Presidentinvaalikeskustelu: Niinistö vai Halonen?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MC Aropupu sanoi:
Siis WTF???????? 6,5 keskisarvo?????? Onko tuolla aikanaan päässyt oikeustieteelliseen sisään? Vai eikö lukion todistuksella ollut tuolloin vaikutusta opiskelupaikkaa haettaessa?
Eipä se nykyäänkään ratkaisevaa ole. Jos kirjoitat neljä ällää, joista kaksi esim. reaalista ja pitkästä matematiikasta ja saat fysiikasta ja matematikasta 10:n niin se toki auttaa.

Yliopistoihin pääsee paskoillakin papereilla, jos vain on kykyä itsenäiseen rationaaliseen ajatteluun ja/tai helvetisti intoa päntätä kirjoja. AMK-paikkaa haettaessa noita syynätään paljon enemmänkin, toki paskoihin amkkeihin pääsee oikeastaan laittamalla nimen paperiin.

Nimim. kauppat.yo, joka ei olisi päässyt yhteenkään hakemaansa ammattikorkeaan. (En tosin olisi mennyt, vaikka olisin päässytkin)

MC Aropupu sanoi:
Siis WTF???????? 6,5 keskisarvo?????? Onko tuolla aikanaan päässyt oikeustieteelliseen sisään? Vai eikö lukion todistuksella ollut tuolloin vaikutusta opiskelupaikkaa haettaessa?

Ainakin nykyään jos olet tarpeeksi hyvä pääsykokeessa ei ole paljon väliä. Jos on hyvä todistus pärjää paskemmalla pääsykokeella. Näin siis hum. puolella, tiiä sitten onko eri juttu tuolla muualla.

Minä olen luullut, että aikaisemmin tuo pääsykoe on ollut hyvinkin merkittävä osa opiskelupaikkaa haettaessa ja että vasta viime aikoina olisi alettu antamaan enemmän painoarvoa pääsykokeille. Mutta ilmeisesti 60-luvullakin on sitten päässyt myös huonolla todistuksella yliopistoon.

Onko tuohon aikaan 6,5 keskisarvo ollut parempi kuin mitä se on nykyään? Ainakin huomattavasti pienempi osa kävi 60-luvulla lukion kuin nykyään. Ilmeisesti numerot on kuitenkin jaettu suunnilleen samalla hajonnalla kuin nykyään, eli tuolloisen 6,5 keskiarvon oppilaan keskiarvo olisi nykyään korkeampi? Nykyään, jos yhtään yrittää opiskella ja saa lukion päästötodistukseen 6,5 keskiarvon,, niin ei taida olla oikeustieteelliseen mitään asiaa.

Onko noilla todistuksen numeroilla sitten väliä presidentinvaaleissa? Ei kai sinänsä, mutta kyllähän ehdokkaiden taustojen tunteminen auttaa arvioimaan heidän nykyisiä toimiaankin.

MC Aropupu sanoi:
Nykyään, jos yhtään yrittää opiskella ja saa lukion päästötodistukseen 6,5 keskiarvon,, niin ei taida olla oikeustieteelliseen mitään asiaa.
Se on ihan sama onko keskiarvo 6,5 ja yo-kokeesta kaikki a:ta, jos hakee pääsykoekiintiöstä, jolloin todistuksia ei huomioida. Ja pääsykoekiintiöstä "joutuu" hakemaan ihan hullun hyvillä papereillakin ainakin Helsingissä.

Vaikea tietysti sanoa mikä käytäntö on ollut vuonna elvis.

Edit:
Onko noilla todistuksen numeroilla sitten väliä presidentinvaaleissa? Ei kai sinänsä, mutta kyllähän ehdokkaiden taustojen tunteminen auttaa arvioimaan heidän nykyisiä toimiaankin.
No just. :lol2: Halosella on ainakin taustat kunnossa...

timberjack sanoi:
Melkone lusmu ollu tuo Niinistö koulussa. 6.5 :lol2:

Ehkä Sale on ajatellut, ettei tällainen peli vetele ja ottanut itseään niskasta kiinni. Nyt äijä on melkein presidentti. Tuosta voisi ottaa muutamat sosiaaliloiset mallia :hyper:

MC Aropupu sanoi:
Minä olen luullut, että aikaisemmin tuo pääsykoe on ollut hyvinkin merkittävä osa opiskelupaikkaa haettaessa ja että vasta viime aikoina olisi alettu antamaan enemmän painoarvoa pääsykokeille.

Taisi mennä sekaisin päästötodistus ja pääsykoe?

Sekin varmaan tosiaan merkkaa, jos sama gaussin käyrä on ollut ja oppilaita murto-osa nykyisestä. Nykyään tuon 6,5 saa sillä, kun ilmestyy kohtuullisen usein tunneille. Jos jaksaa vähän lukeakin (monissa aineissa riittää ihan sanomalehti)niin saa jonkun kasin keskiarvon.

Oikestaan vähän vituttaa näin jälkeen päin, kun miettii, että kuinka vähällä työllä olisi lukiossa hyviä numeroita saanut, jos nyt vertaa vaikka edes kauppakorkeaankin.

Mun mielestä koulunumerot ovat aika irrelevantteja asioita, kuten muutenkin monet aikaisemmat saavutukset. Toki ne jonkin verran voi korreiloida tulevan menestyksen kanssa, mutta ei mua kiinnosta sinänsä onko joku ollut joskus hyvä, vaan onko se nyt hyvä.

lej sanoi:
Sekin varmaan tosiaan merkkaa, jos sama gaussin käyrä on ollut ja oppilaita murto-osa nykyisestä. Nykyään tuon 6,5 saa sillä, kun ilmestyy kohtuullisen usein tunneille. Jos jaksaa vähän lukeakin (monissa aineissa riittää ihan sanomalehti)niin saa jonkun kasin keskiarvon.

Oikestaan vähän vituttaa näin jälkeen päin, kun miettii, että kuinka vähällä työllä olisi lukiossa hyviä numeroita saanut, jos nyt vertaa vaikka edes kauppakorkeaankin.

Mun mielestä koulunumerot ovat aika irrelevantteja asioita, kuten muutenkin monet aikaisemmat saavutukset. Toki ne jonkin verran voi korreiloida tulevan menestyksen kanssa, mutta ei mua kiinnosta sinänsä onko joku ollut joskus hyvä, vaan onko se nyt hyvä.

Samoilla linjoilla. Lukiossa en tehnyt mitään, keskiarvo päästötodistuksessa 7,6, kirjoitin kuitenkin magnan paperit.

Tällä hetkellä kun vertaa opiskelua yliopistossa ja lukiossa, niin lukion opiskelutahdilla en olisi varmaan suorittanut kuin puolet nykyisistä ovareista.

Mutta asiaan, odotan innolla tuota Punaista Lankaa, jos Halonen on laukonut siellä jotain todella ufoa. Toivottavasti ne nostetaan esille muissa vaalitenteissä.

MC Aropupu sanoi:

Mä nyt jatkan sulle "vittuilua", vaikka sä et siihen enää lähde. Oot varmaan jo kuitenkin luopunut siitä "objektivisuuden" käsitteestä ittekin, kun kattoo noita sun posteja ja mihinkä asioihin kiinnität huomiota?

Kiva yksityiskohta tääkin tietysti on, mutta niin kun itsekin sanot, ei kerro kyllä yhtään mitään ajatellen näitä vaaleja. Henkilökohtasesti olen sitä mieltä, että melkeinpä ainoat yleishyödylliset aineet mistä kannattaa niitä kymppejä lukiosta olla, on kielet ja historia. Ellei sitten etukäteen tiedä, että esim. matematiikka tai jotkut reaaliaineet tukee sitä tulevaa ammatti- tai opiskelualaa.

Halosella kymppejä siis "uskonto, biologia, maantiede sekä sielutiede ja filosofia". Voin kyllä omalta kohdaltani sanoa, kun on juurikin maantiedosta ja biologiasta 10 lukion päästötodistuksesta, että niillä ei tee hevonvittuakaan. Ei edes yleissivistävältä kannalta. Se on sellasta nippelitietoa, josta olennainen tarttuu jo ihan käytännön elämässä ja sen turhan unohtaa jokatapauksessa. Siis ainakin se seiskan ja kympin taso ero. Hyvähän niistäkin tietysti jotain tietää.

Jos tällä taas viitataan johonkin ahkeruuteen, niin oon siinäkin eri mieltä. Kyllä noi myöhemmät meriitit kertoo siitä enemmän. Että on panostanut siihen mitä aikoo ammatikseen tehdä. Arvostelen tässä samalla itseänikin, mutta henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että lukioaikana on ihan turha ressailla niiden kurssien kanssa. Jälleen sillä varauksella, että esim. pyri opiskeleen teknilliselle alalle, jossa hyvä olla matematiikka hanskassa. Itte annan enemmän arvoa tolle Niinistön kympille liikunnasta. Se osottaa mun mielestä, että kaveri on keskittyny nuoruudessa olennaiseen...:kippis1:

edit: Halonen punasessa langassa => http://ra.yle.fi/ramgen/tv2/a2/puna240106.rm

edit2:
MC Aropupu sanoi:
Tarkoitin sitä, että jos joku nykyään saa 6,5 keskiarvon lukion päästötodistukseen, niin se hyvinkin suurella todennäköisyydellä tarkoittaa sitä, ettei älli riitä oikeustieteelliseen. Jos on yhtään lahjoja, niin noin huonoa keskiarvoa ei nykyään saa käytännössä mitenkään, vaikkei juurikaan panostaisi koulunkäyntiin.

Aivan järkyttävää paskaa ja toivottavasti tiedät sen itsekin. Tottakai voi saada kuinka huonon todistuksen tahansa, mikäli homma ei vaan nappaa. Ei sillä lukiotasolla ole mitään tekemistä älyn kanssa. Ne asiathan nyt voi opettaa vaikka simpanssille ajan kanssa. Näin se vaan on.

Vanhoja voidaan penkoa ja ne Halosen säätämiset kertoo aika paljon enemmän kyseisestä henkilöstä, varsinkin kun niistä nähdään jäänteitä vielä nykyaikana. Mä en todellakaan tajua, mitä viittauksia sä vedät Niinistön älykkyydestä tai edes ahkeruudesta jonkun lukiotodistuksen perusteella. Siitä ei todellakaan saa väännettyä minkäänlaista ristiriitaa tähän päivään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Neuvostoliitto sanoi:
Taisi mennä sekaisin päästötodistus ja pääsykoe?
Jep, eli siis olen luullut, että aikaisemmin se päästötodistus olisi ollut hyvinkin merkittävä.

Tarkoitin sitä, että jos joku nykyään saa 6,5 keskiarvon lukion päästötodistukseen, niin se hyvinkin suurella todennäköisyydellä tarkoittaa sitä, ettei älli riitä oikeustieteelliseen. Jos on yhtään lahjoja, niin noin huonoa keskiarvoa ei nykyään saa käytännössä mitenkään, vaikkei juurikaan panostaisi koulunkäyntiin.

Se on totta, että sillä ei ole väliä mitä on ollut, vaan sillä mitä on nykyään. Mutta sen päättelemiseen mitä joku ihminen on nykyään, auttaa myös hänen taustansa tunteminen. Jos katsotaan pelkästään nykyhetkeä, niin moni asia voi jäädä huomaamatta. Käsittääkseni täällä on kuitenkin pidetty merkittävänä mm. Halosen taistolaista taustaa ja epäilty sen vaikuttavan hänen toimintaansa ja ajatusmaailmaansa myös nykyään. Niinistöstä on pyritty antamaan kuvaa "kykypuolueen" nopeajärkisenä ja dynaamisena ehdokkaana ja se on mielestäni hiukan ristiriidassa tuon päästötodistuksen kanssa. Tai ainakin tämä antaa aihetta kyseenalaistaa hänestä luotuja mielikuvia.

Ja ei tarvi Kokoomus-jugendin hermostua, edelleenkin olen näistä kahdesta Niinistön kannalla...

training_addict sanoi:
Henkilökohtasesti olen sitä mieltä, että melkeinpä ainoat yleishyödylliset aineet mistä kannattaa niitä kymppejä lukiosta olla, on kielet ja historia. Ellei sitten etukäteen tiedä, että esim. matematiikka tai jotkut reaaliaineet tukee sitä tulevaa ammatti- tai opiskelualaa.

Jos tällä taas viitataan johonkin ahkeruuteen, niin oon siinäkin eri mieltä. Kyllä noi myöhemmät meriitit kertoo siitä enemmän. Että on panostanut siihen mitä aikoo ammatikseen tehdä. Arvostelen tässä samalla itseänikin, mutta henkilökohtasesti oon sitä mieltä, että lukioaikana on ihan turha ressailla niiden kurssien kanssa. Jälleen sillä varauksella, että esim. pyri opiskeleen teknilliselle alalle, jossa hyvä olla matematiikka hanskassa. Itte annan enemmän arvoa tolle Niinistön kympille liikunnasta. Se osottaa mun mielestä, että kaveri on keskittyny nuoruudessa olennaiseen...:kippis1:
Niinhän tuo on. Ei niihin kursseihin panostaminen aina tosiaan hirveästi kannata. Esim. maantiedon, biologian ja historian kurssit olin vetänyt aika puolivaloilla. Sain lähes lukematta (yhteensä ehkä 60 sivua) reaalista E:n ja vastasin useimpiin kysymyksiin siltä pohjalta mitä olin lukenut esim. sanomalehdistä pakolaisuudesta, natsi-kysymykseen vastasin sen perusteella, mitä olin penskana lukenut esim. kirjaston kirjoista. Biologian kysymys käsitteli muistaakseni sitä, että miten kuvassa oleva merilintu eroaa kuvassa olevasta maalla elävästä. Ei jeesus!

MC Aropupu sanoi:
Todistukset ja niiden hankkimiseen tarvittava älli korreloi harmittavan huonosti siihen, että sisäänpääsy useimmille tarkoittaa neljän kirjan ulkoa opettelua ja vastaamista pitkään listaan pääsykokeen (monivalinta-) kompakysymyksiä.
Se on totta, että sillä ei ole väliä mitä on ollut, vaan sillä mitä on nykyään. Mutta sen päättelemiseen mitä joku ihminen on nykyään, auttaa myös hänen taustansa tunteminen. Jos katsotaan pelkästään nykyhetkeä, niin moni asia voi jäädä huomaamatta. Käsittääkseni täällä on kuitenkin pidetty merkittävänä mm. Halosen taistolaista taustaa ja epäilty sen vaikuttavan hänen toimintaansa ja ajatusmaailmaansa myös nykyään. Niinistöstä on pyritty antamaan kuvaa "kykypuolueen" nopeajärkisenä ja dynaamisena ehdokkaana ja se on mielestäni hiukan ristiriidassa tuon päästötodistuksen kanssa. Tai ainakin tämä antaa aihetta kyseenalaistaa hänestä luotuja mielikuvia.
Eikös Saulin tausta tue kaikkein parhaiten tuota "kykypuolueen" ajattelumallia? Itse arvostan tuollaista "itseään niskasta kiinni ottanutta" tyyppiä todella paljon.

MC Aropupu sanoi:
Käsittääkseni täällä on kuitenkin pidetty merkittävänä mm. Halosen taistolaista taustaa ja epäilty sen vaikuttavan hänen toimintaansa ja ajatusmaailmaansa myös nykyään. Niinistöstä on pyritty antamaan kuvaa "kykypuolueen" nopeajärkisenä ja dynaamisena ehdokkaana ja se on mielestäni hiukan ristiriidassa tuon päästötodistuksen kanssa. Tai ainakin tämä antaa aihetta kyseenalaistaa hänestä luotuja mielikuvia.
Hyvä, että olet Niinistö kannalla, mutta kuna ainakin itse muistelen muutaman vuoden takaisia lukioaikoja, niin usein niitä kymppejä kiskovat olivat juuri niitä hattivatteja, joilla ei se iso pyörä kuitekaan aina ihan täyttä kierrosta pyörinyt. Toki mukaan mahtui oikeasti todella lahjakkaita esim. matematiikassa ja fysiikassa.

Mutta lukiossa se korkein taso on kuitenkin vielä sellainen, että se on saavutettavissa, joko järjellä, tai pänttäämisellä/hyvällä muistilla. Veikkaan, että Sauli kuuluu ensimmäisiin ja Tarja enemmän jälkimmäisiin.

Crusader sanoi:
Kurssia pitäisi korjata vähintään sen verran, että tämä massatyöttömyys ei tästä pahene ainakaan. Edelleen kiteyttäisin tämän yhteen lauseeseen: Oletko mieluummin korkeasti palkatulla alalla työttömänä, vai vähän heikommin palkatulla alalla työllistettynä. Kuten mainiosti kirjoittava Littledragon sanoikin, tuolla ~etelälounaassa Suomesta nähden on mm. Unkari, jossa tuotanto maksaa kymmenesosan Suomeen verrattuna. Ne työt valuvat sinne, Kiinaan, ja oikeastaa minne tahansa muualle, ellei tätä hommaa saada korjattua ja pian. Sitten kun ei ole töitä, ei ole verotuloja. Kun ei ole verotuloja, ei ole mistä maksaa hyvinvointiyhteiskuntaa.

Hyviä pointteja ristiretkeläiseltä. Noiden suorittavien töiden lisäksi saattaa koulutetummalla porukallakin tulla jossain vaiheessa mitta täyteen ja siinä vasta verotuloja hävitäänkin. Ai minne he nyt haluaisivat muuttaa?

Viron pääministeri alentaisi tuloveron 18 prosenttiin

ja tietysti tärkein motivaattori:

New York Times: Tallinna maailman paras bilepaikka

:rolleyes:

Niinistöhän on juuri sitä mieltä kuin kaikki muutkin (äänestäjät) ovat. Oikeestinhan Niinistöllä ei ole omia mielipiteitä vaan niitä, joilla yritetään saada ympäripyöreästi kaikki mahdolliset vauvasta-vaariin äänestämään häntä. Tosiasiassa ihmettelen sitä slogania -> Sanoo niinkuin asiat on .

Kumminkin tunttu Saulin mielipiteet muuttua vähän turhan rajusti tilanteen mukaan. 1000 x :david: . NOT A PELIMIES.

jaco sanoi:
Niinistöhän on juuri sitä mieltä kuin kaikki muutkin (äänestäjät) ovat. Oikeestinhan Niinistöllä ei ole omia mielipiteitä vaan niitä, joilla yritetään saada ympäripyöreästi kaikki mahdolliset vauvasta-vaariin äänestämään häntä. Tosiasiassa ihmettelen sitä slogania -> Sanoo niinkuin asiat on .

Kumminkin tunttu Saulin mielipiteet muuttua vähän turhan rajusti tilanteen mukaan. 1000 x :david: . NOT A PELIMIES.
Onkohan whacko nyt sekoittanut Niinistön ja Halosen keskenään. Kyllä toki välillä esim. Keskustan äänestäjien kosiskelu paistaa Niinistöltäkin läpi, mutta muuten kuvaamasi henkilö on Halonen.

Toki lisättynä sillä, että välillä lauotaan vielä päälle suoranaisia valheita.

Nyt on sitten ennakkoäänet annettu. JOKAINEN, joka ei vielä ole äänestänyt laittaa sitten siihen puhelimeensa muistutuksen sunnuntaille puolillepäivin, että muista äänestää. Nyt on kerrankin mahdollisuus saada osaamista maan johtoon!

jaco sanoi:

Niin siis tarkoittanet Halosta kuitenkin? Miten Saulin mielipiteet ovat muuttuneet, onko jotain linkkiä tai "tietoa", konkreettisia esimerkkejä? Ja populismista voidaan syyttää molempia yhtä lailla, mutta tuo kuulemani Halosen mietteistä a-pisteessä kuulostaa kyllä jo aika hurjalta ja pelkäänpä, että se on vielä tottakin (Onko linkkiä kellään?). IMO Niinistö kyllä sanoo mielipiteensä selkeämmin ja kanta aiheeseen tulee selkeämmin kuin istuvalta presidentiltä, jonka punainen lanka jää useinkin sivuun kaikkien globalisaatio ja hyvinvointiyhteiskunta jaaritusten jälkeen.

Mutta mikä juttu toi koulutodistuksen kaivelukin nyt oikein oli; ei siinä mitään, totta kai toimittajat tekee mitä tekee, mutta eikö vaikka oikiksen tenttien tulokset tai gradulla olisi ollut enemmän painoarvoa? Yleensäkin lukiossa ei varsinkaan jätkät jaksa panostaa (Sori yleistys mutta empiirinen havaintoni) ja mielenkiinto kunnolla opiskeluun herää vasta myöhemmin, kuten minulla kauppakorkeassa. Ja tuohon lahjakkuuteen näkisin, että molemmat ehdokkaista ovat molemmat todella päteviä koulutuksensa ja niiden puoleisten näyttöjen saralta.

MC Aropupu--> Eikö nimenomaan taistolaiset kuvitelleetkin olevansa näitä "älykköjä" 70-luvulla, mielestäni vapaan markkinatalouden ja EEC:n kannattaminen tuolloin kertoo, että kyllä niillä jotain on päässäkin liikkunut, vai onko Benkku mielestäsi tyhmä? Mutta menneisyys sikseen, keskitytään nykyhetkeen ja ennen kaikkea tulevaisuuteen. Siksi 3!

Ruokalusikka sanoi:
Alla poimintoja Ylen uutisista viime kesältä tähän päivään.

26.05.2005 Ilmatilan loukkaukset esillä EU:ssa
01.06.2005 Venäjä kiistää ilmatilan loukkaukset
06.08.2005 Suomen ilmatilaa loukattiin Porvoon edustalla
09.08.2005 Halonen kommentoi ilmatilan loukkausta
10.08.2005 Venäjä myöntää ilmatilan loukkauksen
17.09.2005 Venäläishävittäjä maahan Liettuassa
23.08.2005 Venäläiseversti vähättelee ilmatilan loukkauksia
28.09.2005 Putin ei hae kolmannelle kaudelle
16.10.2005 Venäjä ja Yhdysvallat eri mieltä Iranista
24.11.2005 Venäjä tiukentaa otettaan järjestöistä
22.12.2005 Venäjän kiistelty järjestölaki eteni duumassa
30.12.2005 Ukraina ei taivu maakaasukiistassa
01.01.2006 Venäjä alkoi sulkea kaasuhanoja Ukrainalta
04.01.2006 Ukraina (ja Moldova) toivoo EU:n välitysapua kaasukiistassa
18.01.2006 Venäjä vaatii Viroa uuteen rajaneuvotteluun
20.01.2006 Venäjä supisti sähkötoimituksia
21.01.2006 EU: Venäjää ja Kambodzhaa painostettava
23.01.2006 Georgia: Venäjä katkaisi kaasuputken
23.01.2006 Venäjä syyttää Britanniaa vakoilusta

Kaikki yllämainitut uutiset eivät ole suoranaisia uhkia, vaan paremminkin merkkejä epävakaudesta. Juuri nyt ei ole syytä pelkoon, mutta ei ole myöskään realistista väittää, ettei Venäjä voisi olla uhka jopa lähitulevaisuudessa ja päästää sen varjolla puolustusta rappiolle. Päin vastoin, nyt on mentävä Natoon.

Tarja Halonen sanoi sunnuntain Hesarissa Venäjästä sanatarkasti näin: "Tämä Venäjä, mikä meillä nyt on, on historiallisesti kaikkein parhain Venäjä. Ja tämä presidentti Putin, joka meillä nyt on, on tässä mielessä naapurin isäntä."

Tarja Halonen antoi Suomelle hetki sitten tällaiset turvatakuut TV2:n Punaisessa Langassa (vastaus NATO-kysymykseen): "Me sovimme EU:n kanssa, että mihin me annamme apua ja sitten me toivomme, että mekin jotain saamme."

Ja jatketaan listaa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.htm

Ex-vakooja: Venäjä painostaa pian Suomea

Venäjän ja Britannian välille leimahtanut vakoiluskandaali on selvä merkki siitä, että myös suomalaisten kannattaa pitää varansa Venäjän naapurissa.

Näin arvioi IS:n haastattelema KGB:n entinen vakooja Oleg Gordievski. Hän ennustaa, että Suomi joutuu - tavalla tai toisella - Venäjän kynsiin jo seuraavan viiden vuoden sisällä.

Aiemmin KGB:n ja Britannian ulkomaantiedustelun MI6:n kaksoisagenttina toiminut Gordievski vihjaa IS:lle, että Suomen kannattaisi tässä tilanteessa jopa liittyä Natoon.

- Ihan oman tilanteenne ja turvallisuutenne kannalta. Asutte vaarallisen maan naapurissa. Sen näkee jo siitä, kuinka venäläiset ovat kohdelleet muita naapurimaitaan, hän varoittaa.

Gordievski on esiintynyt useissa brittitiedotusvälineissä asiantuntijana vakoiluskandaalin aikana. Venäjän turvallisuuspalvelu FSB väitti toissa päivänä, että neljä Britannian suurlähetystön työntekijää järjesti vakoiluoperaation Moskovan kaduilla. Britannia on kiistänyt väitteet.

Perkele! Meen lataamaan hylsyt ja teroittamaan pistimen.:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom