Proteiinipatukoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubber
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noi Bigfellan patukat on :haart: :kuola: :haart:
Myoplexit ja Hy-Pro-patukat on kanssa nannaa :)

tiny_tinman sanoi:
Puusilimä kun olen niin en löytäny sitä tuolta mistään...

Ei niitä enää löydykkään sieltä :eek: Pienen testailun jälkeen huomasin,että nykyään ne ohjeet saa, kun liittyy siihen meililistaan.

Pantera sanoi:
no miten niitä tehdään itse?

Hitto ku pdf:istä ei saa lainailtua. Suurinpiirtein ne syntyvät kun teet tavallisen vohveli-taikinan(mahdollisimman vähällä rasvalla, tai kokonaan ilman) ja sekoitat joukkoon protsku-jauhetta. Yksinkertaista ja halpaa. Sitten paistat sopivissa muoteissa.

Huvittaa toi hy-pro patukkojen hinta täällä netissä. Luulis että kun ostaa isomman erän kerralla niin sais edes vähä alennusta... mutta kun EI--> 3,5 € on hinta. Mä ostan kyseisiä patukoita alakerran luontaistuotekaupasta hintaan 2,9 €!!

penneck sanoi:
Huvittaa toi hy-pro patukkojen hinta täällä netissä. Luulis että kun ostaa isomman erän kerralla niin sais edes vähä alennusta... mutta kun EI--> 3,5 € on hinta. Mä ostan kyseisiä patukoita alakerran luontaistuotekaupasta hintaan 2,9 €!!

No on ne kyl hintansa veroisiakin. On kyse kuitenkin hyvän makuisesta, kompakti kokoisesta ateriasta.

2,9€ saatika 3,5€ on törkeän kova hinta yhdestä proteiinipatukasta.

Ilecules sanoi:
2,9€ saatika 3,5€ on törkeän kova hinta yhdestä proteiinipatukasta.

Ei ole. Kyseessä on HY-PRO 100g patukka, aika ISO, jossa on täyttä tavaraa. Ateria kompaktissa muodossa, vähärasvainen.

Ota tai jätä :D.

Javu sanoi:
"Mega Pro 50" -patukat ovat parhaita mitä minä olen maistellut. Chocolate Cheesecake ja Suklaa-Appelsiini ovat tosi makeita ja suklaisia. Maapähkinävoi taasen tosi hyvä, muistuttaa snickersiä muttei läheskään niin makea. Mansikan makuinen oli aika kuivakka eikä muutenkaan kummoinen.

Tähän täytyy yhtyä, suklaa versioita ostelin ja maku on tautisen hyvä. Aiemmin myöblex vähähiilariset oli nannaa mutta kyllä tämä särki potin, todella suklaisia ja makeita, juuri minun makuun :thumbs: Kohtuu vähähiilarisia nämäkin ja 50g prodee per patukka !

Javu sanoi:
"Mega Pro 50"...

Laatikollinen maapähkinää meni intin aikana ja täytyy sanoa, että IMO markkinoiden paras patukka hinta&laatusuhteeltaan. 100g patukka, jossa 50g protskua ja 10g hiilareita. Patukan pystyi hyvin jakamaan "kahteen ateriaan" ja näin lihat säästyi leireillä edes jollain asteella.
Ja maksoin vaan pikkasen päälle 2e per laaki.

Tomppa85 sanoi:
Tuota, onko näissä patukoissa gluteenia tai laktoosia?

My Diet -patukoista ainakaan vanilijan makuisessa vaihtoehdossa ei ollut gluteenia (eikä mallasuutetta tms). Laktoosia on luultavasti lähinnä siinä suklaakuorrutuksessa, mutta ei ainakaan minun yliherkkis-mahani mennyt siitä sekaisin, määrä on niin pieni. Eli gluteeni-laktoosi-vammaisena olen näitä patukoita joskus popsinut ilman järkyttäviä jälkiseuraamuksia.

Maximizen pienet 35g protskupatukat on aivan jumalaisia, varsinkin mansikka ja suklaa! :kuola: :kuola: Ja yhdyn myös tähän Hy-Pro ylistyskaartiin :D Noita bigfellan patukoita on kans tullu "leivottua" jo kuus kertaa... :eek:

Hei, jelpatkaa! Mistä noita Mega pro 50-patukoita saa (siis ihan myymälöistä, ei netistä)? Miten voi olla mahdollista, että en oo Hesasta (stadista enkä itiksestä) mistään löytäny?! Vai oonko tsas vaan ollut kunnon puusilmä.. :wall: Suuret kiitokset avusta! :worship:

Ja jos joku löytyy protskupatukan jossa on _vähän_ hiilaria niin esitelköön tietonsa :D Low-carb dieetillä ei viittis vetästä patukasta 20g hiilaria/päivä. Mutta, eipä taida sellasia olla olemassa?

Itseäni kiinnostaisi myös tommoset 0-hiilari patukat joissa proteiinia 30g+, maulla ei niinkään väliä, hintakin toissijaisena asiana (kunhan ei jotain 5e/kpl maksa)

Capsu sanoi:
Ja jos joku löytyy protskupatukan jossa on _vähän_ hiilaria niin esitelköön tietonsa

Mega Pro 50....siinä on patukas(100g)hiilaria 10g.....
Mike miksei pakkiksen kaupas ole noita patukoita?

Kopriainen sanoi:
Fast patukoissa taitas olla paras hinta-laatusuhde. 75 gr patukka maksaa 2 euroo ja on vielä ihan kohtalaisen hyvääkin.

Paitsi se banaani-suklaa maistui aika karmeelle. Mansikka oli jo huomattavasti parempaa - jopa hyvää. Tollasen patukan kun syö nii emäntä ei suostu enää varmaan nukkumaan samassa huoneessa. Syyn voi jokainen ihan itse päätellä. :D

Vihdoin löytyi noita Mega Pro 50 patukoita, mutta tilattava verkosta. Jyväskylästä ei pahemmin kaupoista löydy noita, harmi. Tietääkö joku muu joitain muita vähä hiilarisia patukoita?

Huomatkaa nyt noista Megapro-patukoista että osa "hiilareista" tulee sokerialkoholeista. Ne eivät tiettävästi nosta insuliinia tavallisten hiilareiden tapaan mutta AFAIK kuitenkin käyttäytyvät elimistössä niin että päätyvät lopulta hiilariksi (tai siis glykogeeniksi). Megaprossa on muistaakseni joku 10 grammaa laskennallisia hiilareita mutta noita "polyoleja" noin saman verran tai enemmänkin. Tuon nyt ei pitäisi heilauttaa muita kuin tiukalla ketolla olevia.

Toinen juttu joka noissa patukoissa vähän epäilyttää että kakkosproteiinilähteenä on "hydrolysed protein". Koska ei ole erikseen sanottu että tuo olisi maito/hera/soijaproteiinia niin melkein voisi olla varma että kyseessä on gelatiini joka on vähän turhempaa proteiinia (näin oli ainakin ennen Hy-Pron patukoissakin!). Tosin, se ei ole ainoa proteiinilähde eli kokonaisaminohappokoostumus paranee mutta silti.

Noin muuten noi patukat on ihan loistavia, kunnolla proteiinia eikä turhaa hiilaria jota kyllä saa muusta ruoasta ihan tarpeeksi. Makukin on ok mitä nyt keinotekoiset makeutusaineet vähän jäävät kurkkua kutittamaan :)

Jotain muitakin "Pro 27" tjsp -patukoita oli myynnissä, mainostettiin että niissä oli vielä vähemmän hiilareita.

Suositut

Back
Ylös Bottom