Proteiinit plussalla, kalorit miinuksella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raipat
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on viimeinkin tultu vuoden 2005 syksyyn ja ns. oikeaa treenaamista on tasan 3 kuukautta takana. Keväällä alipainoa oli noin 5 kiloa, mutta pari viikkoa pakkista luettua alkoi paino nousta ja pääsinkin noin kuukaudessa normaalipainoiseksi. Safkaamisen kanssa oli kesän alussa ongelmia ja koko kesän on ollut välillä päiviä kun ruoka ei ole maistunut ja ollaan menty proteiinissa alle sadankin gramman.

[vuodatus]Kehitystä näiden 3 viime kuukauden aikana ei ole tapahtunut oikeastaan ollenkaan, paino on pysynyt samassa, välillä laskenut. Nyt viime viikolla huomasin, etten ole oikeastaan ollenkaan perillä minkä verran kaloreita kulutan tai tarvitsen. Olen luultavasti mennyt miinuskaloreilla koko ajan, vaikka proteiinin saanti onkin turvattu. Esimerkiksi tänään 1,5 purkista tonnikalaa ~70g, litra maitoa ~30g, kouluruoka, kolme kananmunaa iltapalaksi ~25g? Eli näillä määrillä 62 kilonen nappula sais sen 130 grammaa proteiinia vuorokaudessa. Näistä määristä ruokaa ei kuitenkaan taida tulla aivan sitä 3000kcal. Kulutustakaan tosin ei tapahdu oikeastaan kuin salilla käymisestä sekä koululiikunnasta. Onko tämä nyt se suurin syy miksi en kehity, vai näkeekö 14-vuotias kehityksensä 3 kuukaudessa? [/vuodatus] :david: :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan alussa kehitys voi olla pelkästään hermotuksen puolella eli ihan heti ei välttämättä tuli kovin näkyviä tuloksia, mutta kylläs sitä lihaa tulee kun syöt oiken, treenaat oikein ja muistat vielä levätäkkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Syötkö sä kotona mitään muuta?? Ei mikään ihme jos paino ei nouse, jos ainoa normaali ateria on koulussa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

n. 3500 kcal bulkkiesimerkki by Hekottaja:

aamupala: kaurahiutaleita 4dl, 250g maitorahkaa, mehukeittoa 4dl. vitamiinit

lounas: 100g (kuiva) riisi, broilrin rinta 200g.

välipala: sama kuin aamiainen

päivällinen: 100g makaroni, jauheliha 200g, öljy 10g.

välipala2: purkki rahkaa, ananas purkki, öljy 15g

iltapala: 80g tonnikalaa, purkki rahkaa/raejuusto 15g öljy.

prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500

Et ehkä tarvitse näin paljoa ravintoa, mutta pointti on selkeä: Syöt aamupalan, lounaan koulussa, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Joka aterialla syöt edes jotain, niin, että proteiininsaanti ja kalorimäärä on turvattu.

Aika jännä,että toi ravinto lyödään aina ykköseksi...
Se on helvetin tärkee,etenki bodihommis,mutta ei mun mielestä sen tärkeempi ku ite reenaaminen. Treeni,ravinto ja lepo on kaikki tärkeitä. Epäilen,että jos vetää sen 3000 kaloria vrk ja makaa lopun aikaa sohvalla,niin kyllähän siinä massa lisääntyy,mut ei se kyllä taida ihan pelkkää lihasta olla...
Ennenkö joku vetää herneen nenään tästä mielipiteestä,niin sanonpa senkin,että ymmärrän ton ravintopuolen korostamisen,koska sehän yleensä on noista kolmesta kaikista eniten kuralla...

Tässä ei ole herneitä, mutta kyllä se ruoka on se ehdottomasti tärkein tuolla body-puolella. Vaikka revit rautaa kuinka, mutta ei ole lihaksille tarpeeksi rakennusainetta, ni ei varmaan tule lisää lihasmassaa. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Toisaalta vaikka treeni on mitä sattuu, mutta kuitenkin liikkuu muutakin kuin jääkaapin ja soffan väliä, ja ravinto on vedetty kohilleen, niin jotain posititiivista siinä omassa ropassa varmasti tapahtuu....

Jep todella perseellään treenaus saa olla, jos ei hyvin syömällä kehitystä tule. Ruokavaliossa taas ei tarvi tosiaan olla kuin se pieni kalorivaje, niin yhtään kehitystä ei tapahdu vaikka olisi kaikki Megadutyt sun muut käytössä.

haba78 sanoi:
Aika jännä,että toi ravinto lyödään aina ykköseksi...
Se on helvetin tärkee,etenki bodihommis,mutta ei mun mielestä sen tärkeempi ku ite reenaaminen. Treeni,ravinto ja lepo on kaikki tärkeitä. Epäilen,että jos vetää sen 3000 kaloria vrk ja makaa lopun aikaa sohvalla,niin kyllähän siinä massa lisääntyy,mut ei se kyllä taida ihan pelkkää lihasta olla...
Ennenkö joku vetää herneen nenään tästä mielipiteestä,niin sanonpa senkin,että ymmärrän ton ravintopuolen korostamisen,koska sehän yleensä on noista kolmesta kaikista eniten kuralla...

Mitä ihmettä sinä nyt horiset? Kuka tässä on puhunutkaan että sohvalla makaamalla ja 3000 kcal syömällä kasvaisi? Ei tietääkseni kukaan. Mutta täälläkin 90% aloittelijoista etsii vikoja treenistä ja pumpista tain sen puutteesta ja sun muusta vastaavasta. Vaikka se vika ei yleensä ole missään muualla kun siinä, että syödään yksinkertaisesti senverran mitä aloitteleva nainen ruokaa tarvitsee...jos niinkään paljoa.

Ja se on paskapuhetta että lihas kasvaa jos treenaa kovaa ja kalorit on miinuksella. Siihen ei pysty edes aloittelija jollei ole oikein kunnollisia rasvavarastoja kehossa.

SIIS MINKÄ IKÄINEN OLET?? 14??

kannattako noin nuorena edes aloittaa kun on toi kasvu muutenkin kesken?
monet kaverit aloitti liian aikaisin ja valittelee nyt erinäisiä vaivoja esim selän kanssa..

muutenkin jos keskität kaiken kasvun kehon leveyteen niin mites pituuskasvu..

ite aloitin ekat treenaukset 16 vee ja silloin ekassa kuussa ensin -10 kiloo ja sit +10 kiloo siis kuukaudessa..

kasvuikäisenä ei muutenkaan kannata olla miinuskaloreilla..muuten tulee väsy.

ite olin lievästi ylipainoinen 7 luokalla mutta 9 luokkaan mennessä olin kasvanut 10 cm ja olin hoikka...

Ihmisen keho on ainutlaatuinen itsekorjautuva järjestelmä. Kun kalorit on miinuksella tarkoittaa se sitä, että ravinnosta on pulaa. On aika älyttömän
loogista, että silloin ei lisätä lihasmassaa koska se lisää energian kulutusta.
Ihmisen säätömekanismit ovat kehittyneet paljon ennen kehonrakennus harrastusta ja optimoivat ihmisen henkiinjäämistä.

Joskus teiniiässä, jolloin kasvu on kiihkeimmillään, tuntuu että jotkut pystyvät
kasvamaan melko huonollakin ravinnolla, mutta tää on vaan mutu eikä mulla ole mitään todellista tietoa asiasta. Ja tääkin on vain lyhyt kestoinen ja poikkeuksellinen tila ihmiselämässä.

No eihän treenin aloittamiseen ole olemassa mitään ikärajaa. Hyvinkin voi 14 vuotias aloitella treenausta, tietysti järki siinä pitää olla mukana ettei kasvuiässä revi roppaansa palasiksi. Maksimi mavet ja kyykyt jättäsin suosiolla vielä tulevaisuuteen, tai yleensäkin pelkän maksimivoiman treenauksen. Lähtee liikkeelle selkeesti piffi-mielessä, kun sitä tuossa iässä tulee muutenkin aikas helposti.
Ja thredin aloittajalle totean, että 3 kuukauden treenauksen jälkeen ei kannattaisi vielä hirveästi tuijotella niitä saavutuksia. Tämä harrastus on piiiiiiiitkän aikavälin hommaa. Tosin jos MITÄÄN ei ole tuossa ajassa tapahtunu, ni tutkisin sitä ruokamäärää ihan oikeasti ja tosissaan...

kronosis sanoi:
SIIS MINKÄ IKÄINEN OLET?? 14??

kannattako noin nuorena edes aloittaa kun on toi kasvu muutenkin kesken?
monet kaverit aloitti liian aikaisin ja valittelee nyt erinäisiä vaivoja esim selän kanssa..

ite olin lievästi ylipainoinen 7 luokalla mutta 9 luokkaan mennessä olin kasvanut 10 cm ja olin hoikka...
Olit 9. luokalla 16?v No mä olen 9. luokalla 14v. En luultavasti alottais 15-vuotianaakan, jos olisin esim 155cm/45kg. Pituutta on kuitenkin sen verran minkä kokosiksi on miehet tässä suvussa koskaan kasvanu. [175cm]
Ei ole minkäänlaisia ongelmia ole ollut mun tutuilla, eikä itsellänikään. Sun kaverit saatto treenata "maanantai mave tiistai mave perjantai maksimimave"-tyylillä, vai mitä luulet? Uskoisin, että tollasella treenaamisella ne selkävaivat tulee. Tutut joilta oon salilla kysynyt neuvoa on monet alottanu 12-13 vuotiaana eikä monen vuodenkaan jälkeen valittanu mitään ongelmia. Tuleeko ne sitten vasta 19-vuotiaana? :)

Tomppa85 sanoi:
prot. ~250g hiilarit:~400 rasva~90 kcal:3500
Syötkö sä kotona mitään muuta??

Tuo oli esimerkki ruokailu ja ton kaltasia päiviä saattaa olla pari, kolme kuukaudessa. Yleensä syön riisiä ja kanaa yms. lihaa / kalaa päivälliseksi.
Tossa Hekottajan esimerkkiruokailussa on kuitenkin proteiinit 250 ja tarve on kuitenki se 120-140g.

Oma esimerkkiruokailuni 29.08.2005:

Aamupala: 80g tonnikalaa (tai 150g kaurahiutaleita / puuroa) , kaksi lasia maitoa, pari palaa ruisleipää.
Klo 12 kouluruokailu: iso lautanen makaroonilaatikkoa, kaksi lasia maitoa.
Välipala: 100g tonnikalaa, muutama ruisleipä juustolla, sekä 4dl maitoa.
Klo 17 Päivällinen: ~100g riisiä ~200g makaroonia, 4dl maitoa.
Välipalala 2: ~150g kaurahiutaleita tai puuroa, ruisleipää, 4dl maitoa.
Iltapala: kolme keitettyä kanan munaa, (ruisleipää), ~3dl maitoa

En osaa kcal määristä sanoa yhtään, mutta proteiinit on ainakin kohdallaan. Väsymystä on koulussa tylsillä tunneilla (sallittua, uskoisin?) mutta nälkä ei ole koskaan. :worship:

Jep jep...3000 kcal+sohva oli karrikoitu esimerkki. Tuntuu vaan,että sais reenit ja lepokin olla kohillaan.Eipä sitä salilla kannata rampata,jos tuntuu,että syömällä iskee armoton anabolia... :hyper: KAIKKI osa-alueet kuntoon IMO.

haba78 sanoi:
Jep jep...3000 kcal+sohva oli karrikoitu esimerkki. Tuntuu vaan,että sais reenit ja lepokin olla kohillaan.Eipä sitä salilla kannata rampata,jos tuntuu,että syömällä iskee armoton anabolia... :hyper: KAIKKI osa-alueet kuntoon IMO.

Totta ja myös sitä lepoa on turha väheksyä. Sehän on se treenaajaan pyhä kolminaisuus, eli treeni, lepo ja ravinto. Kaikkien pitää olla kunnossa jos meinaa kehittyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom