Polveti kipeet

Olen n.2kk vasta käynyt salilla ja kaikki on mennyt kuten pitääkin. Ainoa ongelma on, että ilmeisesti kyykyssä on jälkeen päin tullut polvet ja ympäristö tod. kipeeksi.. Oon kokeillut pienemmillä painoilla ja kokeillut laskea vähemmän alas, mutta apua ei ole ollut. Nyt tein viimeksi jalat 1,5 viikkoa sitten ja koko ajan on kipeet. Onko ihan normaalia aloittelijalle??

onko ne siittä polven päältä kipeet?

mulla on kans ollu sellasta vikaa että ne olis pakko aina laittaa suoraksi tai muuten puutuu. Käy hierotuttamas kinttus niin sen pitäs auttaa

Originally posted by osama airlines
onko ne siittä polven päältä kipeet?

mulla on kans ollu sellasta vikaa että ne olis pakko aina laittaa suoraksi tai muuten puutuu. Käy hierotuttamas kinttus niin sen pitäs auttaa

Lähinnä päältä ja nivelistä. Joskus sattuu kävelykin ihan vitukseen ja joskus tuntuu ettei pääse kunnolla tuolilta ylös :curs:
Täytyy vissiin harkita tota hierontaa? :)

Originally posted by nuorimies
Olen n.2kk vasta käynyt salilla ja kaikki on mennyt kuten pitääkin. Ainoa ongelma on, että ilmeisesti kyykyssä on jälkeen päin tullut polvet ja ympäristö tod. kipeeksi.. Oon kokeillut pienemmillä painoilla ja kokeillut laskea vähemmän alas, mutta apua ei ole ollut. Nyt tein viimeksi jalat 1,5 viikkoa sitten ja koko ajan on kipeet. Onko ihan normaalia aloittelijalle??

saattaaqpi olla samaa ongelmaa ku mulla, lääkärin selitys tuohon oli se että jokin polven nivelkalvo tai miiä hiton suojakuori olikaan (kävin lääkärillä joskus seiskalla) (tjt)on ohuehko joten polvi kipeytyy helposti :( Kokeile prässillä tai sitte polvitukea, tosin mulla on helpottanu jo vähän niin että pystyy kyykkäämään

tosin sulla ikääkin on vasta 15 joten saattaapi olla vain kasvukipuja :)

Originally posted by nuorimies

itellä tulee usein kipeeks! vaikka reeniä reilu 6v takana, nykyisin en kyykkää ollenkaan! tohtori "löysi" scopiassa toisesta polvesta reilusti rämmäleitä (kierukka), sekä väljän acl (ristiside). totesi et on väljät polvet opi elämään niiden kanssa! voltaren geeli on ollu tosi tehokas apu jalkareenin jälkeen. tosin voi johtua siitä et olet vasta aloittanut ja menee ohi myöhemmin!

pienillä painoilla enempi toistoja! jeah! :thumbs: vähemmän:itku:

Sallinette näin aloittelijoiden osiossa perinteiset kyykkymantrat polviongelmien estoon:

1. Polvet ja varpaat samaan suuntaan, joko suoraan eteen tai molemmat samassa kulmassa ulospäin. Polvet eivät lousku sivusuunnassa eivätkä kierry sisäänpäin ylöstulovaiheessa.

2. Paino kantapäillä, polvet eivät mene varpaiden yli. Pientä koroketta kantojen alle jos takalinjat muuten liian kireät.

Mistä saa teidän mielestä parhaat polvisiteet/tuet?

Itsellä kun on sellaisia polviongelmia ettei treeniä uskalla ilman tukia. Osgood-Slatter ja pari onnettomuutta ja polvet saattaa kipeytyä päiviksi jne...

ittellä kun huomasin polvet rupes sattuun kyykätessä, ni kävin lääkäris ja todettiin et polvessa on joku tulehdus, et siitäkin voi johtua polven kipu...

Originally posted by Lazylegs
Pientä koroketta kantojen alle jos takalinjat muuten liian kireät.
Hyvät mantrat ja lisäänpä vielä yhden:

3) Jos takalinjoilla (kantapäästä niskaan) on liiallista kireyttä (=ei pysty kyykkämään syvälle ilman koroketta kannan alla), niin mukaan päiväjärjestykseen säännöllinen ja huolellinen venyttely kiinnittäen erityistä huomiota takalinjaan -> pohkeet, takareidet, pakarat ja alaselkä, mutta myös lonkankoukistajat ja etureidet.

Originally posted by iivili
Hyvät mantrat ja lisäänpä vielä yhden:

3) Jos takalinjoilla (kantapäästä niskaan) on liiallista kireyttä (=ei pysty kyykkämään syvälle ilman koroketta kannan alla), niin mukaan päiväjärjestykseen säännöllinen ja huolellinen venyttely kiinnittäen erityistä huomiota takalinjaan -> pohkeet, takareidet, pakarat ja alaselkä, mutta myös lonkankoukistajat ja etureidet.

Meikäläiselle oli tuosta lonkankoukistajien venyttelystä apua ja nyt pääsen varsin syvälle kyykyissäni ilman mitään korokkeita kannan alla. Tietenkin se että asento on tarpeeksi leveä auttaa myös syvälle pääsemiseen, varsinkin jos jonkinlaista kaljamahaa löytyy, se kun tuppaa muuten ottamaan reisiin kiinni :lol2:

do dii! Omistan polvet mallia susi ja kyykyn olen haudannut jo ajat sitten. Huomasin että jalat kestää hyvin prässiä isollakin taakalla, joten kannattaa koittaa myös sitä esim. muutama viikko ja katella sitten mitkä on fiilikset. Jos tuska on jatkuvaa, niin kannattaa käydä näyttään ne koivet sille lekurille mahdollisen tulehduksen takia. Toivottavasti polvet alkaa pelittään!!

Back
Ylös Bottom