portit

Joo olen saanut naamat vihreiksi...mutta sitten nopeus.Hain DragonBall z jaksoja ja lataamisnopeus oli n.35kB-55kB.Ja nyt hain 24:n jaksoja nopeus on 55kB-110kB.Eli onko tää nopeus normaali kun mulla on se megan laajakaita?Ja mistä johtuu toi nopeus ero kun mää hain molemmat samalta sivulta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain naamat vihreiksi...nopeus on nytten 55kB-110kB/s.Onko se hyvä nopeus?
EDIT:Kirjotin tän uudelleen kun en nähny edellellistä viestiäni.

1Mbit yhteyden teoreettinen maksiminopeus on 128kt/s. Käytänännössä maksimi on siinä 120kt/s luokkaa, ja tuohon maksimiin on kohtalaisen vaikea päästä, eli voit
olla erittäin tyytyväinen tuosta 110kt/s:stä, ja 55kt ei sekään ole mitenkään huono nopeus, täysin normaali.

Se miltä sivulta haet torrentit ei varsinaisesti vaikuta nopeuteen, ainoastaan se millä nopeudella kyseisen filen omistajat sitä pystyvät sinulle jakamaan. Käytännössä mitä enemmän seedereitä, sitä paremmat nopeudet. Jos seedaamassa on vain muutama kaveri joilla on muutakin tavaraa jaossa, varmaan ymmärrät ettet tule saamaan heiltä kovinkaan suurta kaistaa käyttöösi.

No jos seedereitä ei ole, niin asialle ei oikein mahda mitään, tyhjästä on paha nyhjäistä.
Tuo 99.9% sen sijaan johtuu mahdollisesti aika yleisestä bugista noissa torrentsoftissa. En muista kuollaksenikaan mistä on kyse, mutta käyttämäsi softan sivuilta selviää melko varmasti.

Niin, ja jos tuo seeder käsite ei ole tuttu, seeder = henkilö joka on ladannut tiedoston kokonaan itselleen ja jättänyt softan jakamaan sitä muille, niinkuin hyvien tapojen mukaista on. Valitettavasti ihmiset liian usein sammuttavat clientinsä kun imurointi on valmis, ja näin ollen lataukset jäävät muilla kesken, kuten sinulla nyt. Ole sinä viisaampi.

Routerin porttien avaus

Jahas, jatketaan nyt vaikka tänne... Ongelmia on siis azureuksen ja routerin kanssa...
Azureus ilmoittaa yhteysongelmaa. Lataan pystyn loistavasti, nopeus noin 900kB/s! Mutta lähetyksen kanssa on ongelmia, kukaan ei pysty lataan multa mitään ja naamat on sinisiä (välillä keltaisia). Oon yrittäny tehdä kaikkeni, mutta ei toimi.

Nää ongelmat alko siitä kun tulin Epsanjaan ja netti siis vaihtu. Tästä syystä epilen että ongelmat johtuu mun routerista, koska kaikki muut on säilynyt samana. Routerista pitäis nyt saada portteja avattua, mutta ongelma on se, että miten?? Default gatewayn hain ja yritin yhdistää sillä routerin asetuksiin, ei toimi. Lisäksi purkilla ei oo nimee, ei käyttöohjeita ei mitään... Onko mitään hajua miten näihin asetuksiin voisi päästä käsiksi? Ja milä ilveellä saisin ton azureuksen taas lähettämään?

Jahas, jatketaan nyt vaikka tänne... Ongelmia on siis azureuksen ja routerin kanssa...
Azureus ilmoittaa yhteysongelmaa. Lataan pystyn loistavasti, nopeus noin 900kB/s! Mutta lähetyksen kanssa on ongelmia, kukaan ei pysty lataan multa mitään ja naamat on sinisiä (välillä keltaisia). Oon yrittäny tehdä kaikkeni, mutta ei toimi.

Nää ongelmat alko siitä kun tulin Epsanjaan ja netti siis vaihtu. Tästä syystä epilen että ongelmat johtuu mun routerista, koska kaikki muut on säilynyt samana. Routerista pitäis nyt saada portteja avattua, mutta ongelma on se, että miten?? Default gatewayn hain ja yritin yhdistää sillä routerin asetuksiin, ei toimi. Lisäksi purkilla ei oo nimee, ei käyttöohjeita ei mitään... Onko mitään hajua miten näihin asetuksiin voisi päästä käsiksi? Ja milä ilveellä saisin ton azureuksen taas lähettämään?
millanen nettiyhteys sulla on? mulla on soneran 24M/1M mutta ei silläkään jaa ku maksimissaan 100kt/s.

Niin siis pointti oli lähinnä siinä että onks sulla harmainta aavistustakaan mikä siinä pitäis olla lähetysnopeus kerran oot espanjassa?

millanen nettiyhteys sulla on? mulla on soneran 24M/1M mutta ei silläkään jaa ku maksimissaan 100kt/s.

En tiedä mikä netti tää on, mies sanoi että olis 3 meganen, mut pakkohan tän on olla nopeempi kun tollasta vauhtia tulee. Riippuu myös toi latausnopeus siitä, mistä lataat. Jos on hyvä saitti jossa on paljon jakajia tulee nopeeta...

Kato mitä porttiä käytät Azureuksessa, jotkut operaattorit sattaa kuristaa tiettyjä portteja P2P liikenteeltä...

Oon vaihtanu portin jo kertaalleen, mutta voishan tota nyt vielä kokeilla vaihdella ja kattoo jos löytyisi avonainen. Katoin kyllä et ainut avoin portti olis 24 (telenet??) mutta en nyt tiedä voiko tohon niin luottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom