Proteiinijauhetta ilman keinomakeutusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nadesha
  • Aloitettu Aloitettu
Enpä löytänyt aiheesta keskustelua edes haulla...

Eli: tietääkö kukaan löytyykö tästä maailmasta proteiinijauhetta, jota ei olisi makeutettu lainkaan (maustettu saisi olla koska maustamaton on yök...) tai joka olisi makeutettu ihan oikealla sokerilla?

Mun herkkä vatsani tuntuu menevän solmuun kaikista keinomakeuttajista, toisaalta ilman palkkariakaan ei jaksa treenin jälkeen, joten olen kärsinyt vatsakivut suosiolla, ne menevät kyllä parissa tunnissa ohi. Makeuttamaton jauhe olis silti kiva löytää!

Häh... ainakin kaikki mun syömät perus protskut on olleet makeuttamattomia ja myös maustamattomia. Mutta voihan sitä ite maustaa sitten millä haluaa.

Käsitinkö jonku asian väärin ??

Itekki kyselin tällasta aiemmin ja vastattii että ostaa maustamatonta heraa ja maltoa sitten tekee itte omat sekotukset niistä. (fastin herat ja maltot tunnistaa vihreistä säkeistä)

Jep, suosittelen mäkin tosiaan maustamatonta heraa (jota itsekin enimmäkseen käytän). Sinne vaikka tummaa kaakaojauhetta ja vähän kanelia, halutessaan jotain luonnollista makeutusainetta kuten steviaa tai vaikkapa sokeria. Jos ei halua itse miksailla, niin taitaa olla paras tsekkailla noita massa-tyyppisiä tuotteita tai valmiita palkkareita, sillä niissä on sitten ne hiilarit ja sokerit mukana. Koskaan en kyllä muista itse nähneeni ihan rehellistä sokerilla maustettua heraa.

Btw oletko muuten kokeillut käyttää esim. steviaa makeutukseen?

Jep, suosittelen mäkin tosiaan maustamatonta heraa (jota itsekin enimmäkseen käytän). Sinne vaikka tummaa kaakaojauhetta ja vähän kanelia, halutessaan jotain luonnollista makeutusainetta kuten steviaa tai vaikkapa sokeria. Jos ei halua itse miksailla, niin taitaa olla paras tsekkailla noita massa-tyyppisiä tuotteita tai valmiita palkkareita, sillä niissä on sitten ne hiilarit ja sokerit mukana. Koskaan en kyllä muista itse nähneeni ihan rehellistä sokerilla maustettua heraa.

Btw oletko muuten kokeillut käyttää esim. steviaa makeutukseen?

Stevia on mulle aivan uusi jo sananakin, joten en ;) Täytyypä kokeilla! Mäkin olen ajatellut maustaa kaakaojauheella ja vaniljasokerilla maustamatonta heraa, mutta aika vähissä on makuvaihtoehdot mitä itselle tulee mieleen... Esim Fastin Herassa on vaikka mitä ihania makuja (minttusuklaa, toffee, vadelma, kaikki!) eli valmiit maut miellyttää mua kyllä, mutta keinomakeuttajat ei. Tuossa varmaan on se pointti, että sokerista makeuttajana tulisi huikeasti enemmän energiaa palkkariin, mutta toisaalta, mä taas en sokeria pelkää ;)

Back
Ylös Bottom