Proteiini/Hiilarit/Rasva määrät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mazonx
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkotus olis nyt saada itellä toi ruokavalio kuntoo.

Alotetaan linkkaamalla kuva mitä syön/söin tänään, treenipäivänä (sis. töissä tehdyt jutut) ~3172kcal - 181cm - 82kg - 21v

Kuva

Eli tossa nyt on mitä sain aikaseks. Rasva kaadetaan pois jauhelihan paisto vaiheessa joten en tiedä kuinka paljon se sit poistaa tota g määrää.
Itse olen loppujen lopuksi aika tietämätön ja kiinnostunut mitä tarvitsee päivittäin kuinka paljon, olen kyllä lukenut jonkin verran mutta olen niitä ihmisiä ku ei jaksa ettii 300 sivuu läpi löytääkseen "vähän sinnepäin" vastauksen. Sen verran olen lukenut että rasvaa n. 20-25% päiväs, ja hiilareita joku 40-60% ja loput protskuu.

Mulla olis tarkotus käytännössä rakentaa isommat lihakset, vähentämällä rasva% mahd paljon, jos edes mahdollista normaalisti.
Syön säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä ja 4-5 kertaa viikos salilla bodaamas.

Diettii ajattelin sit joskus vuodenvaihteessa. Pitäskö sitä vaa bulkkaa reippaasti ja vuodevaihteessa diettaa kesäks?

Rakentavaa krittiikkiä kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
100-150g proteiinia pois, 30-40g rasvaa pois, loput kaloreista hiilareilla. Hiilareista mahdollisimman vähän fruktoosista/laktoosista jne. "ei niin hyvistä lihasten käyttöä ajatellen" olevista hiilareista. Älä bulkkaa, vaan pyri vain lieviin plus kaloreiin ja ajoita syömisiä treenin ympärille.

40/30/30 H/R/P on kyllä itsellä todella toimiva bulkkausmakrojakauma joten menisin tuolla kyllä. Ja oikeastaan sillä mennään juuri nyt.

Katsoin killiin, proteiinit ja hiilarit päittäin. Eli lisää hiilaria ja vähemmän proteiinia. Maltoa ja perunamuusia kehiin niin hyvä tulee.

Ihan asiasta kukkaruukkuun, eikös treenin jälkeen olisi hyvä saada nopeasti imeytyvää hh:ta ja fruktoosi nimenomaan imeytyy nopeasti? Joten en itse suosittelisi niinkään välttämään sitä, esim. itsellä on tapana kovan treenin jälkeen vetästä kunnon lasti banaania naamaan, jotta saa hiilaria myllyyn :D

Ei tarvi ihan noin paljon välttämättä tota prodee olla joten siitä voi ainakin jonkun verran karsii pois. juuston voi vaihtaa vähärasvasempaa ellei oo ihan must saada just tota, esim polarin 5% juustoo. Ei lähe pahemmin rasvaa paistovaihees jos nopee valutat vähä turhii pois eli suosiolla vaa vähärasvasempii vaihat, esim 10% tai sitte ostat kanaa mikä EI oo marinoituu. Noiden jälkee sulla ei paljoo jää kaloreit ni voit lisää tota spagettii tai jotai muuta hiilarii(esim malto treenin jälkee) tohon iha reippaasti. Se vaan mietityttää että millon vedät tosta mitäki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom