Postimyynti, palautettu tuote, mutta rahoja ei lupauksista huolimatta ole palautettu

Jylli81

Moderaattori
Mode
Liittynyt
27.11.2002
Viestejä
2 196
Eli kuinka menetellä seuraavassa tilanteessa.

Tilasin eräästä nettikaupasta kaksi antennia ja yhden adapterijohdon postiennakolla. Maksoin tilauksen toki postiin sen noutaessani. Toinen antenni ei sitten ollutkaan tarpeen ja palautin sen postin välityksellä 14 päivän kuluessa ja aivan postimyynnin ehtojen mukaisesti. Rahoja ei vaan liikkeestä ole ko. antennista kuulunut takaisin, vaikka olen laittanut mailia ko. liikkeeseen ja yrittänyt soitellakin useasti(mutta ilmeisesti ole päässyt ko. liikkeen älä vastaa -listalle, kun 4 soittoyrityksestäni eri päivinä ja aikoina on jokainen mennyt vastaajaan). Kerran sähköpostiini jo vastattiin 2 viikon viiveellä ja selitettiin palautukseen tarvittavan tilinumeron joutuneen hukkaan sekä pyydettiin lähettämään sähköpostilla ko. tilinumero uudelleen ja luvattiin palauttaa rahat välittömästi. Tämän teinkin heti seuraavana päivänä, mutta rahoja ei ole kuulunut takaisin, vaikka aikaa on kulunut jo kuukauden verran tuosta ja olen jo yhden sähköpostin verran tuon jälkeenkin kysellyt rahojen palautuksen perään.

Eli kuinka tässä kannattaa nyt menetellä ja minne ilmoittaa asiasta? Meinaa alkaa pikkuhiljaa harmittaa, vaikka vain noin satasesta onkin kysymys.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäköhän liike kyseessä? Jos oot elektronista tilannu niin tiettävästi se firma on vähän huililla nyt


jos ei muuten ala toimimaan niin aina voi laittaa spostia/pirauttaa paikalliselle kuluttaja-asiamiehelle
 
Kuluttajaviraston sivuilta lainattua:


Palautin postimyynnissä ostamani tavaran, mutta en ole saanut rahojani takaisin. Mitä voin tehdä?

Postimyyntiyrityksen on palautettava rahat 30 päivän kuluessa siitä, kun se on saanut peruuttamisilmoituksen. Jos palauttaminen myöhästyy, ostajalla on oikeus viivästyskorkoon korkolain mukaisesti. Mikäli yhteydenotto myyjään ei tuota tulosta, kannattaa kääntyä kuluttajaneuvojan tai kuluttajariitalautakunnan puoleen. Kannattaa myös miettiä kahteen kertaan ennen kuin tilaa tavaraa yritykseltä, joka ilmoittaa itsestään vain postilokeron. Yrityksen tavoittaminen ja rahojen saaminen voi osoittautua hyvinkin vaikeaksi.


Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/...x?wordid=6701687b-f678-48a9-807a-4b49b60acea5
 
Noinhan se menee, kuten Hippa postas.
Toisin voi olla, jos erehtyy tilaamaan joltain suomalaiselta pienyrittäjältä, jolla on kavereiden kesken hyvä maine. Voi mennä puol vuottakin, ennenku jo maksettu tuote tulee paskalaatusena. Ja sit ku sen palauttaa, niin saa vittuilut päälle, ja rahoja saa kysellä takasin. Syitä on monia, esim. eukon piti ne jo palauttaa aikoja sitten yms. paskiaispohjalaasta selkärangatonta selittelyä. Joo, ei kuulu tänne, mutta tiällä soomessa piiri pieni pyörii ja paskaa myydään ku ollaan pohojalaasia ja sattu tuleen laatua.
Saatana, jos joku kusettaa ja tekee täyttä paskaa, niin pohojammaalaset omankylänyrittäjät kavereineen on parhaita kusettajia.
 
Joo, kiitoksia kaikille ohjeista. Tässä kävi lopulta kuitenkin niin mukavasti, että rahat oli palautettu tililleni tuossa 21.12.2009 korkoineen, ennenkuin ehdin edes ottaa kuluttajaneuvojaa puheeksi firman kanssa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom