Portaaliko Pakkikselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Alec sanoi:
tuli tässä vaan mieleen että olisko popup sitten huono ratkasu,sellanen missä ois sitten ne tärkeimmät uutiset?

tosin ongelmanahan tuossa voi olla se että monella selain saattaa estää popupit...

Luulisi että löytyisi joku muukin "tekniikka" kun popupit, eli joku sivu mikä latautuisi ensin ja siitä pääsisi eteenpäin forumille. Tämä siis kun laittaa tän osotteen www.pakkotoisto.com/vbulletin Mä en ainakaan tuota etusivua katso käytännössä koskaan, enkä varmaan katsoisi vaikka muuttuisi minkälaiseksi. Suoraan foorumille on tuo bookmark minullakin.

Pop-uppeja ei tulla laittamaan, ne ovat äärimmäisen ärsyttäviä.

ironisti sanoi:
ExtremeFitness-foorumilla on ihan hyviä ideoita. Tuon kun avaa näkyy ainakin minulla vain login, vähän kuvia sekä ilmoitukset ja uutiset.

Mainokset on sijoiteltu ovelasti pääosioden väliin (kelaa reilusti alaspäin) eli tänne sovellettuna ne olisivat esimerkiksi pääfoorumin ja offtopicin välissä.

Lisäksi kun avaa jonkin ketjun on mainoksia ensimmäisen postauksen jälkeen ja loput viestit vasta sitten.

Esim. http://www.extremefitness.com/forum/showthread.php?t=39207

Tuolla tavalla ainakin välttyisi tuolta sivumodulin teolta ja ehkä ilmoitukset ja uutiset tulisivat paremmin esille kun ne eivät huku mainoksiin.
Tuommoinen olis pätevä, että bannerit olis tuossa välissä. Se vaatii kuitenkin rankan modauksen softaan ja mielellään en muokkaa kovin kun silloin päivityksessä on aina ongelmia. Pitää tarkastella asiaa. Mainoksia en aio tredeihin sotkea.

Mutta on tuo uutisboksi tosi selkeä ja näkyvällä ja hyvällä paikalla. Eli jos siitä ei joku uutista lue, niin väitänpä että se ei lue sitä vaikka se tulisi pop-uppina suoraan naamalle, tai ihan millä konstilla vain. Sama kun töissä sovitaan että asioista tiedotetaan aulan ilmoitustaululla (meillä esim.) ja siinä ne ilmoitukset isolla on, niin silti puolet porukasta ei tiedä mistään mitään vaikka päivittäin kävelevät siitä useinkin ohi. Minkäs tälle teet?

Mike sanoi:
Tuommoinen olis pätevä, että bannerit olis tuossa välissä.
Totta, mutta missä ne bannerit olis threadinäkymässä? Nythän ne on sekä etusivulla että threadeissa samalla kohtaa, eli ylälaidassa. Viestien väliin en mäkään niitä haluais.

Mua on häirinnyt vähän se että toi headeri vie puolet selainikkunasta, mutta ei tohon mitään yksinkertaista ratkaisua tunnu olevan. Itse pienentäisin ehdottomasti tota Pakkotoisto-logoa ja hyödyntäisin sen oikealla puolella olevan tyhjän tilan esim. sijoittamalla uutisten vasemmalla puolella olevat linkit sinne vaakatasoon, ehkä kahdelle riville. Lisäksi noi kyseiset linkit on tällä hetkellä sillä kaikkein huomionarvoisimmalla paikalla, johon uutiset vois ton siirron jälkeen sijoittaa. Uutisikkunasta tulis helvetin leveä, joten noi bannerit vois ehkä mahtua sen oikealle puolelle. Uutisten tekstiformaattia vois samalla miettiä tehokkaammaksi.

Se kakspalstainen ratkasu ei mun mielestä kuulosta pahalta, mutta ehdottomasti niinpäin että bannerit tulee oikeaan laitaan ja sisältö vasempaan.

Aika paljon muutakin optimoitavaa ja säätämistä mä näkisin tässä leiskassa mutta ehkä nyt näillä alkuun :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom