Elikkäs mitä tarvittavia lihasryhmiä/liikkeitä alan asiantuntijat suosittelevat potkunyrkkeiyä aloitteleville. Kävin joskus vuonna miekka&kivi vähänaikaa kokeilemassa ks.lajia, mutta ei siitä oikein jäänyt siinä iässä kunnollista kuvaa lajin muodosta, mitä osaisi nyt soveltaa lihastietoonsa...jos niin nyt voi sanoa ;)
olen jotenkin jo aloitellut kokeilemaan noita potkuja taas säkkiin, ja voimaa potkuihin olen saanut ihan mukavasti voimailun ohella, mutta se nopeus...
nyrkkeikyä, tai siis säkinhakkausta ja kaverien kanssa sparraamista on tullut jo sen verta harrastettua, että kädet nyt on jo jotenkuten hallinnassa lajin aloittamiseen SUHT hyvältä pohjalta.
venyttelyäkin on aloiteltu ala- keskikroppaan soveltaa ja muutenkin valmistautua tuohon Syksyllä alkavaan Kickboxingiin, mutta kyselen nyt sitten teiltä paremmintietäviltä miten hommaan saisi vielä lisää potkua. :thumbs:
olen jotenkin jo aloitellut kokeilemaan noita potkuja taas säkkiin, ja voimaa potkuihin olen saanut ihan mukavasti voimailun ohella, mutta se nopeus...
nyrkkeikyä, tai siis säkinhakkausta ja kaverien kanssa sparraamista on tullut jo sen verta harrastettua, että kädet nyt on jo jotenkuten hallinnassa lajin aloittamiseen SUHT hyvältä pohjalta.venyttelyäkin on aloiteltu ala- keskikroppaan soveltaa ja muutenkin valmistautua tuohon Syksyllä alkavaan Kickboxingiin, mutta kyselen nyt sitten teiltä paremmintietäviltä miten hommaan saisi vielä lisää potkua. :thumbs:
.Itse kyllä treenaisin koko kroppaa punteilla, mutta pitäisin siitä huolen ettei liian raskailla painoilla ala tekemään liikkeitä, ettei lihaksen elastisuus ja tätä kautta nopeus kärsisi paljoa. Suht pienillä painoilla räjähtäviä toistoja 2-3kertaa viikossa, tää olis sellaista lihaskunnon ylläpitämistä/parantamista, mutta ei kuitenkaan mitään lihasmassan hankintaa.