Puhelinten määrä

Montako puhelinta omistat? Miksi? Mitä mieltä olet yleisesti, jos joku omistaa enemmän kuin yhden puhelimen? Suomessahan tää on kuulemma ihan yleistä jokaisessa perheessä.

Itse omistan kolme puhelinta: samsungin, lumian ja iPhone 5:n. Samsungi on lähennä pelailua, treenailua ja siis ihan yleisesti viihdekäyttöä varten. Siis lähinnä se toimii sellaisena puhelimena, että ei haittais lainkaan jos katoaisi jonakin päivänä koska ei sisällä mitään henkilökohtaisia tietoja (kuten FB) eikä kenenkään yhteystietoja. Lumiaa käytän työ/opiskelu puhelimena koska erinomainen yhteensopivuus microsoftin softien kanssa ja käsittääkseni ei tarvi olla lainkaan huolta sen puhelimen tietoturvasta, eli asiat ovat turvassa ja tallessa. iPhone vitosta käytän lähinnä kun hengailen porukan kanssa, koska se toimii ikään kuin egon kohottamisena :hyvä: (hei, netissä kehtaa sentään myöntää enkä taatusti ole ainoa joka näin ajattelee!). Koska pidän sitä luksuspuhelimena (lähinnä sen hinnan ja maailmanlaajuisen suosion vuoksi), en koskaan ota sitä mukaan treenailua varten, koska on syntynyt sellainen mielikuva iPhonista, että ne hajoaa hyvin herkästi.

Just my 50 cents... ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi puhelin. Omenaluuri 5. Sillä hoituu kaikki jutut, eikä se ole miksikään mennyt vaikka ties missä ollut mukana ilman sen kummempaa suojaustakaan, ainut mitä käytän on suojakalvo näytölle.

Muutamia vuosia sitten, kun ei vielä ollut kosketusnäytöllisiä puhelimia, niin omistin muutaman eri puhelimen ja vaihtelin niitä aika tiheään tahtiin. Lähinnä se oli semmosta pientä harrastelua ja tykkäsin selailla nettiä ja ettiä erilaisia puhelimia.

iPhone vitosta käytän lähinnä kun hengailen porukan kanssa, koska se toimii ikään kuin egon kohottamisena :hyvä: (hei, netissä kehtaa sentään myöntää enkä taatusti ole ainoa joka näin ajattelee!). Koska pidän sitä luksuspuhelimena (lähinnä sen hinnan ja maailmanlaajuisen suosion vuoksi)

Mitä helvettiä mä just luin? Todennäköisesti trollaat, mutta jos tosissas oot niin aika huonosti on asiat jos kolmas puhelin ostetaan "egon kohottamiseksi porukan kanssa hengailua varten", whatever that is.

Erillisen työpuhelimen ymmärrän. Itsellä ainoastaan Nexus 5.

2 kpl. Toinen on joku Samsungin 17 euron simpukka ja varalla vanha ja luotettava Nokia 1110 vuodelta 2006.

Itsehän en puhelimella tee juuri mitään, joten en näe järkeä sijoittaa siihen satoja euroja. Laskutkin on kuukausi tasolla n. 2-3 euron luokkaa.

Kaksi. Työsuhde aifööni femma, jolla soitan lähes kaikki puhelut ja toinen on joku ikivanha samsungi jolla "maksan" ainoastaan taloyhtiön pyykkikoneen käytöstä.

Pääasiallisena puhelimena Nokia 113, hintaa 35€. Kakkospuhelimena Lumia 800, joka on ihan vitun huono. Pidän sitä autossa. Kokoelmasta löytyy myös Nokia N900, E90, 8850, E72, N80 yms. yms. niitä hivelen aina joskus iltaisin.

Periatteessa 4. Firman puolesta iPhone 4, jota nyt käytän 100%:sesti (aivan paska) ja omia käyttämättä jääneitä on Lumia 920 ja Lumia 800, sekä näyttövikainen Samsung Galaxy S.

Käytössä on vain kaksi puhelinta. Olen kahden puhelimen loukossa siitä syystä, että työpuhelin on erillään henkilökohtaisesta puhelimesta. Aluksi vierastin ajatusta kahdesta luurista, mutta kun vapaalla työpuhelin soi, niin tajuan, että onhan siinä järkeä. Työpuhelin on helppo pistää vaikka lentotilaan, kun siihen ei kaipaa soittoja. Toisekseen firmalla on käytössä iPhone-puhelimet, joista en henkilökohtaisesti niin perusta, niin se on mukava kun oma puhelin on Samsungilta. Ylipäätään siis parempi kun on työelämä ja vapaa-aika näin erillään.

Huom. tarkoitus ei ole aloittaa mitään "tämä puhelin on parempi kuin toinen" -keskustelua. Sille on oma ketjunsa :)

Arkikäytössä Samsung Galaxy S3 ja vähänkään rajummissa/pidemmissä ulkoilma-aktiviteeteissa särkymätön Nokia 3310 jo ihan akun kestonkin kannalta:)

Käytössä on vain kaksi puhelinta. Olen kahden puhelimen loukossa siitä syystä, että työpuhelin on erillään henkilökohtaisesta puhelimesta... - -

Mulla sama homma. Vituttaa kannsekella kahta puhelinta ja siksi usein mulla jää työpuhelin kotiin tai autoon kun vapaalla olen. Joskus sitten käy niin että työpuhelimeen soitellaan enkä sitten olekaan tavoiteltavissa.

Yksi. Viimeiseen kuuteen (?) vuoteen en ole omaa puhelinta omistanut enkä puhelinlaskua maksanut, tällä hetkellä firman LG Nexus 4 käytössä. Seuraavaksi uusi Nexus-sarjalainen tai OnePlus One...

Näppärää kun ei tarvitse stressata laskuista, parin vuoden välein voi valita (lähes) vapaasti uuden puhelimen, ei harmita jos puhelin tipahtaa tai kastuu. Enpä ole kyllä tuosta huolimatta yhtään puhelinta muistaakseni hajottanut viiteen vuoteen. Työpuheluita ei vapaa-aikana juuri tule, esimiehille vastaan jos soittavat.

kaksi luuria käytössä. Päivittäisessä käytössä Nokia Asha 302 (ainoa fyysisellä näppiksellä varustettu luuri joka oli verkkokauppa.comissa myytävänä). Akku kestää normikäytössä 1-1½ viikkoa.

Varaluurina vanha Huawein U8800 jossa liittymä ei-julkisella numerolla siltä varalta että haluaa olla rauhassa.

Yhtään puhelinta en omista, mutta käytössä on kaksi halpaa s40 Nokialaista. Käytössä suomalainen ja ulkomainen liittymä, jonka vuoksi koko ajan kaksi puhelinta päällä. On todennäköistä, että siirryn omistajaksi, Kunhan iPhone 6 tulee kauppoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom