Proteiinijuoma ällötys

Re: Paskasta paska olo

Kerropa lyhyesti Jouni miten kreatiini valmistetaan, mistä ne raskasmetallit siihen tulevat. Tosiaan ihmetyttää jos esim. prismassa myytävässa "suomalaisessa" kreatiinissa on raskasmetallijäämiä merkittäviä määriä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiinista

Yritän saada jo aiemmin lupaamani kreatiiniaiheisen haastattelun forumilaisten luettavaksi. Kyse on valitettavasti ollut vain ajankäytöstä, sillä minulla menee nettikaupan riennoissa joka päivä aamusta iltaan. Ja sehän se on tarkoituskin.

Sarkastinen sivuhuomautus: Tietysti kun sitä on jo vanha ja kärttyisä mies, niin ihmettelee nuoria ja fiksuiksi kehuttuja kavereita, jotka eivät ole vielä vuonna 2003 itse ottaneet selvää vuodesta 1994 markkinoilla olleesta urheiluravinteesta, kreatiinista, mutta käyttävät sitä. Internetistä saa tietoa varsin helposti, hakusanoiksi voi pitkän miettimisen jälkeen repäistä vaikkapa creatine. Jos oikein hurjaksi äityy, voi kokeilla sanaa CreaPure. Kreatiinista on myös julkaistu yli 400 tutkimusta, joista ainakin muutaman luulisi löytyvän helposti erilaisista urheiluravitsemukseen liittyvistä yhteyksistä.

Söin juuri loppuun paketin FASTin kreatiinia ja ei se kyllä oikein nesteeseen liuennut. Vesilasiin kun koitti sekoittaa niin reunoilla ja pohjalla oli kiteitä ikään kuin sokeria olisi yrittänyt sekottaa kylmään veteen.

Re: Re: Paskasta paska olo

Originally posted by IJK
esim. prismassa myytävässa "suomalaisessa" kreatiinissa on raskasmetallijäämiä merkittäviä määriä.

Erästä tuohon kuvaukseen sopivaa tuotetta mainostetaan näin: "maailman puhtainta UltraPure -laatua, joten voit olla varma sen turvallisuudesta ja tehokkuudesta.".

Toisaalla päin internetiä kirjoitetaan Ultrapuresta tällätavalla: "Ultrapure™ creatine is the new millennium purity standard manufactured in Europe by DSM Chemicals. They surpassed the concentration and purity of Creapure™ creatine, previously the only impurity-free creatine."

Eli jos inttter net ei ole väärässä niin tuota uskaltaa syödä? :rolleyes:

On tullut kans koitettua sitä sun tätä proteiinia. Oli maku mikä tahansa, niihin kyllästyin ennenpitkään, eikä ollut kovinkaan vatsaystävällisiä, kunnes kokeilin ProPowerin suklaa-karamelli makuista heraa ja täytyy sanoa, et aivan :5:

Re: Kreatiinista

Oletan Jouni että tarkoitat minua. En käytä enkä ole antanut ymmärtää käyttäväni kreatiinia. Internetin hakukoneilla en löytänyt tietoa kreatiinin valmistuksesta. Tiedätkö sinä mistä/miten sitä valmistetaan? Oletan että sitä jauhetaan vanhoista auton akuista jos siinä kerran voi olla raskasmetalleja niin paljon että ne muodostavat sakkaa sekoitusastian pohjalle.
;)

Lasket varmaankin leikkiä

Voit naputella esim. Altavistaan CreaPure, ja kreatiinimateriaalia tulee esiin vähän perkeleesti. Degussan sivuilla on esim. lueteltu 45 kreatiiniin liittyvää huippututkimusta, selostettu valmistusmenetelmät ja epäpuhtaudet, annettu käyttöohjeet ym. ym. Myös kreatiinin historiaa on vähän valotettu.

Olet muuten aika kiinnostunut jauhamaan aiheesta, joka ei sinua kiinnosta.

Re: Paskasta paska olo

Originally posted by Jouni Virtamo
Jos esim. kreatiini valuu Powerhousun sheikkerin pohjalle, pitäisi jo hälytyskellojen soida. Puhdas kreatiini liukenee nesteeseen eikä valu mihinkään. Raskasmetallit ja muu paska siellä sinun purkkisi pohjalla lilluvat. Oletko aivan pöljä?

Sinä se taidat varsinainen torspo olla. Jos sinne pohjalle valuu ne kaikki raskasmetallit, niin mun kreatiini on 100% raskasmetalleja. Käytän fastin puhtaaksi kehuttua kreatiinia. Mutta ei se kovin puhdasta taida olla jos Jouni niin sanoo. Sulle on taidettu myydä perunajauhoja. Ne liukenee veteen. Ykskään kreatiini jota oon koittanu, ei oo liuennu.

Re: Re: Paskasta paska olo

Originally posted by Powerhousu
Sinä se taidat varsinainen torspo olla. Jos sinne pohjalle valuu ne kaikki raskasmetallit, niin mun kreatiini on 100% raskasmetalleja. Käytän fastin puhtaaksi kehuttua kreatiinia. Mutta ei se kovin puhdasta taida olla jos Jouni niin sanoo. Sulle on taidettu myydä perunajauhoja. Ne liukenee veteen. Ykskään kreatiini jota oon koittanu, ei oo liuennu.

Niin tai täytyyhän sen olla maailman puhtainta kun Fast niin sanoo.

Re: Re: Re: Paskasta paska olo

Originally posted by Mike
Niin tai täytyyhän sen olla maailman puhtainta kun Fast niin sanoo.

En mä niinkään sanonu. Mutta jos kaikki mikä valuu pohjalle on raskasmetalleja, niin siinä fastissa ei muuta ookkaan.

Kreatiini kyllä liukenee veteen (kokemusta vain CreaPuresta), mutta ei ei kovin helpolla. Ensinnäkin nestettä tarvitaan runsaasti n. 5dl, johon 5g kreatiinia. Lisäksi neste pitää olla hieman lämmintä sellaista haaleaa tai käden lämpoistä. Itse lämmitän tuota 5dl lasillista vettä 1min mikrossa niin tulee juuri sopivaa. Kun kreatiini on kokonaan liuennut nesteestä tulee täysin kirkasta eikä mitään sakkaa todellakaan näy. Monet saavat (minäkin sain) kreatiinista vatsanpuruja jos se ei ole kunnolla liuennut nesteeseen.

Originally posted by XTR
Kreatiini kyllä liukenee veteen (kokemusta vain CreaPuresta), mutta ei ei kovin helpolla. Ensinnäkin nestettä tarvitaan runsaasti n. 5dl, johon 5g kreatiinia. Lisäksi neste pitää olla hieman lämmintä sellaista haaleaa tai käden lämpoistä.

Nonni. Siinäpä se. Ite laitan aina palautusjuoman sekaan. Salilla kylmät vedet päälle ja heti naamaan. Välipäivinä teen niin että kippaan suoraan lusikasta suuhun ja vettä päälle. Ei mee ainakaan yhtään hukkaan.

Sama homma se on kreatiinin sekoittuvuudessa kylmään veteen kuin esim. suolan tai sokerin, ei kaks jälkimmäistä sekoitu kylmään sitten millään (täysin), mutta jos ottaa sellasta kädenlämpöstä vettä niin menee kreatiinit ihan mukavasti sekasin...en tiiä sitten mikä siinä kylmässä haittaa sekoittuvuutta, mutta kai se joku viisaampi osaa kertoa...

Kyllä se fastikin liukenee jos vettä on tarpeeksi, liukoisuus paranee lämmön mukana kuten muillakin aineilla.
Kai se pohjimmiltaan johtuu lämpövärähtelystä, kemiankirja kertoo lisää jos jotain kiinnostaa.

Muistaakseni joskus testasin liottaa teelusikallisen kreatiinia lämpimään mehulasilliseen ja hyvin liukeni, mutta kun lasin pisti jääkaappiin, niin nesteen jäähdyttyä kreatiini oli taas kiteytynyt lasin pohjalle.

Jaa...ostin just jonkin aikaa sitten ekan heraproteiinijauhepussini. Voi miten HIRVEÄÄ töhkää se onkaan!!!! En pysty nielemään sitä! (Ja vaikka aloittelija olenkin, tämä ei tarkoita että olen yrittänyt pupeltaa sitä kuivana).

Mitä mieltä olette mokoman käyttämisestä kaurapuuron seassa? Että jauhot ja hiutaleet kuumaan veteen jne.? Ainakin tällainen puuro on ollut syötävää, eikä ole aiheuttanut mitään varpusparvia pudottelevia reaktioita.

oma mielipiteeni proteiineistä on se että parasta on whey 3 mutta se maksaa 25 € 900 g jos hyvää halua kanaattaa ottaa sitä.

:thumbs:

Mutta huomattavasti halvempaa on ultra whey joka maksaa 3* 800g 35€ tai ainakin makso mutta se klöntiintyy aika pahasti mutta ei kyllä hintalaatu suhteelta ole huono valinta jää rahaa vielä tähänkin:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom