Postin lähetysseuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Kauanko menee, että lähestysseuranta näkyy verkossa? Sain eilen päivällä (klo.~12.00) tekstiviestin, jossa annettiin koodi ja sanottiin paketti on postitettu. Lähetysseurannan mukaan ei kyllä löydy yhtään pakettia..

Puhe oli järjestää paketti viikonlopuksi mulle, mutta nyt ei taida enää onnistua. Eikäs tuollaisen tavallisen paketin nyt pitäisi päivässä kulkea vastaanottajan lähimpään postiin? Noutolappu tulee päivän myöhässä, mutta lähetysnumeron kanssa pitäisi nouto onnistua?

Millaisia kokemuksia jengillä on postista. Aika paljon on netissä toimintaa haukuttu, mutta itsellä ei vielä ole ollut mitään ongelmaa. Ja jos verrataa Royal Mailiin niin valittamisen aihetta ei ainakaan mulla ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ne yleensä päivässä mene, oliko se KEKU 14 vai 16 paketti? Noissa eroa se että ekaa yritetään jakaa kotiin asti klo 14 mennessä ja jälkimmäinen on postikonttorista noudettavissa klo 16 mennessä. Posti ei kuitenkaan missään anna takuita että ois tossa vuorokaudessa perillä, vaan se niiden aika on muistaakseni kaksi työpäivää.

Mutta eipä noita yleensä kuittailla saapuneeksi kun vähän ennen tota määräaikaa.

Onneksi ite asun niin pienellä paikkakunnalla että yleensä menen vaan postiin ja kyselen onko paketteja tullut :) Lappuhan tulee aina vasta päivän myöhässä kotiin.

Postipaketti 16, ainakin toivottavasti, kun en näin arkena ole päivisin kotona. Mä oon käsittänyt, että paketti lyödään heti seurantaan kun se tulee postiin ja sitten sitä voi seurata missä se luuhaa.

Olen itsekin hakenut seurantanumeron kanssa postista paketteja vaikka itse lappu tipahtaa postin luukkuun myöhemmin. Kun on hätänen kaveri eikä jaksa odottaa. ;)

Kauanko menee, että lähestysseuranta näkyy verkossa?

Hyvin yleisesti kun olen vienyt paketin, niin sitä JJFI-tunnusta lähettäessäni se on näkynyt jo verkossa, eli aikaa kulunut paketin jätön ja verkossa näkymisen välillä n.½h. Parhaimmillaan 15min. (tulee tarkistettua itse tuo tunnus, kun siinä tulee fiboja noiden nollien kanssa helposti)

Itse haen hyvin useasti paketin pelkällä koodilla. Joskus tuntuu, että postin toimitusaika on 3vrk, jollei näin tee... varsinkin tuolta länsirannikolta paketti tulee aika hitaasti, eikä tuo klo 16 ole kuin viitteellinen aika. Jos pikapostia haluaa perille varmasti seuraavaksi päiväksi, niin enemmän on maksettava ja valittava tuo klo 14 jakelu, siinä on se toimitustakuu seuraavaksi päiväksi. (nykyään OVELLE-PAKETTI, vastaanottajan ovelle klo 14 mennessä, lähes kaikkialle.. eli ei taida kattaa jotain pohjoisia syrjäseutuja)

By the way... Vaasasta paketti Jämsään kesti kerran ke-ti välin, Texsasista USA:sta paketti kotiovelle kesti ti-to välin, eli oikeasti about 2vrk 2h (läh. klo 14. saapuminen klo 16), jos hivenen suhteutetaan näitä :D

Ensimmäinen tapahtuma lähetyksenseurantaa taitaa tulla, kun se on saapunut lajittelukeskukseen. Pääkaupunkiseudulla postitoimipaikat tyhjennetään n. klo 16 ja sen jälkeen lähetykset viedään lajitteluun. Eli ensimmäinen viesti tulee illalla. Seuraava tapahtuma tulee seuraavana päivänä, kun lähetys saapuu omaan postitoimipaikkaan. Omien kokemuksien perusteella homma toimii mainiosti ainakin pääkaupunkiseudulla. Useimmin vika on lähettäjäpäässä kuin Postissa.

Kokeilin samaa joskus Jyväskylän Kuokkalan postissa, ja nauroivat mut ulos sieltä. :nolo:

Jeps, pienessä paikkakunnassa on etunsa... esim. soitin tässä about 1kk sitten, että hei... se kirje, minkä jätin niin sisällössä on virhe. Sanoivat, että joo.. tuossahan se, pistetään tuohon pöydälle, niin voit huomenna noutaa sen takaisin :D

Eipä ois onnistunut monessa paikkaa :eek: :rolleyes:

Ensimmäinen tapahtuma lähetyksenseurantaa taitaa tulla, kun se on saapunut lajittelukeskukseen.

Kyllä sinne tulee merkki, että "jätetty postitoimipaikkaan"

Omien kokemuksien perusteella homma toimii mainiosti ainakin pääkaupunkiseudulla.

No ei aina. Useamman kerran on käynyt seuraava kuvio:
pakettia yritetään tuoda kotiin puolenpäivän aikoihin, ketään ei kotona
->jätetään lappu, "noudettavissa postista seuraavana päivänä klo 14 tms. jälkeen"
->paketti on tosiaan jossakin hevonperseen jakeluauton peräkontissa tai muussa limbossa tuon yli vuorokauden ajan eli eivät löydä edes koodilla konttorilta

En tiedä mikä tuossa oikein on, mutta muutaman kerran on ottanut päähän kun on kiireellinen lähetys tulossa ja siihen tulee sitten tuo mystinen ylimääräinen vuorokausi, jolloin oikein kukaan paikallisessa konttorissa ei tunnu tietävän missä se paketti on.

Juu näin on, ellei lähetystä haeta suoraan yrityksestä ja viedä lajittelukeskukseen.

Mulla vissiin on viety suoraan lajittelukeskukseen ja nyt tosiaan ihmetyttää miksi sitä ei näy edes siellä vielä. Toivo on nyt mennyt sen suhteen, että paketin tänään saisin :(.

Ei tämä välttämättä ole kuitenkaan postin syy. Voihan se olla, että paketti on mennyt firmassa postitukseen ja lähtenyt sieltä matkaan vasta tänään.

No ei aina. Useamman kerran on käynyt seuraava kuvio:
pakettia yritetään tuoda kotiin puolenpäivän aikoihin, ketään ei kotona
->jätetään lappu, "noudettavissa postista seuraavana päivänä klo 14 tms. jälkeen"
->paketti on tosiaan jossakin hevonperseen jakeluauton peräkontissa tai muussa limbossa tuon yli vuorokauden ajan eli eivät löydä edes koodilla konttorilta

En tiedä mikä tuossa oikein on, mutta muutaman kerran on ottanut päähän kun on kiireellinen lähetys tulossa ja siihen tulee sitten tuo mystinen ylimääräinen vuorokausi, jolloin oikein kukaan paikallisessa konttorissa ei tunnu tietävän missä se paketti on.

Näin. Olin tämän uhri ainakin semisti tällä viikolla kun telkkarin tilasin. Muilla firmoilla kyllä tuo paketti tuodaan asiakkaalle sopivaan aikaan.

Kiva kuulla että DPD:llä tuleva 30 kg paketti tuleekin kotiovelle Postin tuomana. Ja, että jos ei ole vastaanottamassa kun se tuodaan 10-14 niin sen voi hakea omasta postista. Vittu joo. 30 kg paketti josta olen maksanut kotiinkuljetuksen. :curs:

No, ei siinä mitään. Duunista pois ja himaan odottelemaan, kun toimitusaikakin oli jopa 4h tarkkuudella ilmaistu... :down:

Käyttäkää pakettilähetyksissä Matkahuoltoa. On jopa samana päivänä perillä jos vaan bussireitit ja vientiaika sopii hyvin yksiin. Ja sieltä voin aina soittamalla tarkistaa mihin aikaan on paketti vietävä jos haluaa samana päivänä perille. Ei tietenkään toimi nopeasti ihan kaikista paikoista, mutta suurempien kaupunkin välillä kyllä ja pienempienkin jos osuu noilla bussien runkoreiteille.

Ja se posti on joustamattomuudessaan jotain omaa luokkaansa. Jos viet postiin paketin jossa on se KEKU16 kortti, et saa sitä mitenkään muutettua KEKU14 kortiksi vaan se tulee sittten aikanaan takas ja pitää lähettää uusiks. Tämä käynyt töissä monta monta kertaa. Kaikilla muilla kuljetusfirmoilla onnistuu nuo vaihdot.

Mä tilasin joskus hobbyhallista pesukoneen... ne toi sen Postilla kotiovelle, mutta se jätkä ei ees jeesannut sisään sitä vehjettä. Olihan tuo kiva nostella yksin ja aikamoiset naruviritykset piti kehitellä, että siitä sai kii.

Ei tämä välttämättä ole kuitenkaan postin syy. Voihan se olla, että paketti on mennyt firmassa postitukseen ja lähtenyt sieltä matkaan vasta tänään.

Mulla on käynyt monessa firmassa tolla lailla. Se paketti voi olla ihan hyvin siellä firmassa pakattuna odottamassa että posteljooni sen hakee.

Voi jeesus, että taas on tyhmä olo. Kyllä se paketti eilen illalla on jo mennyt lajittelukeskukseen, mutta minäpä jätin seurantakoodista pari viimeistä numeroa pois. Nämä kaksi numeroa oli tekstiviestissä seuraavalla rivillä "piilossa".

:wall:

No tuskimpa tuo paketti kuitenkaan tänään on noudettavissa, koska lajittelukeskukseen se oli tullut kahdeksan jälkeen..

Kokeilin samaa joskus Jyväskylän Kuokkalan postissa, ja nauroivat mut ulos sieltä. :nolo:

Eihän se iso homma ole niitä lappuja tarkistaa mutta haluavat varmaankin varmistua henkilöllisyydestä niin eivät niitä paketteja yleensä ihan kyselemällä anna. Itse vain käytän postia niin paljon että tuntevat jo :)

Mulla kävi viimeks h&m:n tilauksen kanssa sillei, ettei sitä löytyny sielt hakuseuranansta ennenku vast sitku paketti oli jo Töölössä. Noh eipä siin mitää, nopeesti se sinne tuliki..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom