pullota, sisäänhengittäessä vain tuo ylämassu luonnollisesti hieman pullottaa. Mutta tämähän on vain terveen merkki! Voimamahat kehiin.

:)

Latest posts

Back
Ylös Bottom