polar sykemittari temppuilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hookoo
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
En nyt tiedä mihkä tämän laittais, mutta ongelmaan:
Minulla on siis polarin kello(sykemittari)+panta. Kelloon vaihdatin pariston vajaa vuosi sitten. Nyt kuitenkin sykkeet mittautuu varsinkin treenien alussa pieleen. Saattaa näyttää alkuun nollaa tai 225:tä tai muuta ihan sekavaa. Tilanne kyllä normalisoituu n. 5-10 minuutin kuluessa.

Pannan (whatever its) mittausaluetta kostutan vedellä ennen käyttöönottoa. Onko kellään ollut vastaavia probleemia ? Onko tietoa olisiko pannassa patteri ?

Toivottavasti ei lukita, asia on vakava vaikka.:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullakin on välillä samoja ongelmia mun Polarin kanssa. Joskus sillä menee vähän aikaa, että se alkaa näyttää sykettä eikä vain nollaa. Aika usein se heittää sykkeen yhtäkkiä johonkin yli 200:n kesken reenin. Enpä oo keksiny mistä nämä johtuisivat.

Oma halpis Polar kanssa näyttää välillä mitä sattuu. Lenkillä ollessa sykkeet voi hypätä kahteensataan ja sitten taas palata takaisin. Mun mielestä tätä on ollut enemmän kylmällä kelillä havaittavissa. Hihnan kiinnittäminen pirun kireälle on auttanut aika paljon ongelmaan.

Ei kai se pantakaan pyhällä hengellä toimi, eli kyllä siellä varmaan patteri on. Vaihda se jos et oo vaihtanu ja katso toimiiko.

edit. Ja jos on paskana mittari niin Pakkiksen osto/myynti -osiolle sykkimismittari kimppaostoa tekemään!

Mulla oli samoja ongelmia, treenasin missä tahansa (korkeajännitejohtojen läheisyydessä tai kaukana niistä).

Mulla oli F11 -mittari huollossa. Se meni takuun piikkiin, vaikka takuuaika oli jo ummessa. Tämä oli toinen takuuhuolto, ekalla kerralla piirilevyssä oli jotain vikaa ja se päivitettiin. Tällä tokalla kerralla siinä ilmeni jotain sellaista, että sähköisen testin mukaan elektrodin johtavuus oli heikko. Mulle vaihdettiin mukaan uusi lähetinosa vöineen ja tehtiin kait joku uusi päivitys.

Mukaan oli liitetty viesti:

"TÄRKEÄÄ: Lähetin tulisi aina käytön päätteeksi irrottaa elektrodivyön molemmista nepeistä nepparihapettumien välttämiseksi. Huomioi myös elektrodivyön pesuohjelappu vyön sisäsaumasta. Säännöllisessä käytössä kannattaa pestä elektrodivyö koneellisesti pari kertaa kuukaudessa".

Ja tuo peseminen tarkoittaa siis pesemistä ilman lähetinosaa. Monet kuvittelevat, että sitä ei saisi pestä, mutta oikeasti sitä PITÄÄ pestä. Välillä ongelmat saattavat johtua likaisuudesta, eli suosittelen ensi alkuun pesemistä.

Mun mielestä Polar –mittarit ovat yleensä hyviä, mutta tossa F11 –mallissa on ollut jotain ongelmia aika monella. Ainakin ekat mittarit taitavat olla jotain maanantaikappaleita.

Kannattaa ottaa yhteyttä Polariin. Itse lähetin mittarin sinne huoltoon heidän piikkiinsä.

Ja patterit kannattaa vaihdattaa sellaisessa paikassa, jossa tehdään tiiviystesti.

Aika tarkalleen sama ongelma oli mullakin F11:n kanssa vajaan vuoden käytön jälkeen. Huollossa vaihtoivat patterit ja sen jälkeen on toiminut taas paremmin. Aika surkeaa kyllä, jos ei tulevaisuudessakaan vuotta kestä patterit :rolleyes:. Oon huomannut, että pesujen välillä mittaus aina "vaikeutuu" vähitellen. Eli siinä vaiheessa, kun sykkeen saaminen kestää kauan, niin tiedän viimeistään laittaa vyön koneeseen. Tuo olikin uutta, että pitää irrottaa käytön jälkeen se lähetin. Mulla on aina ollut se toisesta nepparista kiinni. Hyvä tietää...

Katoin just ranteeseen ja huomasin mullakin olevan ton f11 mallin, joka temppuilee kans.. mutta luulisin tietäväni ongelman syyn. Se on staattinensähkövaraus joka esim pakkasella ilmenee tai salilla kun vaihtaa treenikuteet päälle. Eli kyseessä on tuo sama ilmiö ,kun villapaidan riisumisessa se rätinä.. Tää on vaan mun versio syystä, mutta järkeenkäyvin.. Tossa mittarissa tuo pohja on terästä joten sitä kautta sinne tekniikkaan vois pientä pietsoa syntyä. tosin en ole mikään sähkönero, joten ihan mutua voi olla.

Ei kai se pantakaan pyhällä hengellä toimi, eli kyllä siellä varmaan patteri on. Vaihda se jos et oo vaihtanu ja katso toimiiko.

edit. Ja jos on paskana mittari niin Pakkiksen osto/myynti -osiolle sykkimismittari kimppaostoa tekemään!

Pitää koettaa vääntää tuo auki tai ostaa vaikka uus sykevyö. Ei oo varaa ostella mittareita, ainakaan just nyt kun perheeseen tulossa taapero.

Korkeajännitteet tosiaan haittaa mutta tässä ei ole kyse siitä, ekat minuutit (5-max 10min) on aina paikasta riippumatta täyttä hevonkukkua. Isoernon selitys myös hyvä. Tähän saakka tuo mittari on toiminut hyvin, mutta ikä alkanee vaivaa tai sitten mulla väärät paidat ;) Kiitoksia kaikille vastanneille.

älä mee sitä repimään auki, näyttäs sille ettei sitä rikkomatta auki saa..

Pitää koettaa vääntää tuo auki tai ostaa vaikka uus sykevyö. Ei oo varaa ostella mittareita, ainakaan just nyt kun perheeseen tulossa taapero.

Korkeajännitteet tosiaan haittaa mutta tässä ei ole kyse siitä, ekat minuutit (5-max 10min) on aina paikasta riippumatta täyttä hevonkukkua. Isoernon selitys myös hyvä. Tähän saakka tuo mittari on toiminut hyvin, mutta ikä alkanee vaivaa tai sitten mulla väärät paidat ;) Kiitoksia kaikille vastanneille.

Minä ottaisin sinuna yhteyttä Polarille, selittäisin vian ja kuuntelisin sitten mitä heillä on sanottavana. Ainakin minua he kohtelivat hyvin ja sanoivat heti alkuun, että kyseessää saattaa olla mallissa esiintyvä yleinen vika, joka menee takuun piikkiin, vaikka takuuaika ei ole enää voimassa. Mulla siis oli ihan samanlaisia "oireita". Kerroin heille, että oletan Polareiden käyttöiäksi vähän enemmän kuin kaksi vuotta ja samaa mieltä he olivat itse. Postikulujakaan en joutunut maksamaan. Eli älä luovuta noin helpolla.

Itselläni ei ole ollut mittarin kanssa mitään ongelmia, mutta mitä olen muilta palstoilta lukenut polarin huollosta niin olen kuullut pelkkää hyvää. Lähetä mittari polarille niin parissa päivässä tulee korjattuna takaisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom