Puhelin kastu, ei toimi.

Ikä
43
Puhelin otti prätkällä ajaessa sateessa vähän kosteutta ja nyt ei navinäppäin toimi siinä,joka luonnolisesti on aika oleellinen nokian älypuhelimissa. Kannattaisko hiustenkuivaajalla koittaa kuivata vai viedä huoltoon? Missä muuten on edullisin kytkypuhelin n95, saunalahdella?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhelin otti prätkällä ajaessa sateessa vähän kosteutta ja nyt ei navinäppäin toimi siinä,joka luonnolisesti on aika oleellinen nokian älypuhelimissa. Kannattaisko hiustenkuivaajalla koittaa kuivata vai viedä huoltoon? Missä muuten on edullisin kytkypuhelin n95, saunalahdella?
Melkein 100% varmaksi sanoisin että Sauniksella on halvin N95.

Ja itse ainakin veisin huoltoon tuon puhelimen.

Aika turha viedä huoltoon jos on kastunut. Tai aina voi toki yrittää, mutta kastumisvauriot ei kuulu takuun piiriin. Se alkaa kuivuttuaan toimia jos alkaa.

Eikös se niin mene, että kun vesi pääsee piireihin, niin virta tietysti pääsee liikkumaan veden mukana, ja tekee oikosulun piireissä? Alkaako tällainen toimimaan sitten kuivuttuaan?

Joo, ei siinä takuuta ole.mitä lie maksais kun huoltoon vie. Pari päivää siitä jo aikaa,oiskohan kuivunut jo? Tuskin auttaa enään patterille laittokaan..Herkästä ne menee.

Jos puhelin kastuu niin sitä ei saa yrittää laittaa päälle ennen kuin se on varmasti kuiva. Itse olen muutaman puhelimen seivannut (toinen tippu järveen ja toisen kanssa hyppäsin vahingossa uima-altaaseen) seuraavilla kikoilla. 1. akku ja kuoret irti 2. heti hiustenkuivaajalla kylmällä ilmalla puhaltelee kauttaaltaan vähintään 30min 3. puhelin edelleen purettuna kuivumaan hyllyn reunalle 4. parin päivän päästä vasta kokeilee toimiiko. Itsellä on molemmilla kerroilla toiminut moitteettomasti näiden neuvojen avulla.

Olin taannoin duunissa jossa asiakkaiden kännyköitä päätyi mereen vähän väliä, ehkä 2/3 osaa lähti vielä pelaamaan kun huljautti makeassa vesijohtovedessä purettuna ja sitten antoi kuivua vähintään useamman tunnin. Ihan hyvät mahdollisuudet siis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom