Proteiini ja vatsakivut?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ruoasta olisi kysyttävää.

Olen elellyt vuosikaudet aivan älyttömällä ruokavaliolla; about 70% hiilareita / 20% rasvaa / 10% proteiinia (joo, kyllä se on mahdollista...) :nolo: Voitte kuvitella ettei treenikään sitten ole ollut erityisen tavoitteellista, saati tuloksekasta.

Nyt olen ihan tietoisesti alkanut lisäämään tota proteiinin määrää, tavoitteena edes se 1,5 g / painokilo. Mutta ongelmaksi on noussut se, että vähänkin "isommista" satseista - esim. broilerin rintafile ja 100 g raejuustoa samalla aterialla - seuraa ihan hirveitä vatsakipuja ja närästystä.

Voiko toi vatsakipu todellakin johtua "isosta" proteiinimäärästä, muutakaan selitystä en ole keksinyt. :confused:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaisko vaihtaa tuota ruokavaliota silleen varovasti pitemmällä tähtäimellä. Eiköhän se oo ihan tavallista, että äkilliset ruokavaliomuutokset voi aiheuttaa vatsan väänteitä. Jos ei esim. koskaan syö kasviksia, ja jossain terveysvillityksessä alkaa yhtäkkiä syödä puoli kg päivässä, siitäkään ei hyvä seuraa :jahas: vaikka kasvisten syöminen on varmasti terveellistä. Siis vähin erin uusille urille.

Mulla on sama ongelma, tuli jo hetkellinen paniikki, että "Apua, nyt mun munuaiset posahti!?", kun tuli joskus aikoja sitten luettua jokin lehtijuttu, jonka sanoma täälläkin näköjään on kumottu. Mutta, olen nyt pitänyt pari päivää taukoa lisäproteiinista, ja ajattelin aloittaa huomenna uudelleen, nyt vielä pienemmällä annoksella. Siedätyshoidolla on päästy pahemmistakin oireista eroon, enkä taatusti edes ole allerginen riisi- tai soijaprotulle.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom