proteiinijuoma vai patukka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taavi78
  • Aloitettu Aloitettu
Jos haluaa silloin tällöin korvata yhden aterian proteiinijuomalla/patukalla ja jollain hedelmällä ja vedellä, niin onko aivan sama saako sen protskun tosta juomasta vai patukasta?

Patukkaa ois kivempi mussuttaa töissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä Miken kanssa. Lisäksi nuo patukat käy kyllä kukkaronpäälle jos niitä enemmän aikoo syödä. Mutta varsinkin jollain reissulla ne on erittäin käteviä välipaloja, itsekin patukoita siihen tarkoitukseen käytän. Helppo popsia vaikka autoa ajaessa.

Patukat on superkäteviä juurikin työreissuilla, kun proteiinilähteitä ei ole ihan helposti saatavilla. Paljon ajavien kannattaa btw. säilyttää aina muutama patukka auton hanskalokerossa (tai kesähelteellä en tiedä onko järkeä).

protsku patukat ovat todella hyvän makuisia ja käteviä kuten edellinen postaaja totesi...Ongelmana on vain niiden korkea hinta perrattuna proteiinimäärään ja laatuun. Joissakin on käytetty galatiinia ja some others proteiineja kuten soijaa...sellaiset patukat joissa on maito ja hera proteiinia ovat kait aivan hyviä...Mutta protskujuomat ovat aivan ehdottomia laadun ja määärn suhteen...Itse siis valitsisin tuon juomapuolen :rock:

Patukoista muuten sen verran, että olipas tuossa toissapäivänä minulla auton hanskalokerossa patukka ja ehdin jo säikähtää sen sulaneen, mutta eipä tuo ollut päivän auringossa seisseenä kun pehmentynyt vain. Toki se suklaakuori oli pikkusen limanen muttei tuo makua haitannut eikä syömiseen lusikkaakaan (tai pilliä) tarvinnut!

Eikö noita juomia kannattais suosia myös niiden sokeripitoisuuden (siis puutteen) vuoksi? Useimmat noista patukoista on kuitenki semmosta karkkimössöä että ... Itse vedän kuitenkin mielummin protein xl:n ku esim hy-pro:n :kuola:

:offtopic:
Edelleen: eikö joku firma nyt vois tehä semmosta patukkaa jossa ei olis 30-40g prodee eikä jotain 75% sokeria, itse ostaisin varmasti, mausta riippumatta ? :rock:

Just mussutan patukkaa, jossa prodee 50g (maito&hera - ei gelatiinia), hiilareita 9.6g

:thumbs:

ak8400 sanoi:
eikö joku firma nyt vois tehä semmosta patukkaa jossa ei olis 30-40g prodee eikä jotain 75% sokeria, itse ostaisin varmasti, mausta riippumatta ? :rock:
Tarkoitat varmaan, että OLISI 30-40g prodee? ;) Tokihan sellaisia voisi tehdä, mutta maku olisi varmaan lähellä pahvia :) Varma myyntimenestys :thumbs:

Taby sanoi:
Tarkoitat varmaan, että OLISI 30-40g prodee? ;) Tokihan sellaisia voisi tehdä, mutta maku olisi varmaan lähellä pahvia :) Varma myyntimenestys :thumbs:
Heh, oikein arvasit ;) Meni vähän senat sakasin ..

Juon tällä hetkellä tätä xl:ää ja ihmettelen vaan että miks ei tämmöstä vois tehdä patukkamuotoisena, makuhan tässä on maan mainio ja samoin on ravintoarvot :hyper:

Niin niin, mutta onko tohon pakko lisätä joku 50g sokeria että pysyy kasassa ? :jahas: Noh, itse en tiedä tarkemmin miten noita patukoita valmistetaan tai mitä se vaatii, teoreettista ajattelua vaan..

Kuitenkin jos fastin miehet tätä lukee ... :thumbs:

sokeria lisätään varmaan sen takia, ettei se sidosaine mikä sitä proteiinia pitää kasassa maistuisi niin kamalalta. Ja suklaakuorrutuksenhan siihen kaikki kuitenkin haluavat

Niin, ja tuli kans mieleen tosta xl:stä se että siinähän on joku 0.5l juotavaa jolloin maku on kohdallaan, jos tohon lisäis vaan joku 0.5dl vettä niin että painoa tulis about saman verran kun patukassa vois maistua vähän .. erillaiselta (en ole kokeillut). Noh, ideana hyvä :)

tiny_tinman sanoi:
Tuli mieleen, käykö joku protskupatukka palatukseen? Esim vaikka Hy-Pro? Ei sillä että tuota käyttäisin mutta aloin vaan miettimään.
Iha liia hitaasti imeytyy..

Suositut

Back
Ylös Bottom