PS3 pelejä lapsille

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Suattaapi olla että tästä on keskusteltu, suattaapi olla että ei ole....

Mutta joululahjoja mietitään ja niitä kysellään. Meillä kun on tuo PS3, niin onko teillä kokemusta, että mitkä pelit sopisi 5,5 vuotiaalle pojalle joko nyt heti tai lähitulevaisuudessa? Itse kun en paljon pelimaailmaa ole viimevuosina seuraillut, niin ei ole hajuakaan. Angry Birds on pojan lemppari ja pienen treenin jälkeen pelaa sitä paremmin kuin minä. :jahas:

Ehdotuksia otetaan siis vastaan.

Start the party suositus 7v ihan hauska!
jos ps3 on netissä niin storesta löytyy hyviä pikkupelejä, ja ikärajat näkyy. noi Lego pelit kans aika siistejä esim star wars: kummipoika 5v diggaa!

En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta olen tainnut jo joskus taannoin ehdottaa sulle sellaista mullistavaa uutuutta kuin palapeli. ;)
Meillä tasan samanikäinen poika pelaa innolla esim. Afrikan Tähteä, Junior Aliasta tai Muuttuvaa labyrinttia. En oo mikään teknologian vastustaja, mutta olen työn puolesta nähnyt ihan riittävästi 7-12 vuotiaita lapsia, joilla pelit pyörittää koko vapaa-aikaa ja tämän seuraukset kyllä näkyvät. Just sen takia pidän skloddit mahdollisimman pitkään erossa näistä rakkineista. Toistaiseksi ollaan esim. testailtu, miten läppäri toimii, kirjainten etsimistä jne.
Mielestäni ei vaan ole hyvä peruste pelien hankkimiselle se että "kun kerran himassa on se Pleikkari". Ihan tarpeeksi typerää puuhaa iskälle tää Pakkisen runkkailu.. ;)

En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta olen tainnut jo joskus taannoin ehdottaa sulle sellaista mullistavaa uutuutta kuin palapeli. ;)
Meillä tasan samanikäinen poika pelaa innolla esim. Afrikan Tähteä, Junior Aliasta tai Muuttuvaa labyrinttia. En oo mikään teknologian vastustaja, mutta olen työn puolesta nähnyt ihan riittävästi 7-12 vuotiaita lapsia, joilla pelit pyörittää koko vapaa-aikaa ja tämän seuraukset kyllä näkyvät. Just sen takia pidän skloddit mahdollisimman pitkään erossa näistä rakkineista. Toistaiseksi ollaan esim. testailtu, miten läppäri toimii, kirjainten etsimistä jne.
Mielestäni ei vaan ole hyvä peruste pelien hankkimiselle se että "kun kerran himassa on se Pleikkari". Ihan tarpeeksi typerää puuhaa iskälle tää Pakkisen runkkailu.. ;)

Tuossa on kyllä pointti, mutta vaikka en mitään mistään tiedäkkään, niin jos ajatellaan vaikka kouluun menevää lasta, niin jos muut lapset pelailee pleikallaan niitä pelejä ja jutteleee niistä aina koulussa, niin kylläpä siinä sit sivuun jää herkästi. En tiä oliko tässä kommentissa mitään järkeä, mutta ainaki itse olen suht normaali, vaikka nuorena segalla soniccia pelasinki. :)
Toki lautapelit on myös tuttuja, joten mun vanhemmat varmaa löysi jonku kultaisen keskitien tässä? :)

mun vanhemmat varmaa löysi jonku kultaisen keskitien tässä? :)

Tuosta varmaan löytyy se tärkein pointti.
Tiedostan, että itsekin täytyy tästä asenteesta vielä tinkiä. En kuitenkaan tahdo tehdä sitä ennenkuin on todella tarpeen.
Tuo porukan ulkopuolelle jääminen on ala-asteikäisillä ongelma sekin. Toisaalta pelkästään se, että hallitsee tietokoneen käytön ja sen perussysteemit, avaa jo ihan riittävästi ovia. Meidän poikien tarhassa pelikeskeisyys on 4-5-vuotiailla jo huolestuttavalla tasolla, mutta niin vaan "respektiä" saa myös sillä, että on viikonloppuna ajellut papan kanssa traktorilla. No joo, näin Itä-Helsingissä.. ;)

No siis meinasin jo kirjoittaa, että jo neljä vastausta tullut ilman että aletaan vääntämään tästä pelaamisen järkevyydestä.

Meillä ei pelata paljon. Pleikka tainnut olla pari viikkoa sitten auki viimeksi... Angry Birdsiä saa pelata mun luurilla n. tunti la ja noin tunti su jos ollaan kotosalla. Välillä ei sitäkään.

Mun mielestä lasten pitää saada pelata myös konsolipelejä, koska niitä pelaa muutkin. Sen lisäksi pelataa lautapelejä. Vaikka sitä Afrikan tähteä. Mun mielestä helvetin typerää pitää lapsi kokonaan poissa konsolipelien äärestä. Kiva sitten kun ollaan isompia ja kavereilla, ne osa pelata ja sun muksu ei kun et periaatteidesi vuoksi ole antanut pelata ollenkaan.

Eli jos nyt pidettäisiin tämä ketju aiheessaan ja perustetaan tästä lasten pelaamisesta ylipäätään oma ketju? Ok?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Suosittelen jotain Ratchet & Clankkia tai sitten esim ps storesta vanhempia crash bandicooteja.

E: sanotaan vielä vaikka little big planet, se on mahtava tasohyppelypeli, missä voi rakentaa myös itse kenttiä.

Itse tilasin 5-vuotiaalle tytölle jonkin move-tanssipelin pukinkonttiin. Näki sen BB:ssä (kyllä katsoo välillä myös sitä) ja halusi heti sellaisen, kun muutenkin harrastaa tanssia...

Meidän 5-v likka tykkää kovasti Just Dance Kids-tanssipelistä. Sen ääressä likka on aikamoisen monta kertaa innokkaasti tanssinut.

Itse ostin crash bandicootit pleikkari kaupasta (2,3) lisäksi myos Crash team racing. Osta ne lapselle ;) Ite pelasin kyllä ihan itse, tulee niin nostalginen fiilis :D :haart:

Kiva idea. Onkos vinkkiä mistä ostaa? Tai mikä on pleikkarikauppa?
En nopsaan ainakaan vielä löytänyt....
Itekin tykkäsin aikanaan hakata tuota ykkösellä. :)

Kiva idea. Onkos vinkkiä mistä ostaa? Tai mikä on pleikkarikauppa?
En nopsaan ainakaan vielä löytänyt....
Itekin tykkäsin aikanaan hakata tuota ykkösellä. :)

Pleikkarikauppa on luonnollisesti Playstation Store. Löytyy kun laitat pleikkarin päälle ja menet toiseksi viimeiseen valikkoon (pleikkari pitää tietysti olla yhdistettynä nettiin). Storesta pelit ladataan suoraan pleikkarille ja ei muuta ku ralli päälle. Maksamista varten tarvii luottokortin tai latauskortin. Noita kortteja löytyy myös ainakin prismasta/anttilasta.

Ai juu. No eipä toki toimi kun mulla ei oo wlania himassa. Se vähä mitä kotona on nettiä tarvinnut on hoitunut mokkulalla. Sitä tuskin voi pläykkään laittaa..

Taitaa mokkula toimia, vai? Niin ja jostain syystä viimeksi kun etsin cräshejä en löytäny kun sillä haulla. :) pelit maksoi 4.90€ kappale, eli ei mitään kauhean hintavia :)

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/416110
Siinä peli mitä itekki hiukois näin vanhempana taas pelata. Yks niistä harvoista hyvistä peleistä mitä vois pelailla vieläkin crash bandicootien ohella.
Täähän siis sisältää noi kaikki 3 peliä, 2 ja 3 osat on suomeksi puhuttuja (ps2 yksittäiset pelit oli ainakin).
Sitte vielä nuo aiemmin mainitut R&C pelit ja crashit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom