promillelaskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Make
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei taida ihan pitää paikkaansa. Laivalla ollessa olisin muka ollut 4.0 Promillen humalassa, eli käytännössä kuollut.

Joko mä oon täysin pilalla tai toi laskee väärin:

pariin otteeseen ois ollu promilleja 6!!! Ja juhannuksenakin 3,8 ja olo oli kyllä ihan selkee ja hyvä... :confused:
Ootin iltapäivään asti ennen ku ajoin kotiin ja sen mukaan sillonki ois ollu vielä 1,8... Oonkohan mä ite laskenu väärin :D

Heh.. Kunnon kännien jälkeen sais odotella puolitoista vuorokautta. Kyllä se mittari jo yleensä puolenpäivän jälkeen näyttää sallittuja.

Kerran oltiin siskon miehen kanssa veneilemässä ja juotiin siinä hiljalleen ajellen kumpikin 9 nelosta noin 3 tunnin sisään.
sitten menimme suomenlinnan ravintolaan ja joimme siellä noin 4 isoo tuoppia kumpikin parissa tunnissa. eli olin yhteensä juonut 9plo nelosta ja 4 tuoppia eli yht noin 15 plo/5 tuntia.
No lähimme siitä veneellä takas ajelemaan ja rannikkovartiosto pysäytti, kun veneen valo oli mennyt pimeeksi ja näkivät et oltiin otettu joten puhallutti mut . Mittari näytti 0.9% . Ne soitti kyttäveneen puhaluttamaan kun eivät itekkään uskonut lukemia . kytät puhallutti noin 15min kuluttua ja niitten mittari näytti 0.8%.
Olen kuulut että kaikilla ei toi puhallustesti näytä oikein.
Johtuu kuulemma siitä että se mittaa keuhkoverenkierrosta ja toisilla se alkoholi ei vaan jostain syystä jää keuhkoverenkiertoon niin vahvasti.
En sit tiiä, mut jos 15plo joista vielä 9 on nelosta juo 5 tunnissa , niin kyl luulis olevan enemmän kuin 0.8%. Ainaskin taulukon mukaan

Ton laskurin mukaan olisi pitänyt olla 2.8% jurrissa

Ps: %=Promillee , leikisti:david:

2 pulloa jos pihvin kanssa juo viiniä niin 5.0 promillen humala...

Ja mä kun luulin että viini on viisasten juoma

Jospa tuo laskuri olettaa, että kaikki juomat kaadetaan kerralla alas kurkusta. Normaalistihan kossupullon juomiseen menee monta tuntia ja näinollen ne ensimmäiset hörpyt on jo hävinneet kehosta kun pohjia vedetään -> promillet ei nouse niin korkealle.

Toi laskuri laskee väärin. Se käyttää tilavuusprosentteja painoprosenttien sijaan eli tulokset on pikkasen liian korkeita kuin pitäisi.

EDIT: Eli kun laskurin tulokset kertoo 0.79:llä niin pitäisi olla oikein.

EDIT2: 0.79:llä kertominen ei toimi, jos 'Aloitin juomisen x tuntia sitten' kohdassa on muu arvo kuin nolla. Että semmosta, lopetan tähän :rolleyes:

Hassulta tuntuu että jos 16.00 alat kiskoa 0,5 litraa pirtua ja päkin, oot valomerkin aikaan paljon vähemmän tuupassa kuin jos vetää 28 tuntiin 60 keskaria. Kaipa se sit on niin.

Mä olin pirtusta paljon enemmän kännissä:rolleyes:

Originally posted by paddington
Jospa tuo laskuri olettaa, että kaikki juomat kaadetaan kerralla alas kurkusta. Normaalistihan kossupullon juomiseen menee monta tuntia ja näinollen ne ensimmäiset hörpyt on jo hävinneet kehosta kun pohjia vedetään -> promillet ei nouse niin korkealle.

Eikös maksa kuitenkin polta alkoholia vakionopeudella eli poistumisen suhteen ei ole väliä juoko kossupullon kertarykäisyllä vai pieninä siivuina 4 tunnin aikana, jos maksa vain on koko ajan täystyöllistetty poistopuuhissa?

Eli poistumisaika on vakio, mutta tuota kulloisenkin hetken promillemäärää varten pitäisi tietää jokaisen siivun tarkka nauttimishetki -> laskurit toimivat vain jos lasketaan hetkeä jolloin kaikki alkoholi on poistunut kehosta.

Originally posted by rautalonkka
Mä olin pirtusta paljon enemmän kännissä:rolleyes:

Jep. Koska väkevät nostavat promilleja enemmän kuin miedommat juomat -> enemmän kännissä.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, jos juo nopeasti -> enemmän kännissä.

Ruokailullakin on vaikutusta koska se hidastaa alkoholin imeytymistä huomattavasti verrattuna tyhjään vatsaan juominen.

pirtu

Jos 34kg mies juo 5 l pirtua, siis tunnissa, se on 384.2 promillen kännissä ja todennäköisesti selvillä 2882.4 tunnin, eli tasan 4 kuukauden kuluttua... tai 10000 pulloa nelosolutta (tunnissa, joka tekee muuten 166 pulloa minuutissa) niin se on n. 6% humalassa ja selviää siitä n. 5.9 kuukauden kuluttua!! Uskokaa tai älkää:kippis1:

ei noi laskurit pidä paikkaansa, tai ainakin todella harvalla. Ei kaikki ihmiset tule samasta määrästä samanlaiseen känniin.

Originally posted by Angelica-82
Joko mä oon täysin pilalla tai toi laskee väärin:

pariin otteeseen ois ollu promilleja 6!!! Ja juhannuksenakin 3,8 ja olo oli kyllä ihan selkee ja hyvä... :confused:
Ootin iltapäivään asti ennen ku ajoin kotiin ja sen mukaan sillonki ois ollu vielä 1,8... Oonkohan mä ite laskenu väärin :D

Olet rattijuoppo. ;)

Originally posted by Raven
Olet rattijuoppo. ;)

No niinpä! Ei hitto...Lopetin juomisen hyvä kuntoisena kahelta yöllä ni vaikee uskoo kyllä noita lukemia...No, onneks nyt on alkanu totaalinen juomalakko ni ei tarvi huolehtia :) Ei enää viinaa tälle tytölle -ei ainakaan piiiiitkään aikaan.

Regatassa kahden päivan juomisen(40h) jälkeen ton mukaan oisin ollu vielä 17promillen kännissä:kippis1:

Todellisuudessa puhalsin enää 0,7 su aamulla klo 10...hepsheps-hyvä testi:jahas:

Originally posted by Raven
ei noi laskurit pidä paikkaansa, tai ainakin todella harvalla. Ei kaikki ihmiset tule samasta määrästä samanlaiseen känniin.
Ei tule ei mutta kyllä kahden samankokoisen samaa sukupuolta olevan henkilön promillemäärä periaatteessa pitäisi nousta samaan.. Mutta eriasia kuinka ne promillet vaikuttaa.. esim toinen pystyy kävelemään käsillä 2.5 promillen kännis ja toinen ei pysy edes jaloillaan...

Siitä oon samaa mieltä että toi laskuri laskee päin vittua..

Laskekaa tällä kaavalla jos haluatte vähän paremman tuloken:

Nautittu alkoholimäärä grammoina/Nestetilavuuskerroin*Paino kiloina

Nestetilavuuskerroin on naisilla 0,66 ja miehillä 0,75
Keskiolutpullo on 330g*0.045=14,85g

EDIT: Tuossakaan ei oo otettu huomioon aikaa joka kuluu alkoholin nauttimiseen eli vastaus on se jos joisit kaikki samalla sekunnilla..se siis pitää ottaa huomioon..

Hieno taiteenlaji tuo humalatilan arviointi laskemalla. Hommahan toimii käytännössä siten, että isketään ohjelmaan jonkinlainen sumea arvio edellisillan tapahtumista, katsotaan kelloa, mietitään aikataulua ja järkytytään. Sitten alkaa homman herkkäviritteisin vaihe eli siftataan määrää alaspäin ja aikaa ylöspäin niin kauan että saadaan ajokuntoon oikeuttava tulos. Sitten vaan menoksi. :kippis1: :rolleyes:

Originally posted by Äijä
Hieno taiteenlaji tuo humalatilan arviointi laskemalla.

Juu... Meilläpäin ensin lasketaan tyhjien pullojen perusteella, jonka jälkeen nauretaan, että ollaan muka vielä kahden promillen humalassa. Tämän jälkeen etsitään lähin poliisisetä - puhalletaan pilliin ja huomataan, että nollaahan se taas näyttää. :thumbs:

IMO: kaipa noi kaavat on väsätty sen mukaan, että kenenkään maksa ei ainakaan hitaammin enää voi polttaa tuota alkomahoolia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom