PS2 DVD virhe/likasietoisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sinä joka katsot DVD-leffoja pleikkarilla oletko törmännyt ongelmiin, että jotkut esim. vuokraleffat eivtä pyöri kunnolla? Syynä siis kevyt naarmuisuus tai likaisuus. Pariin otteseen on tähän tullut törmättyä vuokra-dvdtä lainatessa. Tapahtuuko tätä ollenkaan "normaali" soittimilla (vuokraleffojen kanssa)? Toistaiseksi tuota PS2ta käyttänyt katseluun, mutta voisihan sitä parisataa escudoa sijoittaa normaali soittimeen.

Toki jotkut leffat eivät pyöri ollenkaan PS2della mutta se on sitten eri juttu...

Tuttu on makuunissa töissä ja kertoi tällaista:
Ps2 ei oikein sovellu dvd-leffojen katsomiseen. melkein kaikki asiakkaat jotka valittavat että dvd ei näy sanovat katsovansa leffaa pleikkarilla, joten näille vuokraajille leffaa ei voida korvata koska muilla koneilla se olisi tod. näk. näkynyt.

Pleikassa on vaan varmaan aika paska virheensieto...
Itse en ole pleikassani koskaan pyörittänyt yhtään dvd:tä, koska löytyy ihan pöytäsoitinkin!
Samahan se on jollain cd-soittimillakin; Pienikin naarmu voi jollain soittimilla johtaa siihen ettei koko levy kuulu. Play stationissa ei ole taidettu virheen sietoon paljoa panostaa :jahas:

se virheensieto on kyllä aika suolesta, jossain tais olla siitä juttuakin. Kyllä sen kanssa pärjää kun kattoo jo vuokraamossa ettei ole kovin huono levy.

Jep, eiköhän tässä edessä ole kunnon DVD soittimen osto. Ei jaksa säätää ja hintaa tosiaan tuollaiselle perushyvälle soittimelle tulee n. 200€. Nyt vaan niitä vertailemaan ja käpistelemään.

Ainakin pk-seudulla tuntuis laittavan lapun jos ei toimi pleikkarissa, vuokraamot.
Harvassahan noita leffoja on, ei ole sattunut mulle yhtään kohdalle, siis mitä olisin halunut vuokrata eikä toimisi.
Ei mitään ongelmia muutenkaan ollut leffojen suhteen, mä kuuntelen ne 5.1 kautta.
Virheensiedosta mä en osaa sanoa mitään, ainoastaan että mulla on kone ollut alusta asti ja toiminut.
En tiedä onko kohdalle sitten osunut vain parempi kuntoisia dvd-levyjä.

100 e soittimia ei kyllä kannata ostaa mistään hinnasta, koska ei löydy DTS ja Dolby digital ulostuloja + hinta laatu suhde paljon parempi esim. 200 e soittimella, halvin huomioon otettava oli
jvc:een 169 euron soitin markantalossa,josta löyty dts ja dolby digital ja muuta sälää

Originally posted by makew
100 e soittimia ei kyllä kannata ostaa mistään hinnasta, koska ei löydy DTS ja Dolby digital ulostuloja + hinta laatu suhde paljon parempi esim. 200 e soittimella, halvin huomioon otettava oli
jvc:een 169 euron soitin markantalossa,josta löyty dts ja dolby digital ja muuta sälää
mä tilasin viime sunnuntaina 299€ maksavan philipsin kotiteatterin

Originally posted by makew

Jep tuosta n. 200 EUR soittimesta löytyy Digital Out: DTS, Dolby Digital, MPEG Multichannel

Näitä ei löydy, mutta mitäs ihmettä näistä hyötyisi?
Integrated Decoder: DTS, Dolby Digital, MPEG Multichannel

Ai että näin on asiat.. mistähän olet noita 100e soittimia katellut, kun tarvittavat ulostulot puuttuvat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai ei 100€ laitteet ole hyviä...

Etsikääs LG:n 100€ DVD räpellin! Siinä on ominaisuuksia vaikka muille jakaa.

Ja ihan sellainen pikku info että suurin osa noista LG/Panasonic/Pioneer/Sony/No-Name tms. laitteiden osista tulee kuitenkin Matsusitan tehtailta eri tarroilla

Tuolla olohuoneen nurkassa oleva PS2 täyttää kohta vuoden, olen katsonut sillä vähän toista sataa leffaa ja yhtään toimimatonta ei vielä ole tullut vastaan.. liekö käynyt vaan hyvä tuuri?

Originally posted by Ripe
Sinä joka katsot DVD-leffoja pleikkarilla oletko törmännyt ongelmiin, että jotkut esim. vuokraleffat eivtä pyöri kunnolla? Syynä siis kevyt naarmuisuus tai likaisuus. Pariin otteseen on tähän tullut törmättyä vuokra-dvdtä lainatessa. Tapahtuuko tätä ollenkaan "normaali" soittimilla (vuokraleffojen kanssa)? Toistaiseksi tuota PS2ta käyttänyt katseluun, mutta voisihan sitä parisataa escudoa sijoittaa normaali soittimeen.

Toki jotkut leffat eivät pyöri ollenkaan PS2della mutta se on sitten eri juttu...

Yep olen opiskelujen ohessa tehnyt iltahommia videoliikkeessä ja tällaista on tullut eteen.
PS2 hyväksyy useimmat dvd:t kunhan muistaa pyyhkiä vuokralevyn ennen käyttöä, asiakkaat kun eivät ymmärrä sitä että heidänkin jälkeen joku vuokraa ko. elokuvaa. Eli pyyhkiminen jollain pehmeällä rätillä, ei siis millään frotee-pyyhkeellä vaan tyyliin Nessulla.
Naarmuihin tämäkään kikka ei auta tietenkään mutta rasva tms. jälkiin kyllä.

Katsokaa filmin kyljestä onko yrityksen nimi Futurefilm, jos on niin takaisin hyllyyn. Pleikka ei hyväksy suurinta osaa ko. yrityksen elokuvista, joitain tietenkin mutta kannattaako ottaa riski.

Viikon vinkki(moraaliton), katsot elokuvan joka toimii moitteettomasti. Menet liikkeeseen ja sanot että katselunautinto meni ihan pilalle ja vituttaa suunnattomasti. Sen jälkeen nätti tyttö ehkä kokeilee levyä omassa soittimessaan ja sanoo että kyllä tää näkyy ihan hyvin.
Sanot etä mulla ihan uudet vehkeet ja se pomppi, perkele! Ok, tyttö tarjoaa todennäköisesti sulle uudelleen ilmaiseksi sitä samaa filmiä. Sanot sille että en mä nyt uudelleen rupea sitä katsomaan että vaikka se hyppi niin kyllä mä näin sen tosi huonosti, että otan mieluummin jonkun muun tilalle. Tyttö sanoo ok, ja antaa sulleelokuvan tai etuseteleitä tai sitten kirjoittaa ylös että "niko matikaiselle" uusi elokuva veloituksetta.

Kenelläkään ei pitäisi olla noin kova pula rahasta mutta silti tää on jokapäiväistä, kyllä se nykypäivän kuluttaja on sitten tiedostava. :)

Soturin varjo, eli kerran sotureita2, One(jet Li), matrix(näkyy vihreänä surimmalla osalla) eivät näy ainakaan pleikalla.

En katsonut viestiketjua loppuun että oliko joku jo laittanut nämä mutta toivottvasti täsät oli edes jotain iloa. :lol2:

Tapahtuuko tätä ollenkaan "normaali" soittimilla (vuokraleffojen kanssa)?

No mulla oli ennen koneessa kiinni samsungin dvd -asema ja se oli suorastaan käyttökelvoton noiden vuokraleffojen kanssa. Ongelma oli lähes kaikkien leffojen kanssa. Leffa tyssää kesken kaiken aina samoissa kohdissa. Ongelma johtui kuulemma jostain lämpöjutuista. Nykyään on Lite-Onin 16x -asema eikä oo tullu vastaan vielä ensimmäistäkään leffaa vastaan joka ei toimisi kunnolla alusta loppuun. Noissa DVD -soittimissa (siis ei pelkästään tietokone -asemissa) on kai aika paljon eroa tossa virheenkorjauksessa ja siihen kannattaakin kiinnittää huomiota ostoaikeissa.

Näitä ei löydy, mutta mitäs ihmettä näistä hyötyisi?
Integrated Decoder: DTS, Dolby Digital, MPEG Multichannel
Taitaapi tarkoittaa että itse soittimesta löytyy nuo kooderit jolloin dd,dts äänet saa vanhempaankin vahvariin rca liittimillä jos laitteessa ei ole kyseisiä koodereita, kunhan vaan löytyy ne 5.1 rca tulot.

Oliko jollain kokemuksia siitä LG:n dvd-playeristä? kun ainakin mua toi 99€ hinta (on-off:ssa) huokuttelee..

Originally posted by incubus
Oliko jollain kokemuksia siitä LG:n dvd-playeristä? kun ainakin mua toi 99€ hinta (on-off:ssa) huokuttelee..

Minulla on LG:n dvd-soitin, joka maksoi vanhassa rahassa muistaakseni tonnin verran. Hyvin on pelannut ja ekstrana kyseisessä mallissa on mahdollisuus muuttaa aluekoodia kaukosäätimen kautta jos tietää mitä nappeja pitää painella (laitteen mukana sai "tiskin alta" monistetun ohjeen).

Jonkin verran on herkkä lialle ja naarmuille, mutta täysin toimimattomia levyjä ei ole tullut vastaan kuin yksi.

Re: Re: PS2 DVD virhe/likasietoisuus

Originally posted by VahvaJussi
No mulla oli ennen koneessa kiinni samsungin dvd -asema ja se oli suorastaan käyttökelvoton noiden vuokraleffojen kanssa. Ongelma oli lähes kaikkien leffojen kanssa. Leffa tyssää kesken kaiken aina samoissa kohdissa. Ongelma johtui kuulemma jostain lämpöjutuista. Nykyään on Lite-Onin 16x -asema eikä oo tullu vastaan vielä ensimmäistäkään leffaa vastaan joka ei toimisi kunnolla alusta loppuun. Noissa DVD -soittimissa (siis ei pelkästään tietokone -asemissa) on kai aika paljon eroa tossa virheenkorjauksessa ja siihen kannattaakin kiinnittää huomiota ostoaikeissa.

En oikein usko tohon lämpöjuttuun, mulla pleikkari ryytyy useimmiten 2-kerroslevyssä kohtaan, jossa kerros vaihtuu. Uskoisin saman ilmiön olevan kyseessä. Noi lite-onin asemat on hyviä, ei mikään ihme, että toimii.

Re: Re: Re: PS2 DVD virhe/likasietoisuus

Originally posted by Jesuiitta
En oikein usko tohon lämpöjuttuun, mulla pleikkari ryytyy useimmiten 2-kerroslevyssä kohtaan, jossa kerros vaihtuu. Uskoisin saman ilmiön olevan kyseessä. Noi lite-onin asemat on hyviä, ei mikään ihme, että toimii.

Jostain nettisivulta luin että noissa kyseisissä samsungeissa oli ongelmia juuri lämmöntuoton kanssa joka aiheutti epävakautta. Ja oma kokemus siitä samsungista oli just että ensimmäiset 5 -min toimii aina hyvin mut jos saman kohdan kattoo vaikkapa puolentunnin päästä (niin että leffa pyörinyt koko ajan) niin saattaa hyvinkin tulla katkoksia ja pahimmillaan koko masiina sekos. Että näin. Ongelmia saattoi tulla ihan missä kohden leffaa vaan, eikä pelkästään kerrosta vaihdettaessa. Ja se levy oli oli kyllä aika helvetin lämmin ku otti ulos luukusta. Eihän tossa pleikkarissa varmaan sama ongelma olekaan, mut anyway kannattaa panostaa siihen DVD -soittimeen (hintaan :evil: ) ettei tuu onkelmia. Toi lite-on ei tosin maksanu ku jotain 60 euroo vuosi sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom