Proteiinia vähän tarkemmin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMzz
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Eli tyttöystävälläni on maitoproteiiniallergia ja ehkä myös laktoosi-intoleranssi. Arvelin että heraa kannattaa kuitenkin kokeilla jos se vaikka pelkästään ei aiheuttaisi allergiaa sehän olisi hyvä proteiinilähde salikäynnin jälkeen. Kun epäilys laktoosi-intoleranssista piilee mukana ja halutaan vielä aluksi tietää pystyykö heraa edes käyttämään (eli onko allergian aiheuttava proteiini just herassa, kun herahan on eristetty maidon proteiinista). Jos siinä on laktoosia niin ei sit tiedä reagoiko se laktoosi vai hera siellä mahassa, niin pitää sit olla täysin laktoositon tuote aluksi. Näin mennään kyllä helposti sitten sinne hintaviin luokkiin - hydrolysaatteihin. Ehdotelkaapas tähän jotain suht halpaa heraproteiinia ilman laktoosia. Jos löytyy jo valmiita sopivia palautusjuomia niin niitäkin saa ehdottaa - kunhan muistaa ettei palautusjuoma saa sisältää sitä maitoproteiinia ainakaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaveri joutui jättämään maitotuotteet pois, mut käsittääkseni heraa kuitenkin vetelee. Mites nuo aminodrinkki pussit? taitaa olla myös purkissa. Pussissa hydr.protskua about 20g ja hiilareita about saman verran -tulee tietty hintaa vetästä 2 pussia treenin jälk. Jos jätetään hifistelyt, niin onhan noita lihaksikkaita tyyppejä syntynyt "hitaammillakin" protskuilla. Mites tollanen hera-soija-kananmuna protsku Fenno naturalta(oliko se?) malton kanssa? Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee (muut syömiset, treenit, lepo). Pääasia ettei tuu vatsaväänteitä...

Jos on laktoosi-intoleranssi(niinkuin mulla) niin hera isolaatit ainakin uppoaa ilman mitään oireita. Halvemmat protskut saa sitten kyllä kämpän haisemaan viemäriltä.

Ei ole olemassa halpaa vähälaktoosista heraproteiinia. Isolaattia pitää olla, joista Whey2 taitaa olla ainoana alle 30e/kg, muut aika reilusti yli sen.

Soija olisi yksi hyvä vaihtoehto, jota kannattaa harkita.

cuscus sanoi:
Ei ole olemassa halpaa vähälaktoosista heraproteiinia. Isolaattia pitää olla, joista Whey2 taitaa olla ainoana alle 30e/kg, muut aika reilusti yli sen.

On niitä laktoosittomia suht halpoja nykyään. Ainakin useassa lukee että : Hiilihydraattia 3g joista sokeria 3g. Tämä ei jätä tilaa laktoosille. Näitä on esim. Leader Whey & Nutriplus Best Whey.

P.S : Tiedän että laktoosi on eräänlaista sokeria. Mutta ravintosisällössä puhutaan aina laktoosista ihan laktoosina.

Tuota Best Wheytä muistelen muutamankin kovasti laktoosivaivaisen heille sopivaksi kehuneen. Se ei vain tosiaan ole kovin halpaa, nopean googletuksen tuloksena kilohinta huitelee jossain 28 euron vaiheilla...

Tässä olen itsekin laktoosi-intolerantikko ja tässä olen vedellyt tuota leaderin vaniljan makuista heraa. Mitään vatsavaivoja ei ole siinä ilmennyt. Pari kertaa olen veljeltä lainannut best wheytä eikä siinäkään ole ruvennut vatsa kramppaamaan. Ihmettelen vain että miksi kummankaan tuotteen pakkauksessa ei lue "vähälaktoosinen".

Mulla ainakin on ollut vatsa aika nirso eri prodeille. Joku vähälaktoosinen on saattanut hieman aiheuttaa oireita jos varsinkin olen ottanut sitä tyhjään vatsaan kun taas joku toinen vähälaktoosinen taas ei mitään oireita. Joku 1g/100g laktoosia ei tunnu missään mutta joku 4g/100g alkaa jo hieman oirehtimaan joissakin tuotteissa ja toisissa taas ei.
Olen huomannut viellä että jos otan kuituja sen proden kanssa niin oireet viellä vähenevät.
Markkinoilla on jokunen hera/soija isolaatti ainakin joissa laktoosi 0 joten kävisikö sellainen?

Juu kyllä esim hera+soija kävisi hyvin kunhan ei sitä laktoosia olisi hirveesti yli 1g/100g. Pitää tsekata noi kertomanne tuotteet tässä kans. Tosiaan en usko että ko. henkilö viitsii hirvittävästi panostaa siihen palautusjuomaan niin halpaa pitäs olla. Heran osuus ei varmaan tarvii olla suuri kunhan se täydentää sen puuttuva osan tuosta soijasta.

Driamer sanoi:
Tässä olen itsekin laktoosi-intolerantikko ja tässä olen vedellyt tuota leaderin vaniljan makuista heraa. Mitään vatsavaivoja ei ole siinä ilmennyt. Pari kertaa olen veljeltä lainannut best wheytä eikä siinäkään ole ruvennut vatsa kramppaamaan. Ihmettelen vain että miksi kummankaan tuotteen pakkauksessa ei lue "vähälaktoosinen".

Samaa itse katselin myös. Kaikissa muissa heidän tuotteissaan isolla "LAKTOOSITON" tai "LAKTOOSIA VAIN 0,1%". Best wheyssä ei mainita laktoosista mitään. Omituisia markkinointimiehiä, jos jättävät tuotteesta positiiviset puolet kertomatta.

Ainakin Hera 80 proteiinissa on sen verran laktoosia, että pistää mahan kipeäksi. Siksi otan aina 2-3 laktaasientsyymitablettia sen kera. Sama juttu protskupatukoiden kanssa.

Tomppa85 sanoi:
Ainakin Hera 80 proteiinissa on sen verran laktoosia, että pistää mahan kipeäksi. Siksi otan aina 2-3 laktaasientsyymitablettia sen kera. Sama juttu protskupatukoiden kanssa.

Niin mutta siinähän lukeekin että 100g sisältää 5g hiilihydraattia joista 3.5g on laktoosia.

tekeeköhän tolla boosmannin halvalla heralla mitään jos vatsa kans alkaa temppuileen laktoosissa sillä sivulla mainitaan
"HERA auttaa tehokkaasti palautumaan raskaista urheilusuorituksista, sekä mahdollistaa lihasten ja voimaominaisuuksien kehittymisen. HERA:n rasvapitoisuus on erittäin alhainen, n.4,5%. Tuotteessa on laktoosia n.10%, mutta laktoosi-allergiaa sairastavat pystyvät yksilöllisesti tuotetta käyttämään." toi nyt ainakin olis halpa vaihtoehto tiedä sitte kuinka oikeasti toimii laktoosittomilla käyttäjillä.. kuullut joskus salilla et olis ihan ok jauhoo hinnasta huolimatta.. tie sitten ku itellä ei maito tee mitään vaikka jois 10 litraa päiväs

cuscus sanoi:
Itse olen ostanut Pakkis-kaupasta noita reilun kahden kilon purkkeja jollain päälle neljällä kympillä ja on saanut hyvänmakuista ja vähälaktoosista. Toki siinä on ollut se -10% VIP-alennus mukana. Minulle ei maksettu tästä kirjoituksesta mitään :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom