Protskut ja finnit

Mulle ilmesty finnejä oikeestaan ekaa kertaa viime talvena jostaaan syystä. Olin siinä sitten ihan avuttomana ku olin vaan käyttäny clearasilia epäsäännöllisesti. Mutta vähä ku kyselin apteekissa ni sain käteen; Aco cleansing skin tonic ja saman merkkisen geelin. Näitä ku käyttää ni ei pitäis tulla finnejä. Jos vedän vielä Brevoxyl merkkistä tahmaa naamaan ennen nukkumaan menoa ni ei ole kyllä finneistä tietoakaan. Joten suosittelen vahvasti kaikille! Kahdesti päivässä pesen noilla Acoilla naaman.

Mulla on niin herkkä iho, että tommoset Acojuhanit tms. linimentit jotka sisältävät 99,8% alkoholia repivät mun naaman orvaskedelle takuulla.

Muutenkin finnittömyys/finnisyys menee varmaan aika paljon geenien mukaan...Itsellä jo 10 vuotta finnejä takana ja alkaa pikkuhiljaa riittämään :curs: Muutamalla kaverilla ei ole ollut näpyn näppyä koko elämänsä aikana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jeb, geeneistä kiinni. "Huono geenisen" on erittäin vaikea vaikuttaa asioihin vaikka koittaisi mitä myrkkyjä, millä hinnalla

vähän menee offtopic.. kysymys porukkalle joka on roacuttania vetäny.
Vähensittekö salilla käyntiä kuurin aikana? Pakkausselosteessa vaan lukee, että pyrittävä vähentämään voimakasta fyysistä rasitusta. Ite en aatellu ainakaan höllätä yhtään.

Mulla ainakin kaikki protskujauhot ja palkkari aiheuttaa finnejä. Kun kokeilin ottaa muutaman viikon protskut ja hiilarit vain ruoasta, niin heti on selkä paremmassa kunnossa. Vituttavaa sinänsä, kun on tottunut päivittäin yhden prodedrinkin juomaan.

jeb, geeneistä kiinni. "Huono geenisen" on erittäin vaikea vaikuttaa asioihin vaikka koittaisi mitä myrkkyjä, millä hinnalla

Kun olin lääkärintarkastuksessa, kysyin vituttuneena että onko asia tosiaan noin. Sanoi että geenit voi aiheuttaa "epärationaalista" aknea eli vaikka söisit täysin terveellisesti ja urheilisit ja peset kasvot oikeaoppisesti, sitä vaan pukkaa perimäsyistä lisää ja pitäisi lakata viimeistään 25 vuotiaana.. FUCK :curs: Toisaalta, mr. lääkäri sanoi että nuo roaccutanit sun muut "kovat" kuurit tehoaa lähes poikkeuksetta, mutta enpä nyt tiedä kannattaako noita tosta vaan ruveta vetämään. "Jos se vaikuttaa sun elämänlaatuun niin suosittelen"...

Protudrinkki välipäivänä+ei paljon ulkoilua= helvetti, ainakin mun osalta. Jos siis muutenkin vedätte lisäravinneprotua (vaikka en tosiaan älyä mitä eroa siinä on vaikka jauhelihasta saatuun, mulla vaan vaikuttaa), niin käykää ainakin ulkona jonkun verran vaikka kavereiden kanssa tai mene lenkille. Voi auttaa

Itelle tosa joku päivä sitte lääkäri määräs roccutaa. Rupes mietityttää ku joku tossa sano, että pitäs välttää kovaa rasitusta nii kyllä vähä pistää semmone vituttaa.:(

Vähensittekö salilla käyntiä kuurin aikana? Pakkausselosteessa vaan lukee, että pyrittävä vähentämään voimakasta fyysistä rasitusta. Ite en aatellu ainakaan höllätä yhtään.

jann3 sanoi:
Itelle tosa joku päivä sitte lääkäri määräs roccutaa. Rupes mietityttää ku joku tossa sano, että pitäs välttää kovaa rasitusta nii kyllä vähä pistää semmone vituttaa.

Roaccutanin sivuvaikutukset ovat yksilöllisiä (kuten lääkärinnekin varmaan totesi). Itselläni kuuri ei vaikuttanut mitenkään treenaamiseen. Joillakin taas särkee niveliä, vaikka eivät harrastaisi mitään liikuntaa. Kokeilemalla sen näkee. Jos kovia särkyjä ilmenee, niin sitten mainintaa lääkärille. En tiedä, onnistuuko kuurin aikana esim. glukosamiinin tms. syöminen. Niin ja vaikuttavatko edes tässä tapauksessa?

Edit: Roaccutanista asiaa esim. tuolla
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=4487&highlight=Roaccutan

Tossa Roaccutanissa on sellanen vielä, että se kuivutta iho paljon ja jättää ihon helvetin kalpeeks eikä todellakaan ole kivaa näyttää kesällä kipeältä. :DD

Itselläni on juuri Roa-kuuri menossa ja selkätreenit olen joutunut jättämään kokonaan saliohjelmasta. Kuurin parina ensimmäisenä viikkona en voinut käydä salilla ollenkaan, koska liikkeestä riippumatta alaselkää vihloi sietämättömästi. Pidin kuitenkin parin viikon tauon ja sen jälkeen olen voinut tehdä kaikkea muuta paitsi selkää, maastavetoa tehdessä alaselkää alkaa vihloa (tekniikkani on ainakin omasta mielestäni puhdas)

Eniten itseäni rasittaa se, että en ole voinut käydä kuurin aikana juoksulenkillä ollenkaan, vaikka kuinka hyvin lämmittelee, kipeytyvät nivelet jo 5 min juoksemisen jälkeen ja juoksu on pakko lopettaa. Tuo alaselän vihlominen saattoi johtua siitä, että kuurin alussa koitin käydä lenkillä kivuista huolimatta ja tämä vain pahensi asiaa. Kun paikkoja ei rasita, eivät ne myöskään kipeydy mutta lenkillä käynti on ainakin omille nivelilleni myrkkyä :down:

Mulla ainakin kaikki protskujauhot ja palkkari aiheuttaa finnejä. Kun kokeilin ottaa muutaman viikon protskut ja hiilarit vain ruoasta, niin heti on selkä paremmassa kunnossa. Vituttavaa sinänsä, kun on tottunut päivittäin yhden prodedrinkin juomaan.

Vähän sama vika ja kreatiini vasta myrkkyä onkin. Ihon kannalta.

Oletko kokeillut eri protskumerkkejä? Itse löysin yhden jauhon (protein XL), joka ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, vaikka sitä tulee lutkutettua 2 - 3 drinkkiä päivässä. Nyt tuota vaan ei taida saada pakkiksen putiikista..

Itelle tosa joku päivä sitte lääkäri määräs roccutaa. Rupes mietityttää ku joku tossa sano, että pitäs välttää kovaa rasitusta nii kyllä vähä pistää semmone vituttaa.:(
Mulla Roaccu ei aiheuttanut ongelmia treenin suhteen, iho ja limakalvot sitten taas vetivätkin aika kuiviksi. Piilolinssien käyttäjille voi tulla ongelmia. Itse en kokeillut kuurin aikana. Rasvailemalla ja tippoja käyttämällä tuosta selvisi. A-vita-tipoista en ole varma saako käyttää, nenään suihkuttelinkin sitten Nozoil-merkkistä sesamöljyä. Auringossa oleskelu ei tuottanut ongelmia, mutta eipä kyllä rusketustakaan. Maksa-arvot pompsahtivat jossain vaiheessa sinne normaalin ylärajalle, en sitten tiedä johtuiko lääkkeestä vai siitä, että treenissä oli menossa viimeiset kovat päivät siltä jaksolta ja flunssaakin pukkasi päälle. Pari viikkoa taukoa lääkkeestä ja kevyempää treeniä, niin olivat taas normaalilla tasolla. Myös valkosolut olivat pudonneet normaaliin tuossa vaiheessa, kun olivat aluksi vähän koholla.

Mulla akne oli melko paha, laitoin kuvankin johonkin toiseen trediin. Elämänlaatua se häiritsi siinä mielessä, että lakanat olivat veressä joka yö, valkoiset paidat olivat usein verisiä, takakyykkyä ei oikein voinut tehdä ilman että veri roiskusi, hierojalla ei voinut käydä koska se tulehdutti koko selän ja selän näkeminen muissa aiheutti muissa ihmisissä kommentteja "Mene lääkäriin" ja "Mitä sun selälle on käyny". Viitisen kuukautta kesti, niin akne oli poistunut kutakuinkin kokonaan, seitsemän kuukautta taisin kokonaisuudessaan niitä syödä, viimeinen kuukausi vähän niin ja näin, otin jos muistin. Kuuri loppui kesäkuun lopulla, ongelmia ei ole vielä ilmennyt. Välillä jostain pompsahtaa pikkuinen finnin alku, joka on helppo runtata ja desinfioida, eikä vihoittele sen jälkeen.

Vaikka Roaccu aiheuttaisikin sinulle ongelmia treenin suhteen, se on silti todennäköisesti mukavampi vaihtoehto kuin se, että pilaat paitoja melko kovalla vauhdilla, repun kanto sattuu välillä ikävästi finnien takia ja muut ihmiset oksentavat, jos satut ottamaan paidan pois. Se puoli vuotta on kuitenkin lyhyt aika.

Itte vedin kanssa roaccutan kuurin ja pari vuotta pysy kokonaan finnit poissa (sitä ennen juuri tuo paidat likaava akne). Nyt huomannu että raskailla viikoilla pukkaa aina paria finniä pintaan.

Oon kuullu lääkäriltä, et pelkkä hikoiluki pahentaa aknea. Ei oo siis ihme, jos kovien treenikausien aikana, jolloin hiki virtaa, tulee enemmä näppylöit.

Kaikkein eniten akneen vaikuttaa kuitenki perintötekijät.

Mulla ei aknee ookkaa tuol seläs oikeestaa yhtää ei koskaa oo tarvinnu kiinnitää siihe mitää huomiota. Naamas se mun akne onki, ihotautilääkäri määräs mulle aluks jotai tetra juttuu joka ei toiminu nii se sitte tota määräs.

Suositut

Back
Ylös Bottom