Ongelma alkoi ilmetä joulun aikoihin. Polveen siis sattuu kovalla juostessa, nurmikolla ei läheskään yhtä paljon. Kipu kohdistuu kumpaankin polveen, välillä polven ulkosyrjään ja välillä sisäsyrjään. Tämä siis huomattiin 20.12 juoksulenkillä, muutama sata metriä oli juostu asfalttia. Seuraavan kerran juoksua yritin jouluaattona, mutta tällöin juoksin vain maastoa eikä polvi juurikaan kipeytynyt, sen sijaan flunssa oli iskenyt ja hengitys todella vaikeaa, kävelyksi meni sekin reissu. Tänään käytiin taas kokeilemassa juoksua mutta polvi esti sen taas. Noin minuutin ehdin juosta nurmikkoa jonka jälkeen jäinen hiekkatie jossa polvi kipeytyi. Polvet ovat muutenkin 'jäykät' eli etureittä venyttäessä niitä on hankala saada pakaroihin kiinni. Ja sanottakoon että en tuota 20.12 juostua lenkkiä olin pitänyt säännöllisestä treenaamisesta muutaman päivän poikkeuksellisen lepoputken. Ja tuo kovalla juokseminenkin kuuluu aika olennaisesti suunnistukseen, jota siis treenaan säännöllisesti.
Auttaisiko tähän tuon reiden ulkosyrjän venyttely? Venyteltyä on muutenkin tullut todella vähän. Aika kanki siis olen. :D
Auttaisiko tähän tuon reiden ulkosyrjän venyttely? Venyteltyä on muutenkin tullut todella vähän. Aika kanki siis olen. :D