Protskuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanza
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä oon 14 kesänen poika joka on vuojen kulkenu salilla ja reenaan 3 krt viikossa aika rankkaa reeniä. Kysymys kuuluu että että kannattaako mun alkaa käyttää proteiineja ja miksi? Vanhemmat ei oo oikein asian kannalla mutta itte mietin että hyötyä kait siitä ois.:)

Saat varmasti normaalista safkasta proteiinia tarpeeksi. Jos pyydät porukoita ostamaan raikkua, rahkaa, kanaa, kalaa, niin niissä kaikissa on proteiinia. Muistat vain sitten otaa myös hiilareita. Voit sitten vuoden päästä sanoa vanhemmille "olen muuten syönyt niitä teidän vastustamia proteiineja tässä vuoden ja niin olett tekin."

Searchilla löytyy paljon tästä aiheesta, mut laitetaan nyt jotain. Ensinnäkin kun treenaat ja ilmeisesti haluat kasvattaa lihaksia? No lihasten rakentamiseen tarvitaan jotain rakennusainetta eli sitä proteiinia. Proteiiniahan on paljon eri ruuissa esim. kananmunat,tonnikala,kana,liha,raejuusto,maito,maitorahka ym. Sitten on proteiinijauhoja nämä on hyviä siinä mielessä, että ei tarvitse syödä niin paljoa ruokaa eli tulee halvemmaksi. Palautusjuomaksi voisit esimerkiksi ostaa Jotain perus Heraproteiinia ja siihen mukaan Maltoa ja näitä sit 1:1 laitat palautusjuomaan treenin jälkeen. Ja proteiinia olisi hyvä saada n. 2g/painokilo/vrk jos haluaa lihaksia kasvattaa.

Siinäpä jotain alustusta, etsi searchilla lisää.

Edit: mike kerkesikin jo vastata ensin.

Minun mielestä pärjäät vielä hyvin tavallisella kotiruualla. Kuitenkin sinulla on aikaa sitten vaikka vuoden parin päästä syödä ihan tarpeeks noita jauhojakin. Sit paremmin osaat myös sanoa, onko niistä ollut sinulle konkreettista hyötyä.

Salin omistaja sano että en sais mistään niitä niin nopeasti reenin jälkeen ja pitäis syödä reilusti että sais ne normiruuasta.. Ketä tässä uskois..? Hän sano että Whey 1 800g pussi riittäis mulle reiluksi kuukaudeksi.

Enemmän tarttet hiilihydraattia salin jälkeen. Pelkkä proteiini ei riitä. Ostappa pussi maltoa ja pussi heraa ja sekoitat niitä 30 grammaa kumpaakin ja kiskaset sen drinkin treenin päälle.

Jos ei onnistu, niin ostappa pari banaania ja heität ne treenin jälkeen lättyyn, sitten noin tunnin päästä syöt himassa kunnon terveellisen safkan.

Saa toki, mutta helpompaa vetäistä palkkari naamaan treenin jälkeen kuin alkaa raahaamaan salille banaaneja+raejuustoa tms..

Kylläpä ne salin jälkeen kotonakin kerkeää palauttavat syyä ja juua ja palautua aivan yhtä hyvin. Ei se niin minuuttipeliä voi olla ainakaan minun järkeilylläni, mitä olen ymmärtävinäni ihmiskehon päälle.

Voit sitten vuoden päästä sanoa vanhemmille "olen muuten syönyt niitä teidän vastustamia proteiineja tässä vuoden ja niin olett tekin."

Varmaan tarkotti, että porukat ei lämpene sille, että tilataan netistä jotain "epämääräsiä" jauhoja...

Varmaan tarkotti, että porukat ei lämpene sille, että tilataan netistä jotain "epämääräsiä" jauhoja...

Parempi tapa olis viedä vanhemmat lähimpään citymarkettiin, prismaan, tms isoon kauppaan missä on myös lisäravinteita.

Ota vaikka maitopurkki kouraan ja näytä, että niissä jauhoissa on ihan samoja aineita kun siinä maidossakin.

Parempi tapa olis viedä vanhemmat lähimpään citymarkettiin, prismaan, tms isoon kauppaan missä on myös lisäravinteita.

Ota vaikka maitopurkki kouraan ja näytä, että niissä jauhoissa on ihan samoja aineita kun siinä maidossakin.

Näinhän se kannattaa tehdä, tosin oma äitini kun olin nuori ja jauhoja ostin niin hän ei millään meinannut uskoa että siinä on samaa proteiinia kuin maidossa. Tänäkin päivänä ku vierailen porukoiden luona ja kannan aina mass blast sankon ja herapussukat ja krea purkit ym. mukana sinne, niin hän muistaa kysyä: "onko nuo nyt niin kovin terveellisiä nuo sinun jauhot?"

Edit: siis ei samaa proteiinia kuiin maidossa, mutta heraa, joka on siis osa maitoa.

Itse en pysty menee reenaa jos 30 minuuttii ennen syön kunnolla, se on nimittäin varma oksennus. Mulla toimii parhaiten 3h ennen treeniä kunnon ateria proteiinia,hiilaria ja tunti ennen treeniä kreatiini,glutamiini,arginiini tai AC-C. Mut ihmiset on erilaisii ja toisille sopii toinen ja toiselle ei

Back
Ylös Bottom