Polven totaalipatellaluksaatio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Helsinki
Eli minulle tapahtui tuossa viikko tapaturma, josta seurauksena oli polven totaalipatellaluksaatio (paha poven sijoiltaan meno). Polvi laitettiin paikoillee eikä sille tehny mitään sen kummempaa toimenpidettä sairaalassa. Lääkäri kertoi että se oli mennyt todella pahasti pois sijoiltaan eikä meinannu pysyä ollenkaan paikoillaan. Itse en siitä tiedä mtn koska olin tajuttomana. Röntgen-kuvat polvesta otettiin ja niissä ei näkynyt mtn vikaa. Jalka laitettiin lastaan muutamaksi päiväksi ollessani sairaalassa. Tämän jälkeen siihen laitettiin saranatuki joka estää polvea koukistumasta. Näillä näkymin sitä joutuu pitämään ainakin 6 viikkoa, mutta 3 viikon päästä siihen lisätään ilmeisesti hieman asteita lisää kontrollikäynnillä. Hoitavan lääkärin mielipide oli että katsotaan kuinka se paranee "itsestään", mutta on olemassa 50% mahdollisuus että se joudutaan vielä leikkaamaan vielä myöhemmin.

Sen tiedän että polvesta on hajonnut jokin joka pitää patellajänettä paikoilla polvilumpion päällä, niin että se voi luistaa polvilumpio yli jos jalka menee liian koukkuun. Mitäs muuta sielä voi todennäköisesti olla hajalla, nivelsiteitä, kenties ristisiteitä? Kuvataanko tälläisiä vammoja yleensä esim. magneetilla tai ultralla, että näkisi tarkemmat vauriot ja saisi varman tiedon siitä mitä on rikki ja mitä ehjänä?

Kuinkas hyvät mahdollisuudet on saada polvi "kuntoon" kovalla kuntouttamisella ilman operaatiota? Entäs jos polvi joudutaan operoimaan, niin kuinka isosta operaatiosta on kyse ja kuinka hyvin siitä toivutaan ja kuinka pitkän ajan kuluessa? Olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta joka liitty tähän vammaan :)

Ja vielä viimeinen kysymys kuinka käy kovien jalkatreenien kanssa?

Wiko sanoi:
Eli minulle tapahtui tuossa viikko tapaturma, josta seurauksena oli polven totaalipatellaluksaatio (paha poven sijoiltaan meno). Polvi laitettiin paikoillee eikä sille tehny mitään sen kummempaa toimenpidettä sairaalassa. Lääkäri kertoi että se oli mennyt todella pahasti pois sijoiltaan eikä meinannu pysyä ollenkaan paikoillaan. Itse en siitä tiedä mtn koska olin tajuttomana. Röntgen-kuvat polvesta otettiin ja niissä ei näkynyt mtn vikaa. Jalka laitettiin lastaan muutamaksi päiväksi ollessani sairaalassa. Tämän jälkeen siihen laitettiin saranatuki joka estää polvea koukistumasta. Näillä näkymin sitä joutuu pitämään ainakin 6 viikkoa, mutta 3 viikon päästä siihen lisätään ilmeisesti hieman asteita lisää kontrollikäynnillä. Hoitavan lääkärin mielipide oli että katsotaan kuinka se paranee "itsestään", mutta on olemassa 50% mahdollisuus että se joudutaan vielä leikkaamaan vielä myöhemmin.
Röntgenissä ei paljoa polvesta näy, magneettikuvaukseen tarvis vähintään päästä ennen kun näkyy vauriot kunnolla. Muuten onkos ton tuen nimi joku ortoosi tai vastaava? Siis missä saadaan asteet säädettyä.

Wiko sanoi:
Sen tiedän että polvesta on hajonnut jokin joka pitää patellajänettä paikoilla polvilumpion päällä, niin että se voi luistaa polvilumpio yli jos jalka menee liian koukkuun. Mitäs muuta sielä voi todennäköisesti olla hajalla, nivelsiteitä, kenties ristisiteitä? Kuvataanko tälläisiä vammoja yleensä esim. magneetilla tai ultralla, että näkisi tarkemmat vauriot ja saisi varman tiedon siitä mitä on rikki ja mitä ehjänä?
Itselläni meni eturistiside oikean jalan taittuessa polven kohdilta oikealle sivulle laskettelurinteessä. Korjausleikkaus tehtiin perjantaina, 6v tapaturmasta kun pituuskasvuni pysähtyi. Jalka kuvattiin kerran magneetilla, minkä jälkeen sanottiin ristisiteiden olevan ehjät ja nivelkierukan rikki. Tähystys kertoikin että kierukka kunnossa, eturistiside irtipoikki.
yhtään en osaa sanoa että mikä kaikki sulta voi rikki olla, mutta pelkään pahoin että varmaan on jotain muutakin jalasta tosiaan rikki kun pelkästään patellajännettä pitävä "osa".

Wiko sanoi:
Kuinkas hyvät mahdollisuudet on saada polvi "kuntoon" kovalla kuntouttamisella ilman operaatiota? Entäs jos polvi joudutaan operoimaan, niin kuinka isosta operaatiosta on kyse ja kuinka hyvin siitä toivutaan ja kuinka pitkän ajan kuluessa? Olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta joka liitty tähän vammaan :)
Operaatioita on ihan pelkästä tähystyksestä, missä saa sun polven kunnon selville, aina isoihin leikkauksiin. Mulle tosiaan tehtiin perjantaina eturistiside uudestaan, siitä on oma topiccikin täällä. Otettiin polvitaipeesta pala jännettä, rakennettiin siitä uus eturistiside joka kiinnitettiin luuhun 8x25 ja 8x30 kokosilla pulteilla. Jalka on nyt vähän kipee, 6kk pallopelikielto jne jne jne. Mutta kyllä näistä selviää!

Wiko sanoi:
Todennäkösesti jalka ei onnettomuutta edeltävään kuntoon tuu, ainakaan pitkään aikaan. Ite ainakin luulisin. Omalla jalallani en usko että luistelen tai laskettelen enää ikinä, toisaalta mistä sitä tietää! Viimeksi kun luistelin olin 9v, joten perustaidot jäälläkin puuttuu melkein täysin.

Tsemppiä sulle! Meet vaan mielelläs lääkäriin ja käsket tutkia jalan kunnolla. Mä oon tässä yli 6 polvivaivavuoden aikana nähny niin monta lääkäriä ja kirurgia, että voin sanoo niitäkin olevan laidasta laitaan.

Omasta kokemuksesta ehdottomasti magneettiin, yksityisen kautta, jos eivät tahdo yleiseltä laittaa. Näkyy niistä kuvista ne mahdolliset muut vauriot esim. rustoissa, ei tule sitten jälkeenpäin ikäviä yllätyksiä ja veny kuntoutuminen. Hyvä tuuri on saanut olla, jos ei muuta ole hajonnut tuollaisessa tärskyssä, kuin mitä kuvailit.

Heti vamman jälkeen kun tutkituttaa tarkasti ja asiantuntevalla lääkärillä, niin pitäisi löytyä ne viat. Ja jos jotain omituisia oireita jää riesaksi, niin niillekin pitää löytyä joku syy. Omalla kohdalla otettiin kyllä magneetti toisen luksaation jälkeen, mutta arvauskeskuskirurgi arvioi vähän väärin kuvia. Yksityinen laittoi heti leikkaukseen. Kannattaa uskoa sitä omaa jalkaa eikä lääkäriä :), säästyy aikaa ja kipua.

Kovalla kuntoutuksellakin se voi olla aika todennäköistä, että se lumpio jää löysäksi ja lähtee sitten helposti sijoiltaan. Minulla kävi näin ekan luksaation jälkeen, josta kyllä muuten polvi kuntoutui täysin entiselleen, eikä mitään oireita jäänyt. Silloin oli käytössä tuo saranatuki ja sama kuuden viikon setti. Pelaamaan pääsin noin kolmen kuukauden päästä. Toisen kerran jälkeen ei ollut tuota tukea ja parin kuukauden päästä yritin pelaamaan, mutta oli jatkuvia lukko-oireita polvessa ja siksi menin magneettiin. Kuntouttelu ei auttanut, lumpio meni työntämällä lähes 100% sijoiltaan ja sitten se leikattiinkin tuon löysyyden ja irrallisten rustonpalojen (selvisi syy lukkiutumiselle) takia. Nyt, operaation jälkeen se menee enää muistaakseni 50%(kiitos loistava kirurgi). Leikkauksesta kaksi viikkoa, niin pääsin sauvoista ja alkoi tuskainen fysioterapia (liikeratojen palauttelua ja surkastuneiden lihasten jumppailua).Kuukausi ja aloin uimaan, siitä viikko niin pääsin salille. Kolme kuukautta ja olin testailemassa varovasti ekassa pelissä. Noin viisi kuukautta ja pääsin täysillä taas pelaamaan. Omasta mielestäni kuntoutuminen tuollaisesta nivelsiteiden kiristely/lumpion paremmin kiinnittely-operaatiosta oli yllättävän nopeaa.

Yllätyksenä tuli, miten nopeasti lihakset surkastuvat. Sana "makaroni" sai uuden merkityksen, kun yritti nostaa jalkaa istuiltaan ilmaan ja mitään ei tapahdu. Kärsivällisyyttä kyllä tarvittiin.

kuinka isosta operaatiosta on kyse ja kuinka hyvin siitä toivutaan ja kuinka pitkän ajan kuluessa?
En arvaile mitään, mutta mulla meni tosiaan se n. 4-5kk.

Luulisi, että onnistuu. Kyllä sitä löytää sellaisia liikkeitä, että on turvallista ja kivutonta tehdä, ja saa silti treenattua kovaa. Itse olen nyt (vuosi leikkauksesta) siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että kaikki liikkeet onnistuu (paitsi jotkut syvät kyykkyhypyt ja ankkakävely..).

Kärsivällisyyttä ja tsemppiä vain! Ja vaadi ne kunnon tutkimukset.

Juu kiitoksia vaan kamjom

Sitä minäkin olen tässä ihmetellyt että kuinka voi noin nopeasti lihat ja voimat kadota toisesta reidestä..pian varjo entisestään ja jalan paksuin kohta tulee olemaan polvi...ei pitäs ajatella tollasia tulee vielä masennus kaupan päälle...no saa nähä kuinka treenien kanssa käypi...

Itsekkin hieman ihmettelin kun sitä ei tutkittu mitenkään muuten esim. magneetilla ja mielessä onkin ollu että kävisin sen jossain välissä kuvauttamassa yksityisellä jos ei seuraavassa kontrollissa ole siitä mtn puhetta...maksuthan menee tässä tapauksessa ihan muualle kuin itselle...

Kuvauksesta ei käy ilmi, millainen tärsky oikeastaan on ollut. Mutta patellaluksaatioon sinänsä ei liity ristisiteiden/kierukoiden vaurioita - kyseessähän ei varsinaisesti ole koko polven sijoiltaan meno, vaan pelkän lumpion. Joillakin sitä kiinnipitävät rakenteet ovat löysempiä kuin toisilla, jolloin sen saa luonnollisesti sijoiltaankin helpommin, esim. tanssilattialla.

Eli kyllä se polvi voi ihan kuntoonkin tulla. Kuntoutuminen ym. ovat aika lailla erilaiset kuin ristisidevammoissa, patellaluksaatiossa lihakset yritetään pitää mahdollisimman hyvässä kunnossa - ne kuitenkin stabiloivat patellaa. Tietty jos patella jää löysäksi ja luksoituu toistuvasti, sitä voidaan joutua kiristämään myöhemmin. Mutta siis läheskään kaikille näin ei käy.

Ja ei se magneetti nyt mikään välttämättömyys joka asiassa ole - en tietenkään tunne tätä tapausta tarkemmin, mutta voihan olla niinkin, että ei ole mitään syytä epäillä muuta vauriota. Röntgenissä ja veripolven (jos ollut) punktiossa havaitaan suurin osa muista vammoista muutenkin.

Ja jos muuta vaurioita on, kyllä se yleensä tulee ajan kanssa esiin. Mielestäni joka tilanteessa magneetin vaatiminen "varmuuden vuoksi" ei ole aiheellista. Tokihan silti yksityiselle voi aina mennä, jos mielenrauhan välttämättä haluaa.

Ja luksaation ehkäisyssä siis erityisesti reisilihaksen mediaaliosan (sisäosan) treenaaminen on hyödyksi.

Wiko sanoi:

Rtg:llä näkee luuston vauriot ja magneetilla ja ultralla pehmut kudos vauriot. Ne ei välttämättä ole ees tarpeellisia, riippuu aivan mitä siitä noin päälisin puolin tutkimalla ilmenee. Magneetti ois se jolla näkee parhaiten... ja tietenkin tähystys jossa konkreettisesti nähdään rustot ja jänteet.

Polven kuntoo saaminen on mahdollista, mutta ei siitä uutta yleensä tuu. Itelläkin on kokemusta potilaanakin olosta ja polvi on leikattu pariinkin otteeseen. Itelläkin luksoitu, no jotain polvesta, kävi niin perkeleen kipeesti että ei kyllä osannu ite paikantaa mitä tapahtu. Ekan leikkauksen jälkeen patella jänne jäi löysä ja sitä jouduttiin kiristään.

Operaatioita on muutama erillainen, riippuu vähän siitä että miten lupio on asettunut (sivussa, ylhäällä, alhaalla) ja hieman kyllä lääkäristäkin. Yksi on semmoinen että viilto polven ulko sivuun ja "vapautetaan" ligamentti joka on siinä sivussa. Olen nähnyt että joissain saisaaloissa sisä puolelta myös kiristetään, mutta osassa sairaaloissa sitä ei ole tehty 20 vuoteen... Ja eräs ortopedi joskus opetti mulle että ed. mainuttu operaatio voi jäädä monesti riittämättömäksi.

Mitä muuta sieltä voi olla rikki? pelkkä patella luksaatio harvemmin aiheuttaa muuta, mutta mitä siellä voi olla on rustovaurio nivelpinnoissa ja tätä ei saa korjattua. Rusto siirteitä kyllä jonkin verran tehdään.

Onko siinä polvessa lukko-oireita tai oliko veri polvea?

Ja kuntoutuksesta, etureiden voimistus on tärkein ei kirurginen hoito. Kyykätä nyt ei välttämättä vähään aikaan kannata, mutta reisipenkki on hyvä ja varsinkin loppu ojennuksen teko jolla saadaan voimaa reiden sisäosaan. Kannattaa tehdä jos käy muutenkin salilla niin joka kerta, ei tietenkään alyttömillä painoilla, niin saadaan reiteen potkua polvea stabiloimaan.

Kiitoksia hyvistä vastauksista :)

Polvesta ei ole ollenkaan turvotus vähentynyt vaan jopa päin vastoin...taitaa kerätä vaan nestettä ja verta. Aluksi ei ollut missään mtn verta, mut nyt on tonne polven taakse taipeeseen tullut sellanen vajaan kämmenen kokonen punamusta verijälki ja pohon polven etuosaankin sisäpuolelle pieniä verijälkiä jotka muistuttavat hieman raskausarpia...lukkoja ei ole päässyt syntymään, liikeratakin on kyllä tässä vaiheessa vielä todella pieni johtuen tuosta saranatuesta...

reiden loppuojennuksia olenkin tehnyt päivittäin ihan reiden omalla painolla, vielä ei ole voinut laittaa minkäänlaista vastusta, tulevaisuudessa kyllä (toivottavasti)
Samalla olen huomannu että reiden ulko-osasta on lähtenyt viikossa ihan järjettömän paljon lihaa ja se näyttää sen takia hieman jopa epämuodostuneelta pötkylältä, enkä saa sitä millaan edes jännitettyä vaikka kuinka yrittäisin (siis ihan levossakaan). Onkohan tämä ihan normaalia? Koska sitä ei saa jännitettyä mitenkään ni se vaan surkastuu ja surkastuu enemmän...ihan niinkuin se olisi kokonaan poissa pelistä. Vaikka jalalle laittaa painoa niin ulkoreisi pysyy ihan löysänä/rentona toisin kuin reiden sisäosa...

...no tässä taas tälläistä lisäinfoa.

Valitettavasti hermotus heikentyy nopeasti kun jalkaa ei käytä. Itse en meinannu päästä sairaalasta pois kun en saanu ojennettua reittä. Hirveellä tuskalla sain sen liikkumaan tunnin yrittämisen jälkeen ja pääsin pois. Reiden massa kyllä häviää itsellä kesti vuosia että sai massa melkeen ees samaksi. Tosin jalka oli pois käytöstä n.9kk :( sitten kun sille voi varailla niin kyllä se hermotus palautuu ja reisi alkaa pikkuhiljaa toimimaan... tsemppiä vaan.... kyllä siitä selviää!!:thumbs:

Niin ja jos siinä turvotusta on hirveästi, niin terveyskeskuksessa tai jos on jo sovittu kontrolli sairaalaan, niin siellä polven ponktio. Kun sieltä saadaan ylim. neste ja veri pois niin liike parantuu ja kivutkin vähenee.

Aika outoa ettei kipsattu. Itselleni sattui niin että laskettelin puuterilumessa (30cm) ja jalka jäi metsäreitillä nalkkiin oksaan kun mies (siis minä ;)) jatkoi toisen suksen kanssa matkaa. No eihän siinä mitään mahtanut vaan toinen jalka jäi sinne -> polvi sijoiltaan. Pistettiin seuraavana päivänä kipsiin nilkasta nivusiin. En muista kuinka pitkään se oli mutta pariin kuukauteen ei voinut juurikaan kävellä ilman sauvoja, kuntoutus kesti varsin pitkään ja polvi on "uudenveroinen" nyt. Jonkin verran näin 20v päästä polvi naksaa tietyissä asennoissa mutta ei tuo itseäni ole haitannut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla löytyy kokemusta kyseisestä vammasta molempien polvien osalta. Vasemmassa polvessa vamma oli paljon pahempi ja parantumiseen meni huomattavasti pidempään.
Vamma tuli pallopelissä melko harmittomassa tilanteessa, polvesta kuului poks-ääni enkä aluksi tajunnut koko hommaa, vaan yritin juosta jalalla. Jalka kuitenkin 90-asteen kulmassa polvi lukossa, niin eihän siitä mitää tullu. Sitten alkoi aika infernaalinen kipu ja ihmeteltiin jalkaa, kun lumpio törröttää polven ulkosivulla niinkun se ois tulossa ihon läpi. Ambulanssia oltiin soittamassa heti, muuta kipu oli sen verran kova että sanoin kavereille yrittäväni vääntää lumpion takaisin paikoilleen (ambulanssin tulo ois kestäny vähintään 20 min). Kovan pusauksen jälkeen lumpio rusahti takaisin paikoilleen ja kipu poistui saman tien, jonka jälkeen polvi jäihin ja kohoasentoon. Luulin että selviäisin suht pienin vaurion, mutta kun lihakset alkoi jäähtyä tuli kova turvotus ja kivut.
Seuraavana aamuna polvi muistutti jalkapalloa eikä polvi koukistunut enää lainkaan. Terveyskeskuksesta haettiin kyynärsauvat ja lähete ortopedille. Jalka kuvattiin ja tutkittiin, mutta mitään leikkausta vaativaa ei ollut rikki vaikka jänteet olivat löystyneet ja lumpio tuntui hyvin irtonaiselta. Ortopedin mukaan joitain lumpion sisäsivun kiinnikkeitä saattoi olla revennyt/poikki, mutta ne kuulemma korjautuisivat ilman leikkausta. Hoidoksi määrättiin lepoa kohoasennossa, kylmää ja liikkuvuuden parantuessa liikehoitoa.
Pari viikkoa kävelin kyynärsauvoilla jonka jälkeen varovaista kävelyä lyhyitä matkoja kerrallaan. Polven liikkuvuus pysyi pitkään huonona joten kuntopyörällä pääsi ajamaan vasta noin kuukauden päästä. Lihat oli hävinnet jalasta aika totaalisesti kuukaudessa, mutta pikkuhiljaa kipujen vähentyessä pystyin tekemään prässiä lyhyellä liikeradalla.
Elikkä kannataa kuntouttaa jalkaa hitaasti kiiruhtaen ja välttäen kipuja, ne lihat tulee kyllä takaisin. Entiseen kuntoon pääseminen saattaa viedä aikaa jopa vuoden, mutta ainakin omalla kohdallani polvi palautui entiselleen lukuun ottamatta pientä luupiikkiä polven sisäsivulla(oireeton). Polvet kestää nykyisin ongelmitta kovatkin kyykyt ja luistelun jne. mutta pieni varovaisuus jäi takaraivoon polven kiertoa aiheuttaviin liikkeisiin.
TSEMPPIÄ KUNTOUTUKSEEN:thumbs:

Huppe sanoi:
Aika outoa ettei kipsattu.

En tiedä miten on 20v. sitten tehty, mutta pelkkää lumpion luksaatiota ei hoideta kipsillä. Jos patellassa on murtuma niin sitten kokokipsi jalkaan.

Mulla on kokemusta oikean polven vastaavasta vammasta. Polveen tuli rusahtava vääntövamma n.3kk ennen varsinaista sijoiltaan menoa ja silloin diagnoosina oli tämä klassinen arvauskeskuksen diagnoosi: Lepoa, kunnossa on. Lumpio kuitenkin lähti sitten paikoiltaan urheillessa ja nilkuttelin siitä sitten suosiolla yksityiselle. Magneetissa selvisi, että sisäsivusiteet on revenny ja oman hoitotavan sain sitten leikkauksen ja kuntoutuksen väliltä valita. Valitsin leikkauksen silmällä pitäen tulevia urheilusuorituksia. Leikkaava lääkäri sanoikin sitten leikkauksen jälkeen, että oikea valinta. Erittäin todennäköistä olisi kuulemma uusi sijoiltaan meno ollut ilman leikkausta. Nyt kuitenkin oli vielä rustopinnat, kierukat ja eturistiside ehjät...Sisäsivusiteet muuten leikataan sit avaamalla se polven sivusta, ei siis tähystämällä.

Leikkauksesta toipuminen kesti kohtuullisen kauan (6kk) ja vaikka olin varautunut sen kivuliaisuuteen, oli se siltikin tosi vittumainen. Varsinkin kun oma leikkaus oli talvella ja jäisillä kaduilla on helvetin siistiä tsippailla leikatulla ja tuetulla jalalla. Nimim. "kahdet helvetin kivuliaat lipat". Pakko sillä on kuitenkin liikkua (kaupassa käynnit sun muut). Leikkauta siis kesällä, jos leikkautat :D Vaikuttaa yllättävän paljon tuollainen pikkuseikka...

Ensimmäiset 3kk on sitä polven liikkuvuuden parantelua ja kuminauhajumppaa. Iso polvituki mulla oli käytössä sen 6 viikkoa. Jouduin turvautumaan fysioterapiaan ja hierontaan, kun oli reisi sen verran jumissa, että eihän se jalka meinannut suoristua. Taisi olla ensimmäiset punttitreenit jotain 4kk leikkauksesta ja luonnollisesti kevyistä treeneistä aloteltiin. Suunnilleen 5kk ei enää ollut puntin suhteen rajoituksia ja painoja sai rueta lisäilemään voimien mukaan. Muut urheilut tuli kuvaan sitten +6kk leikkauksesta.

Kaiken kaikkiaan tosi vittumainen paranneltava enkä haluais uudelleen kokea. Kaikestahan selviää, mutta kivuliasta se on...Vielä tuo polvi tuossa mukana roikkuu ja ei enää näin vuosi leikkauksesta pahemmin mitään haittaa. Tunnoton tietysti on ja vittumaisesti koskee, jos sen johonkin sattuu kolauttamaan.

Tsemppiä kuntoutukseen!

Edit: Vastailenpa vielä kynysyksiin, kun tässä aikaa on ja runosuoli laulaa...

- Ilman leikkaustahan kaikki on kiinni siitä mitä sieltä on menny rikki. Taitaa magneetti olla ainoa tapa selvitellä tuota. Henk. koht. en halunnut tätä hoitotapaa. Taisi olla n.3kk treenitauko lajitreeneistä, mitä tällä hoitomuodolla olisi tullut.
- Leikkauksesta kerroinkin jo tuossa yläpuolella, mutta tämäkään ei tietenkään takaa, että se patella pysyy siinä paikallaan. Täälläkin on ollut monilla juttua, että leikkauksesta huolimatta on mennyt uudelleen sijoiltaan myöhemmin. Anyway, ottaa oman aikansa parantua tästä. Itselläni polvi oli leikkauksen jälkeen tosi kireä, mutta löystyi hieman kuntoutuksen aikana, mikä on vissiin luonnollista. Nyt on aavistuksen löysempi, kuin terve polvi.
- Jos sulla on tapaturmassa mennyt, niin luulisi vakuutuksen korvaavan ja siinä tapauksessa mä ainakin marssisin kunnon polvispesialistin luokse keskustelemaan hoidosta.

Back
Ylös Bottom