MC Aropupu sanoi:
Onko noilla todistuksen numeroilla sitten väliä presidentinvaaleissa? Ei kai sinänsä, mutta kyllähän ehdokkaiden taustojen tunteminen auttaa arvioimaan heidän nykyisiä toimiaankin.
Mä nyt jatkan sulle "vittuilua", vaikka sä et siihen enää lähde. Oot varmaan jo kuitenkin luopunut siitä "objektivisuuden" käsitteestä ittekin, kun kattoo noita sun posteja ja mihinkä asioihin kiinnität huomiota?
Kiva yksityiskohta tääkin tietysti on, mutta niin kun itsekin sanot, ei kerro kyllä yhtään mitään ajatellen näitä vaaleja. Henkilökohtasesti olen sitä mieltä, että melkeinpä ainoat yleishyödylliset aineet mistä kannattaa niitä kymppejä lukiosta olla, on kielet ja historia. Ellei sitten etukäteen tiedä, että esim. matematiikka tai jotkut reaaliaineet tukee sitä tulevaa ammatti- tai opiskelualaa.
Halosella kymppejä siis "uskonto, biologia, maantiede sekä sielutiede ja filosofia". Voin kyllä omalta kohdaltani sanoa, kun on juurikin maantiedosta ja biologiasta 10 lukion päästötodistuksesta, että niillä ei tee hevonvittuakaan. Ei edes yleissivistävältä kannalta. Se on sellasta nippelitietoa, josta olennainen tarttuu jo ihan käytännön elämässä ja sen turhan unohtaa jokatapauksessa. Siis ainakin se seiskan ja kympin taso ero. Hyvähän niistäkin tietysti jotain tietää.
Jos tällä taas viitataan johonkin ahkeruuteen, niin oon siinäkin eri mieltä. Kyllä noi myöhemmät meriitit kertoo siitä enemmän. Että on panostanut siihen mitä aikoo ammatikseen tehdä. Arvostelen tässä samalla itseänikin, mutta henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että lukioaikana on ihan turha ressailla niiden kurssien kanssa. Jälleen sillä varauksella, että esim. pyri opiskeleen teknilliselle alalle, jossa hyvä olla matematiikka hanskassa.
Itte annan enemmän arvoa tolle Niinistön kympille liikunnasta. Se osottaa mun mielestä, että kaveri on keskittyny nuoruudessa olennaiseen...:kippis1:
edit: Halonen punasessa langassa =>
http://ra.yle.fi/ramgen/tv2/a2/puna240106.rm
edit2:
MC Aropupu sanoi:
Tarkoitin sitä, että jos joku nykyään saa 6,5 keskiarvon lukion päästötodistukseen, niin se hyvinkin suurella todennäköisyydellä tarkoittaa sitä, ettei älli riitä oikeustieteelliseen. Jos on yhtään lahjoja, niin noin huonoa keskiarvoa ei nykyään saa käytännössä mitenkään, vaikkei juurikaan panostaisi koulunkäyntiin.
Aivan järkyttävää paskaa ja toivottavasti tiedät sen itsekin. Tottakai voi saada kuinka huonon todistuksen tahansa, mikäli homma ei vaan nappaa. Ei sillä lukiotasolla ole mitään tekemistä älyn kanssa. Ne asiathan nyt voi opettaa vaikka simpanssille ajan kanssa. Näin se vaan on.
Vanhoja voidaan penkoa ja ne Halosen säätämiset kertoo aika paljon enemmän kyseisestä henkilöstä, varsinkin kun niistä nähdään jäänteitä vielä nykyaikana. Mä en todellakaan tajua, mitä viittauksia sä vedät Niinistön älykkyydestä tai edes ahkeruudesta jonkun lukiotodistuksen perusteella. Siitä ei todellakaan saa väännettyä minkäänlaista ristiriitaa tähän päivään.