PS3 korvaamaan muut härpäkkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juniper
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
"Hifi"-systeemejäni olen uusimassa ja tuli mieleen kuinka kuollut idea on korvata tallentava boxi ja blueray pelkällä PS3+PlayTV:lla jonka vetäisen 5.1. vahvarin läpi telkkariin ? Kun tavoitteena on toimiva perussysteemi, jolla voi tarpeen tulleen jonkun ohjelman tallentaa tai leffan/musaa pyörittää, niin pärjääkö tuolla vai väänkä jotain oleellista vaille ? Tarkoitus ei siis ole hifistellä ja hakea jotain optimaalista erillispakettia vaan ihan toimiva perussetti riittää mun tarpeisiin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itselläni on juuri vastaava paketti hyvin tyytyväinen olen. Lisäksi laitat tämän ja logitecin kaukosäätimen.

Toimii, vastaava setti. ps3:ssa on wlan. sillä voi myös warettaa. ja väittäisin että perusysteeminä erittäin monipuolinen ja huippu laadukas ps3 blue ray, netti selain ja kaikki. jos on vähän enemmän fyrkkaa niin ostaisin 3d töllön. 3d softa tulee pleikkariin päivityksenä. pariviikkoa sitten tuli ylearena =). pelit on erittäin laadukkaita. nyt vaan odotettaan kunnon movepelejä. itse en ole löytänyt mitään moitetta, esim openworld tyyppiset pelit ovat suuorastaan elämys sinänsä 5.1 äänillä. Kandee kattoo joku tarjous jolla saa mahdollismman paljon muistia tai jotain muuta. esim pellejä tai Bd leffoja kaupanpäälle.

Itselläni on juuri vastaava paketti hyvin tyytyväinen olen. Lisäksi laitat tämän ja logitecin kaukosäätimen.

Mitä kaikkea siis ohjaat/teet tuolla kaukosäätimellä?

Sonyllahan on oma halpa kapula Blu-Ray:n ohjaukseen.

Sonyn kaukosäädin

Itellä on PS3 ja suunnitelmissa on ollut ostaa tuo PlayTV korvaamaan paska Procaster 6100. DVD-soittimen hylkäämistä vastaan taistelee se, että tulee laitettua leffoja USB-tikulle ja tikku kiinni DVD-soittimeen. PS3 ei vieläkään tue .sub ja .srt tekstejä niin, että riittäisi että tekstit ovat samassa kansiossa. Tulee ylimääräistä vaivaa integroida joka leffaan tekstit.

Itselle ei kelvannut. Helvetin äänekäs on pleikkari pidettäväksi auki 24 tuntia vuorokaudessa. Digiboxin virkaa hoitaa siis erillinen digiboxi, ei pleikkari.

Zone-sarja -42%
Itellä on PS3 ja suunnitelmissa on ollut ostaa tuo PlayTV korvaamaan paska Procaster 6100. DVD-soittimen hylkäämistä vastaan taistelee se, että tulee laitettua leffoja USB-tikulle ja tikku kiinni DVD-soittimeen. PS3 ei vieläkään tue .sub ja .srt tekstejä niin, että riittäisi että tekstit ovat samassa kansiossa. Tulee ylimääräistä vaivaa integroida joka leffaan tekstit.

Voit streamata leffat teksteineen tietokoneeltasi. ps3 mediacenter on vastaus.

"Hifi"-systeemejäni olen uusimassa ja tuli mieleen kuinka kuollut idea on korvata tallentava boxi ja blueray pelkällä PS3+PlayTV:lla jonka vetäisen 5.1. vahvarin läpi telkkariin ?

Uusimisen ollessa kohta ajankohtainen, paljonko tommoselle paketille tulee hintaa?

edit. Siis selvemmin PS3+PlayTV+vahvarikombolla?

Riippuu vahvarista, niitä on laidasta laitaan.

PS3 maksaa n. 300 €, playtv noin satasen.

Streamaus toimii kyllä nätisti ja letkulla jopa 720p matsku liikkuu nätisti. Ainut miinus mielestäni on ps3:n kova meteli, siksi itte hommasin oman bd soittimen olkkariin ja pleikka on "pelihuoneessa". Jos pölynimurimainen meteli ei haittaa, niin ps3 on ehdoton.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ettekö te muuta ääntä huoneeseen tuota jos ps3 melu häiritsee? Kyllähän se puhisee, mutta eipä sitä kuule kuin ehkä leffan hiljaisessa kohdassa.. Enemmän tuo videotykki puhisee kuin wanha ps3 (ensimmäisiä alunperin 60gb malleja).

Mutta joo. Olen hehkuttanut ps3a ennen ja edelleen jaksan hehkuttaa sitä. Ehkä telkkaria lukuunottamatta eniten käytetty sähkövehje meidän taloudessa, sisällä musiikit, leffoja, tv-sarjoja, lomavideoita, valokuvia. Fanitan myös ps3:n omaa "dvd-kapulaa", ei tarvi tähtäillä, kun bt on yhteystie. Ainoa minimaalinen miinus tulee aluekoodilukituksesta, tosin eipä enää häiritse sekään, kun jaksaa näin vanhempana odottaa elokuvien ilmestymistä omalla alueella.

Ettekö te muuta ääntä huoneeseen tuota jos ps3 melu häiritsee? Kyllähän se puhisee, mutta eipä sitä kuule kuin ehkä leffan hiljaisessa kohdassa.. Enemmän tuo videotykki puhisee kuin wanha ps3 (ensimmäisiä alunperin 60gb malleja).

Tämä on ainoa asia, mikä itseäni ps3:ssa häiritsee... Sen verran kovaa se puhisee, että jos leffassa tulee hiljainen kohta, niin useasti huomio kiinnittyy tuohon puhinaan.

^

Ei se puhina välttämättä elokuvan katselussa häiritse...

Kyse oli kuitenkin myös digiboxin korvaaminen PS3:sella? Uutisia ei ole kiva katsoa, kun japanin ihme huutaa hoosiannaa. Tykkiäkin tulee harvoin käytettyä kymppiuutisiin.

Leffa käytössä PS3 on hyvä. Leffat streamataan yläkerran serveriltä.

Pienellä varauksella olen tuon PlayTV suhteen kun en usko sen taipuvan niin hyvin dedikoidun digiboxin ominaisuuksiin (pienoinen melusaaste, standbystä tallennukseen herätys(?), pelaaminen tallennuksen aikana (?) monen kanavan nauhoitus ja samanaikainen katselu jne jne).

Blu-ray, DVD (kohtuu hyvä skaalaus) sekä streemattuna DivX, musiikit, valokuvat, nettiradiot ja tietenkin pelaaminen ovat ne missä PS3 on kyllä harvinaisen kurko laite ja helkkarin hyvin tuotteistettu. Itse käyttelen kaikessa PS3 toiminnassa sitä omaa ohjainta vaikka Logitechin monitoimikaukolla hoituukin kaikki muu.

Tuli tuosta puhinasta mieleen, että kuinka pienessä tilassa te pleikkaria pidätte kun se puhisee niin paljon? Mä pidin ensiksi pleikkaria vitriinin sisällä ja kun se kuumeni tarpeeksi niin puhinakin oli aivan tajuton. Kun kovalevy pamahti, niin samalla sitten vaihdoin pleikkarin paikkaan missä ilmaakin on tarpeeksi. Puhinat loppui samantien kun nostin tuon pleikan av-tason päälle.

Tosiaan mun tykkikin piettää enemmän ääntä kuin pleikkari vaikka tykki onkin tosi hiljainen, mutta sitäkään en edes kuule elokuvan pyöriessä vaikka se roikkuu pään yläpuolella katossa.

Leffa käytössä PS3 on hyvä. Leffat streamataan yläkerran serveriltä.

Kiitos infoista. Tuollaisen vehkeen hankintaan siis.
Nyt kun Newbie-vaihde saatu vauhtiin, niin kuinka tuo leffojen streamaus käytännössä tapahtuu, eli vaatiiko piuhaa/langattoman verkon ja jonkun erityisen ohjelmiston ?

Nyt kun Newbie-vaihde saatu vauhtiin, niin kuinka tuo leffojen streamaus käytännössä tapahtuu, eli vaatiiko piuhaa/langattoman verkon ja jonkun erityisen ohjelmiston ?

Multa löytyy linkstation live yläkerran vaatekaapista. Piuhalla kiinni modeemissa/langattomassa reitittimessä. Mielestäni on hyvin helppokäyttöinen. Toimii samalla muutenkin monikäyttöisenä verkkolevynä. Kaikilla kodin koneilla, pleikkarilla ja digiboxilla on pääsy levylle. (käyttää DLNA tekniikkaa, joka on tarkoitettu median jakoon). Myös varmuuskopiot menevät koneilta automaattisesti levylle.

Linkstationissa on myös sisään rakennettu bittorrent-ohjelmisto. Käytännössä voin suoraan ladata sisältöä levylle, vaikka kaikki kodin koneet olisivat kiinni.

Langattomassa verkossa (g) divxt ja dvd:t streamaantuu hyvin pleikkarille. Pleikassa siis g-wlan. Kaikenkaikkiaan halpa, toimiva ja yksinkertainen ratkaisu.

Ylimääräistä ohjelmistoa et tarvitse. Pleikkari löytää suoraan verkkolevyn, kunhan medianjako on levyltä laitettu päälle. Langaton verkko on varmasti kannattava hankinta, vaikka hd-tasoinen materiaali ei liiku langattomasti pleikkariin.

Hintaa teran levyllä on noin 120 euroa?

Mulla oli jostain syystä ongelmia linkstationin liven kanssa. PS3seen olen vaihtanut alkuperäisen 60g levyn tilalle muistaakseni 250g levyn ja usb-piuhan päässä on vielä teran levy.

Yksi huomion arvoinen seikka. usb väylän käyttä ps3 EI tue ntfs levyjä, vaatii siis vähän kikkailuja saada yli 32giganen usb levy toimimaan, mutta onnistuu. wlanin kautta taas isotkin toimii ongelmitta.

Itsellänikin pitäis miettiä joko jonkin sortin mediakeskusta olohuoneeseen tai sitten striimata pleikalla matskut muualta. HD-matskun striimaaminen verkkolevyltä PS3:lle taitaa vaatia langallista yhteyttä? Joskus muistaakseni testasin hd-matskun jakamista wlanin yli ja tuo ei kovin ruusuisesti toiminut.

Nopealla verkkolevyjen googletuksella törmäsin, että WD:n verkkolevyt blockaa tiettyjä tiedostotyyppejä. Onko muita potentiaalisia vaihtoehtoja verkkolevyksi tuon Buffalon lisäksi? 2 teran duo levy lähtis alle 230e, eipä tarvis enää mitään tavaraa makuuttaa omalla koneella vaan kaikilla laitteille olis sinne pääsy.

Jos siis ihan normi koneelta haluat streemata leffat niin onnistuu helposti:
Kone ja pleikkari kommunikoimaan joko piuhan kautta tai WLAnin kautta.
Streamauksen tietokoneelta pleikkariin mahdollistaa esimerkiksi (ilmainen softa) PS3 media server http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list
Asennat konellesi ja jaat sieltä kasiont jossa on tavara mitä haluat streamata, videot/musat/kuvat
Pleikkarista sitten löydät esim videos kohdasta search for media servers, jonka pitäisi sitten löytää jakamasi tiedostot.

Tästä PS3 media serveristä taisi olla jo juttua aiemminkin?

Toiminut itselläni pääsääntöisesti todella hyvin ja vaivattomasti.

Jos taas puhut jostain erillisesta serveristä streamauksesta niin se on sitten eri juttu ja en osaa sanoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom