Polttoöljyllä ajo käytännössä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Kun bensan ja dieselin hinta nyt on mitä on, eikä alaspäin tule menemään ainakaan suurissa määrin niin pitään alkaa miettiä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Eli tässä tapauksessa verojen kiertoa. :) Onko monien bensa-asemien (esim. neste, shell yms.) maanviljelijöille myymä moottoripolttoöljy samaa ainetta kuin diesel, siis lisäaineiden osalta? Mitä katalysaattori ja ruiskutusjärjestelmä tykkäisi jos alkaisi sitä moottoripolttoöljyä tankkiin lykkäämään? Paljonko kyseisten järjestelmien korjaus maksaisi, jos ne hajoaisivat tämän seurauksena? Mitä muuta voisi siinä hajota?

Tiedän että sakothan ovat aivan karmivat, jos tästä jäisi kiinni, mutta sitä ei nyt tarvitse miettiä. Enkä tämän takia suosittelekkaan tätä kenellekkään.....tai no ehkä tankkaamassakäynnistä kyrpiintyneenä tällä hetkellä kaikille. :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei polttoöljyssä ja dieselissä ole muuta eroa kuin että ovat eri värisiä. Jos meinaat polttoöljyä tankata ni osta kanisterilla ja käy jossai syrjäsessä paikassa kaatamassa tankkiin, tai sitten jos saat joltain maatilalta löpöä ni aina parempi..

oon suunnitellut kans viritellä autoon toisen tankin johonkin piiloon missä olisi löpöä. sit laittas auton oikeen tankin täyteen dieseliä, siinäpähän vapaasti ottaavat poliisit näytteitä...

miki sanoi:
Tiedän että sakothan ovat aivan karmivat, jos tästä jäisi kiinni, mutta sitä ei nyt tarvitse miettiä. Enkä tämän takia suosittelekkaan tätä kenellekkään.....tai no ehkä tankkaamassakäynnistä kyrpiintyneenä tällä hetkellä kaikille. :D
Sakoista en tiedä, mutta helvetinmoiset verot joudut maksamaan jos jäät kiinni. Sitä en tiedä onko enää ratsioita erikseen, missä tuota polttiksella ajoa seurattaisiin ja kenelle sen seuraaminen edes kuuluu.

DoDo sanoi:
Sitä en tiedä onko enää ratsioita erikseen, missä tuota polttiksella ajoa seurattaisiin ja kenelle sen seuraaminen edes kuuluu.

Erillisistä ratsioista en minäkään tiedä, mutta kyllä ainakin jonkinlaisia pistokokeita dieseleihin tehdään. Ja poliisin olen sitä kuullut valvovan.

Juu, muuta huolta ei ole kuin verottajan pikku mätkyt. Vinkkinä voin antaa ettei 2 litraa polttoöljyä edes näy testissä, tuli kerran epähuomiossa tankattua 2 litraa pöötä ennen kuin hokasin, että nyt tulee liian halpaa ainetta. Tankkasin lopun dieseliä ja käväisin ottamassa näytteen, ei ollu punaista ja olis kuulemma menny läpi.

Verot vaan taitaa tulla mittarilukeman mukaan=hyvin epäedullista.

Polttoöljy ja diesel eroavat nykyään jo hieman enemmän. Polttoöljyyn ei enää lisätä kaikkia voitelu- ym. lisäaineita, koska suuri osa siitä menee lämmityskäyttöön eikä moottoreihin. Uusiin traktoreihinkin pitäisi tankata jo dieselpolttoainetta.
Eli polttoöljyllä ajo ei ole moottorin kannalta ehkä kovin viisasta.

sustanon250 sanoi:
oon suunnitellut kans viritellä autoon toisen tankin johonkin piiloon missä olisi löpöä. sit laittas auton oikeen tankin täyteen dieseliä, siinäpähän vapaasti ottaavat poliisit näytteitä...

Se vaan että jos tutkivatkin filtterin ni siitä näkee jos on joskus käytetty löpöä..

Voin olla väärässä,mut mulla on käsitys,että polttoöljy on samaa kuin diesel,mutta ilman tuntuvaa veroa,tarkoitettu työkoneisiin,millä on lupa käyttää sitä.Pakokaasu on punertavaa,eli siitä jää kiinni.Tuskin siitä mitään voiteluominaisuuksia puuttuu,onhan ne nykyajan traktorit ym. aika kalliita ja hienoja pelejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hafanafa sanoi:
Se vaan että jos tutkivatkin filtterin ni siitä näkee jos on joskus käytetty löpöä..

Tosin eipä niillä taida olla oikeutta mennä purkamaan autoa. Kyl houkuttelisi niin paljon laittaa öljytynnyri Hiacen paksiin ja lorauttaa se löpöö täyteen ja siitä syöttö koneelle. ois niin helppoo että ihan :itku:

Minä Itse sanoi:
Polttoöljy ja diesel eroavat nykyään jo hieman enemmän. Polttoöljyyn ei enää lisätä kaikkia voitelu- ym. lisäaineita, koska suuri osa siitä menee lämmityskäyttöön eikä moottoreihin. Uusiin traktoreihinkin pitäisi tankata jo dieselpolttoainetta.
Eli polttoöljyllä ajo ei ole moottorin kannalta ehkä kovin viisasta.
Ville1Suuri sanoi:
Voin olla väärässä,mut mulla on käsitys,että polttoöljy on samaa kuin diesel,mutta ilman tuntuvaa veroa,tarkoitettu työkoneisiin,millä on lupa käyttää sitä.Pakokaasu on punertavaa,eli siitä jää kiinni.Tuskin siitä mitään voiteluominaisuuksia puuttuu,onhan ne nykyajan traktorit ym. aika kalliita ja hienoja pelejä.

Nykyään työkoneissa käytetään moottoripolttoöljyä, joka vastaa ominaisuuksiltaan dieseliä. Lämmittämiseen taas käytetään lämmityspolttoöljyä, joka ei sisällä moottoripolttoöljyn lisäaineita. On myöskin setaaniluvultaan huomattavasti heikompaa, joten moottori käynnistyy huonommin, savuttaa enemmän ja antaa vähemmän tehoa.

Edit:tuo setaaniluku kuvaa syttymisherkkyyttä. Mitä suurempi, sen helpommin syttyy

Perinteisissä esikammiodieseleissä tuskin tulee ongelmia löpön kanssa. Uusiin suorasuihkuvehkeisiin en sitä kuitenkaan laittaisi.

En olisi niinkään huolissani moottorin toiminnasta, vaan kyttäratsioista. Tuttu maajussi on pariin kertaan ratsattu, mutta jäi kysymättä tehtiinkö tarkastus tankin vaiko konehuoneen puolelta?

sustanon250 sanoi:
Ottavat näytteen syöttöpumpun jälkeen niin käry käy!

Mä ajoin 18 vuotiaana löpö bensa seoksella :D 25l bensaa ja 20l löpöö. Vähän tehot laski ja huonommin lähti käyntiin. Koulus kaverit kysy oletsä laittanu diisel myllyn corollaan:lol2:

Zone-sarja -42%
Uskokaa nyt, polttoöljy ja diesel on samaa tavaraa, polttoöljyssä vain mukana punainen väri. Molemmat pukkaa samanlaista savua pakoputkesta, niin hajultaan kuin väriltään.

Täällä Ruotsin rajan pinnassa svedut käy jatkuvasti tankkaamassa Suomen puolella polttoöljyä diesel autoihinsa, rangaistus ruotsissa minimaalinen Suomeen verrattuna.

jos ajatte polttiksella niin erillinen tankki sitten! tulee niin saatanalliset verot ettei varmasti osta ensi jouluna edes kinkkua! samaa paskaa diesel ja polttis, ainoa ero on väriaine.

Tabasco sanoi:
Uskokaa nyt, polttoöljy ja diesel on samaa tavaraa, polttoöljyssä vain mukana punainen väri. Molemmat pukkaa samanlaista savua pakoputkesta, niin hajultaan kuin väriltään.

Täällä Ruotsin rajan pinnassa svedut käy jatkuvasti tankkaamassa Suomen puolella polttoöljyä diesel autoihinsa, rangaistus ruotsissa minimaalinen Suomeen verrattuna.
Ei tämä mikään uskon asia ole. Värin lisäksi on kyllä paljon muutakin eroa. Käyhän se kone ruokaöljylläkin ja monet sillä ajavatkin, mutta eipä silti tee mieli lorauttaa wokki-pannulle dieseliä.

Suositut

Back
Ylös Bottom